Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB 1.8t ja turbon vaihto K03-005 -> K03-029

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AEB 1.8t ja turbon vaihto K03-005 -> K03-029

    Homman nimi tosiaan turbon vaihto, ja auto kun on etuveto niin ei ole edes mielessä käynyt varsinainen tehonlisäys. Tuli mieleen että tarvitseeko auto käydä säädättämässä (tjsp) vaihdon jälkeen. Vai voiko vaan jatkaa ajoa? Uusia suuttimiahan ei tarvitse, toisin kuin K04-015 vaihtamisen johdosta.

    Kestämätöntä paskaa nuo k03-005 jo vakiona >:|

    #2
    Ihan järjetöntä tuubaa 005, jos ei kestänyt kuin 13 vuotta? Syöttöputkethan noista saattaa tukkeentua. Se ei ole ahtimen vika.

    Jos vakio-ohjelma, ei tarvitse säätöjä miettiä. Jos viriohjelma, riippuu tapauksesta.

    Comment


    • #3
      Itsellä kk takaperin kyseinen vaihdos tapahtui, ainakin tähän asti on toiminut kuten ennen. Turboviive pieneni. Sekin varmaan siksi, että vanha oli jo antautumassa. Omani on -98 lastutettu ja quattro, eli eroa ei hirveesti.

      Comment


      • #4
        no 13 vuotta mutta 139tkm :D Ajallisesti "ihan jees" mutta kamalasti ei ehtinyt matkaa taittamaan.

        Mites tuo tulo/öljyputkien puhdistus sisältä, onko tehtävissä kenties jollain vaijerilla tjsp systeemillä ja hyvillä liuottimilla... esim ksyleenillä? Tietenkin ensin irroitan ne pois kokonaan. Mielessä kävi näiden osalta jos teettäisi 5mm avarammat...? Marmoritiskiltä tuloputki ~97e. Näin putkimiehenä ei ole ihan poissuljettu ettenkö tee itse noita putkia, jostain soveltuvasta materiaalista.
        Viimeksi muokannut mäggäri; 27.4.2009, 13:37.

        Comment


        • #5
          mulla -98 vakio A4 AEB:ssa pyöri 252 tkm 005, nyt vaihdoin tilalle k03-29, vanhasta oli pakopesä parista kohtaa halki,
          uusi turbo tuntuu heräävän huomattavasti herkemmin, ja jos kestää yhtä kauan niin taitaa loppua Auto loppua ennemin.
          öljyputken ostin marmorilta, en jaksanut alkaa muita systeemejä väsäileen,
          voihan sen varmaan teflonputkesta/ tvs tehdä tai teettää jos haluaa säästää.
          Viimeksi muokannut scorp67; 27.4.2009, 17:55.

          Comment


          • #6
            vanhasta oli pakopesä parista kohtaa halki, mutta öljyä ei ollut päästänyt läpi.
            Eihän tuo halkinainen pakopesä vaikuta mitenkään öljyn kulkuun.

            Comment


            • #7
              Tjoo, tuo k03-029 nyt ostettuna. Huomisesta alkaen pääsee harrastelemaan. :D Sitten näkee mikä hätä tolle 005 kamppeelle tulikaan kun sen saanut irti.

              4L energiajuomaa ja 2kop Karhu IV-A varattuna asennusta helpottamaan/nopeuttamaan. :----D
              Viimeksi muokannut mäggäri; 28.4.2009, 12:46.

              Comment


              • #8
                Mistäs muuten ostit, oliko pahan hintainen?

                Comment


                • #9
                  Satuin löytämään nettivaraosan kautta ja oli lähellä niin noudin, piti alunperin tilata ebaysta Saksasta/Englannista. Helpostihan tuon tunnistaa ettei sieltäkään ole vaaraa että saisi kinkkivärkin kouraansa. Uusien 029 hinnat meni jostain 400e-550e. Eli ei hassumpaa.

                  Omani on lähtöisin Finturbosta ja kuitissa hinta 850+50e pässi = 900 (paketissa myös tiivistesarja ja uusi bypass maksamaani 500e hintaan.)

                  Eilen ehdin vain reilun tunnin touhuta, kun piti lähteä harrastuksiin, mutta tänään kaiketi saan homman valmiiksi vielä.
                  Viimeksi muokannut mäggäri; 29.4.2009, 09:07.

                  Comment


                  • #10
                    Uskaltaisin sanoa et alle 600e ei "alkuperäistä" saa, vaikka tilais mistä? Eikös 400e hujakoilla pyöri just kiinavehkeet, joita biltemastakin saa tuohon hintaan?

                    Comment


                    • #11
                      Voisin kaivaa niitä urleja tuossa myöhemmin niihin mitä kattelin, kyllä ne tuli ihan turbodriven.comin paketissa jne autenttisin jutuin. Nyt sinne talliin ja palailen iltasella urlien kanssa. Ei nää k03 sarjan kamat niin kalliita ole ulkomailla, Suomessa nyt suomilisä on kaikessa hinnassa :s

                      Comment


                      • #12
                        mulla maksoi saksasta rahteineen 595€, ja ainakin näyttää kkk03:selta.

                        Comment


                        • #13
                          eiköhän siinä ole merkinnät jos se on oikeasti KKK.

                          Comment


                          • #14
                            Ja nyt sitä saa, kuvia tulee...

                            http://www.aijaa.com/v.php?i=4116450.jpg

                            Siipipyörä sanoo kiitos ja hei hei :D

                            Comment


                              #15
                              Tuohan on syönyt pieniä kiviä.

                              Omassa ajossa on muuten täysin toimiva 520tkm ajettu k03, että se siitä paskasta =)

                              Comment


                              • #16
                                Itellä kesti noin 170tkm vakio turbo joka antautui öljynpuuteen takia mikä taas johtui tukkeesta öljyputkissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Sama, mullakin öljyputki tukkeutu ja riemu alkoi ;D

                                  Comment


                                    #18
                                    joo taitaa saada nyt kattoo kaimapoika peiliin kun turbo hajos

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kannattaa muuten vaihtaa ne putket. Tosin marmorilta niitä ei kannata käydä ostamassa oliskohan hintaa kertynyt hiukan yli 200eggee. Itse teetin uudet polartekniikalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Anskumä arvaan, sulta löytyy vapaavirtaussuodin

                                        Comment


                                        • #21
                                          Minulta? ei todellakaan eikä löydy myöskään dumppia. Omaa tyhmyyttäni hajotin ahtimen kun "sijoitin" öljyletkut "hiukan" typerästi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ou jees, nyt on tuo 029 pellin alla :D Aika iisi homma tuo ahtimen vaihto sitten olikin näin lukiopohjalta =D

                                            Aikaa meni lähinnä venaamiseen että saa tarvittavat tiivisteet. Piti renaa myös imupuolella, se kampikammion huohotusputki vaihtaa ja sitä seuraava T-kappale. Myös kasa klemmareita vaihtu parempiin, sekä se turbon vakio öljyputki pois ja 9mm teräspunosletku tilalle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Sillä ei varmaan ole haittaa vaikka öljyputki ei ole samanlainen kuin alkuperäinen? Voiko sinne siis laittaa sellaisen "löysän" teräspunosletkun?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Voi sinne laittaa ku eihän siellä ole kovin suuria paineita puskemassa öljyy.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sillä ei varmaan ole haittaa vaikka öljyputki ei ole samanlainen kuin alkuperäinen? Voiko sinne siis laittaa sellaisen "löysän" teräspunosletkun?
                                                  Kun aikoinani entiseen passattiin huollatin turbon, tuli turbon mukana uudet öljylinjat jotka oli juurikin tuollaista teräspunosletkua. Turbon huoltajan mukaan nuo ovat huomattavasti paremmat kuin ne alkuperäset pillit.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Lainaanpa topikkia kun kerran on otsikon mukainen operaatio edessä.. Jos nuo turbon öljyputket vaihtaisi uusiin, niin onko ne jotain "vakiokokoa" vai onko suotavaa ottaa malliksi mukaan paikalliseen hydrauliikkaliikkeeseen? Kun kuitenkin marmorilla noiden hinta on vissiin aikas hjuvanlainen.. Onko syytä vaihtaa molemmat letkut, kai siellä on meno ja paluu erikseen?

                                                    Lisäksi kun kerran olen ensikertalainen turbon vaihdossa niin mitä pitää osata ottaa huomioon homman edetessä. Kuten ajattelin että olisiko hyvä vaikka turbon öljykanavat täyttää öljyllä ennenkuin laitan letkut kiinni? Ja muukin näppärä knoppitieto moisessa auttaisi kovasti!
                                                    Viimeksi muokannut miq; 12.1.2010, 21:22. Perustelu: lisäys

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Dodii, homma tehty, vois alkaa sitten ajelemaan ja odottamaan ongelmia.. Tuntuu noin 20 km koeajon jälkeen pelaavan ihan ok. Ahtopaineita näyttäisi olevan parhaillaan noin 0.45-0.5 bar, tuohan on ihan vakio peli. Eikös homma etene niin että kun toi 029 tuottaa enemmän ilmaa kuin 005 niin ahtopaine laskee? Miltä kuulostaa toi paine muiden mielestä, onko vastaavat ahdot ollut muillakin saman homman tehneillä? Lastutusta tekisi mieli..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No lainaanpas minäkin topikkia ja kyselen että onko aeb koneissa muita perusvikoja, kuin tuo öljyputken tukkeutuminen jotka saattaisivat rikkoa turbon?
                                                        Gt28r vaihtumassa omassa kapistuksessa pellin alle ja olisi kiva hoidella kaikki "turbontappaja" viat alta pois.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Se öljyn paluuputkihan turbolta menee vain öljypohjaan. Ei siinä sen kummempaa, kun laittaa esim tuon 029 paikalleen.

                                                          Öljypohjasta löytyvä öljypumpun imusihti on hyvä vaihtaa. Eli öljypohja pois ja uusi imuputki sihteineen tilalle, huomattavasti halvempi kuin uusi öljypumppu. Tai uusi moottori :o

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ei sitä öljypohjan sisällä olevaa sihtiä tarvi vaihtaa jos on ehjä. Tai jos pitää, niin haluan kyllä kuulla tarkat perustelut miksi.
                                                            Mutta turbolle tuleva öljyputki kannattaa uusia, "mehupillin" paksuinen kun on niin saattaapi tukkeutua ajan myötä. Halvempi uusia samaan aikaan kun turbo, ettei satu menemään kantapään kautta...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X