Täytyy laittaa tilaukseen tollane valmis setti ja jos vielä kokeilis sitä dumppia tuolta samalta sivulta se boschin korvaava dumppi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT:n turboasiaa ja dumppi ja by-pass venttiilijuttua...
Collapse
X
-
Eli dumpin ja by-pässin toiminta ajaa aivan saman asian turbon toiminnalle (saadaan pidettyä turbonpyörintä nopeutta yllä ja sitä kautta pienempi viive turbon toiminnassa).
By-pässi kierrättää ns. ylimääräsen ilmamassan (jo ahdetun ilman) uudelleen ahtimelle, maf-anturin ohi jolloin maffin ei tarvitse lukea uutta ilmaa koneeseen, vaan käytetään hyödyksi jo kertaalleen luettu. ja näin ei mene maf ja ecu sekasin..
Dumppi dumppaa ilmat harakoille ja samalla saa joidenkin mielestä hienon sauna efektin, seurauksena kun ahdin edelleen pyörii miltein samalla nopeudella on; maffi mittaa uutta ilmaa koneeseen ja antaa tietoa eculle että syötetäämpä penziiniä, mutta kun tuo kaasuläppä on kiinni niin ilmaa ei mene koneeseen---> seos arvot erittäin rikkaalle ja lambda koittaa korjata. Nämä arvot ovat silloin risti riidassa eculle annettujen arvojen kanssa joita ecu ym. oheis laitteet koittaa korjata, siinä täysin onnistumatta-->seuraa pauketta pakarissa, tukkeentunut catti ym.
Tämän olen itse todentanut laajakaista lambdan ja vag-comin kanssa.
Comment
-
nooh reizka ei siinä mitään.Dumppi asia haudattu jo, kun kaverin autolla ajeltiin niin dumppi toimii ihan hyvin vaihtaessa ja muutenki iha jees oli ajaa :) Järkeä todellakaan hommaa jos ecu järsetelmä alkaa sekoilla. Täytyy itsekkin testaa kaverin kärryssä tollasta vag-testeriä :D ja katsoa mitä lukemia antaa
Comment
-
Tälläsen sivunlöysin mistä saisi käypän dumpin ilmamäärämittarilliseen autoon
http://www.hevosvoima.com/site/tuott...p?lang=0&tid=7
Eli tuo hieman kallis Turbosmart Kompact -bypass/BOV ;)
Löytyykö tuollasesta vetkuttimesta kellään kokemuksia?
Comment
-
Ainaki näin silmämääräisesti nuo röörit näyttäis saman kokoisilta kuin orkkiksessa, joten tuskimpa tarvii mitään sovitepalasia. Kerroppa sitten kokemuksia jos/kun tuollaisen hankit, videokin ois kiva. :)
Törkeen hintanen tuo kyllä on muoviseksi. Mahtaako tuo olla jousitoiminen, kalvo vai jokin muu patentti?
Comment
-
Tuleva teksti menee osittain OT puolelle, sekä pään aukomiseksi.
Eli, jos haluaa sitä pihinää siitä turbosta niin eikö järkevämmäksi tulisi hommata sellainen hieno pilli pakoputkeen? Muistaisin joskus lukeneeni GTI lehdestä että sellainenkin on markkinoilla.
Kyseisellä palikalla saavutettaisiin audeissa se pihinä jota noilla pässi-dumppi palikoilla haetaan ja mikä parasta se ecu ei siitä mene sekaisin.
Anteeksi nyt vain jos tuntuupi suuremmalta pään aukomiselta, kunhan tuli vain tässä mieleen tälläinen idea.....
Comment
-
Joo eli tästä löytyy videota http://www.youtube.com/watch?v=b5E_mR7OJcU kunnon saunalta vaikuttaa :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja javis Näytä viestiJa miksiköhän se nyt pitää olla juuri dumppi eikä by-pass joka nyt sattuu olemaan se oikea tuohon autoon?
Comment
-
eikö ne samat tsuh tsuh äänet saa, kun laittaa oravafiltterin(aka kartiosuodatin), heti MAFiin kiinni, maffilta vain 10-20cm putki turbolle, ja tohon putkeen ne tarvittavat letkut haaroittaa, kuten pässin letku. Luulis että suhisee ja pihisee kuin filips-kahvinkeitin. Lähinnä, että jaksaako sitä kuunnella pitemmän päälle.
Comment
-
Ei ole TT mutta A4 1.8t. Alkaa varmasti olemaan aika sökönä tuo alkuperäinen Bypass. Mikäs Bybass kannattaisi tuohon hankkia jos meinaa softalla ottaa vähän lisää tehoa ja kestävämpään osaan vaihtaminen houkuttelee myös.
nämä käyneet mielessä:
Forgen 007
tai
Alkuperäinen kestävämpi 1.8T 225hv TT:n Bypass (en nyt varaosanumeroa satu tuolle löytämään)
Taitaa tuo TT Bypass olla halvempi ainakin.
Comment
Comment