Oma profiilin kulkine kävi eilen tuolla MoTestilla ja siitä penkitettiin  vakioana 161 hp 249 nm vaikka pitäs olla 163 hp 225nm vehe :)... Optimoinnin jälkeen 198hp 281nm.. Ja isot vanteet / leveet renkaat vielä vähentää joitain heppoja pois. Palvelu / hinta / laatu täys 10 ja voisko parempaa pytää.. Tuossa vielä käppyrä..  Suosittelen!!
							
						
					Kuulutus
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Motest ohjelmoinnit/lastut
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Niin justiinsa. Voit tienpäällä päässäs vähentää dynolapusta 4 hp kun kiihdyttelet niillä raskailla renkaillas. Kaveris samoilla tehoilla ja 195/65 renkailla on jo eellä!Kyllä tuo Oikarin Mika sano että noilla vanteilla/renkailla voi vähentää suoraan sen 4hp :) tiedä sitte?!!..
:-)
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Voipi olla perää tuossa. Dynohan laskee moottoritehon rullaamalla liike-energian pois voimansiirrosta vedon jälkeen. Eli iso painava vanne, jossa suuri hitausmomentti, varastoi enemmän liike-energiaa ja näin ollen vääristää moottoritehon laskennallista tarkkuutta.
Kun eihän rulladyno kerro eksaktia moottoritehoa/vääntöä. Pitäs motti laittaa itsekseen penkkiin.
Eli kevyillä 15" vanteilla voisi hyvinkin dynotulos olla hevosen pari enemmän, vaikkakin isommilla vanteilla todellinen moottoriteho täisin sama. Tai mistäs mä tiedän...:)Viimeksi muokannut VilleP; 18.8.2009, 22:04.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ööh, eikös tuolla mitata voimansiirtohäviö eikä tehoa. Tehot mitataan siinä vaiheessa kun moottoria kuormitetaan.Dynohan laskee moottoritehon rullaamalla liike-energian pois voimansiirrosta vedon jälkeen. Eli iso painava vanne, jossa suuri hitausmomentti, varastoi enemmän liike-energiaa ja näin ollen vääristää moottoritehon laskennallista tarkkuutta.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kyllä, en vaan artikuloinut tarpeeksi tarkkaan:) Kuormituksessa saadaan pyöräteho, ja sitten rullauksella voimansiirron häviö, tuloksena moottoriteho. Eli pöyräteho+voimansiirron tehohävikki=moottoriteho. Eiks je?
Hmm... mut toisaalta onhan ne painavat vanteet siinä kuormitus vaiheessakin mukana pyörimässä. Että nyt kun uudelleen miettii, niin eihän ne kyl vaikuta sit mitenkään. Hyvä minä.Viimeksi muokannut VilleP; 22.8.2009, 15:17.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tänään tuli tehtyä reissu Motestille ja kyllä palvelu oli tosi asiallista ja mukavaa. Auto oli A4 1.8T Avj moottorilla ja 150hv vakiona. Tehot mitattiin vakiona 162hv 253nm Mikä kyllä on yllättävän paljon mielestäni. Ohjelmoinnin jälkeen saatiin 202hv ja 313nm vääntöä.Aikaa koko operaatioon meni noi 1,5 tuntia kun ohjelma sattui kerralla hyvä eikä tarvinnut muutella mitään Pers dynolla ero on kyllä huomattava ja moottori mukavampi ajaa myös ihan normaalissakin ajossa. En tiedä liekkö vaikutusta tuloksiin kun lämpötila oli kohtuullisen viileä 11 astetta ja kuulemma imu lämmöt pysyivät tosi alhaisina. Mutta ainakaan tähän mennessä ei voi muuta kun suositella.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Noilla väännöillä tilaisin jo valmiiksi uuden kytkimen.Alkuperäinen kirjoittaja Magu69 Näytä viestiTänään tuli tehtyä reissu Motestille ja kyllä palvelu oli tosi asiallista ja mukavaa. Auto oli A4 1.8T Avj moottorilla ja 150hv vakiona. Tehot mitattiin vakiona 162hv 253nm Mikä kyllä on yllättävän paljon mielestäni. Ohjelmoinnin jälkeen saatiin 202hv ja 313nm vääntöä.Aikaa koko operaatioon meni noi 1,5 tuntia kun ohjelma sattui kerralla hyvä eikä tarvinnut muutella mitään Pers dynolla ero on kyllä huomattava ja moottori mukavampi ajaa myös ihan normaalissakin ajossa. En tiedä liekkö vaikutusta tuloksiin kun lämpötila oli kohtuullisen viileä 11 astetta ja kuulemma imu lämmöt pysyivät tosi alhaisina. Mutta ainakaan tähän mennessä ei voi muuta kun suositella.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	Vieras
Näinpä. Eiköhän kytkin/kaksoismassa mene vaihtoon vähän pienemmilläkin väännöillä. Vaan jotenkin on vähän vaikea uskoa yli 200hp ja 310Nm vakioahtimella, ainakaan ilman pientä riskinottoa. Ehkäpä se dyno näyttää tuon 10hp yli. No, pääasia kai että ostaja on ainakin toistaiseksi tyytyväinen.Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiNoilla väännöillä tilaisin jo valmiiksi uuden kytkimen.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Niin no dynon tarkkuuttahan on tässä mahdoton arvioda, mutta se kertoo jotain että yleensä on AVJ koneista kuulemma penkitetty sellasta 190hv Että vaikea sanoa mistä noi lukemat tuli. Joo kytkimen kestävyys olikin jo ihan tiedossa, mutta vielä ei ole kaksoimassa värähdellyt tai luistanut vielä kertaakaan "koputtaa puuta". Onko noi kytkinpaketit muuten miten arvokkaita ja kovatöisiä vaihtaa??
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Paketti:
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=69024
vaihto ottaa kyllä jokusen tuniin kun aski pitää irrottaa.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
juu tuli käytyä viikon loppuna säätämässä oma a4 ja firman sprintteri.
audin tehot oli ekan säädön jälkeen 182hv ja 317nm.
ohjelmaa muutettiin kytkin ystävällisemmäksi ja
tehot jätettiin 192hv ja 288nm.
mb:ssä (313cdi) tehoja tuli 159hv ja 371nm
palvelu oli kyllä asiallista ja taas tuli todettua tuo penkityksen tärkeys
ohjelmaa tehdessä. eipä tarvitse jännittää että onko kaikki säädöt kohdallaan vai ei.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tuli kanssa Motestilla käytyä, palvelu pelasi hyvin ja tyytyväinen olen ohjelmaan.
By-pass tottakai oli sanonut kaput ja sekin saatiin samassa vaihdettua.
Auto siis A4 1.8tq AVJ.
Alkuperäiset lukemat olivat 162hv ja 250nm.
Ohjelmoituna 207hv ja 317nm, tepolta ostettu kytkinpaketti pitää hyvin. :)
Oli kyllä huomattava muutos alkuperäiseen.
Lisään myöhemmin kokemuksia, mikäli huomaan jotain muuta sanomisen arvoista.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Melko kovia lukemia vetää kyllä. Onko sulla vakioahdinkin kiinni vielä?Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viestiTuli kanssa Motestilla käytyä, palvelu pelasi hyvin ja tyytyväinen olen ohjelmaan.
By-pass tottakai oli sanonut kaput ja sekin saatiin samassa vaihdettua.
Auto siis A4 1.8tq AVJ.
Alkuperäiset lukemat olivat 162hv ja 250nm.
Ohjelmoituna 207hv ja 317nm, tepolta ostettu kytkinpaketti pitää hyvin. :)
Oli kyllä huomattava muutos alkuperäiseen.
Lisään myöhemmin kokemuksia, mikäli huomaan jotain muuta sanomisen arvoista.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
näin viiden kuukauden jälkeenkään en voi moittia...erittäin tyytyväinen edelleenkin, ainoat ongelmat mitä on ollut, on kahden alipaineletkun väsyminen ja nekin on erittäin ymmärrettäviä ajoneuvon ikä huomioiden.Tulipa kokeiltua motestin palveluita ja ei voi moittia hinta-laatusuhdetta.
Tehdasarvot 150 hp ja 210 nm, vakiona mitattu 177 hp/5821 rpm ja 243 nm/2597 rpm ja ohjelmoinnin jälkeen mitattu 196 hp/5071 rpm ja 318 nm/3486 rpm
Kokonaisuudessaan olen erittäin tyytyväinen!
Ja alkuperäisellä kytkimellä mennään!
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Vakioahdistin on, sanoi että lukema voi olla hitusen yläkanttiin. Mutta vähintään 195hp pitäisi olla.Melko kovia lukemia vetää kyllä. Onko sulla vakioahdinkin kiinni vielä?
Edit: niin ja V-powerilla ajettu tuo 207hp, tavallisella todennäköisesti vähemmän.Viimeksi muokannut Cid; 18.12.2009, 17:13.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Lisätäänpä tähänkin turinaa noista penkkilapuista ja softista. Tuo oma 2,7 AJK käytetty viimesyksynä Motestin penkissä, mukana 333hv ja 510nm lappu.. Mahtaneeko olla vakio- osilla edes mahdollista tuollaiset arvot? Vag-comilla katsottiin kaverin kanssa tuota vääntöä ja kyllä tuokin näytti samansuuntaista vääntömomenttia. Kuinka luotettava on tuo vakkomin ilmoittama vääntö? Auto pelaa tosi hyvin tuolla softalla. Pitäisi vielä logittaa tuo maf- arvo. Eikös siitäkin voi jotain suuntaa- antavaa tehoa laskeskella jollakin kertoimella? Olettaen, ettei ole mikään itse viritelty maf..
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Minämitäännäistäymmärrä, mutta miten noi käyrät ei ollenkaan näytä sitä mitä noi numerot sanoo? Käyristä näyttäis et huiput on 298hp ja 470Nm, noin..? Tuleeks se korjaus tohon vasta jälkeenpäin, eli ei näy käyrissä? Mites toi sanoo, et orkkisteho olis 270hp, kun eikös A6'set oo 250hp max.? Onko tossa ny max. ahdot n. 1,3bar?
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Älkää välittäkö absoluuttisista lukemista. Muutos on tärkeintä: +60hp on jossain määrin tolkullinen lukema.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 

Comment