Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 10v biturbo..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Teet härskin konepellin toisesta pellistä tai jostain muusta materiaalista, jotta Eaton mahtuu. :)

    Comment


    • #32
      Saikos RS2:ne 2 ahdinta pellin alle mahtumaan, vai työn alla vielä?

      Comment


        #33
        Tässä on toinen rahareikä menossa. Taitaa löytyä semmoinen singleföönikin, joka herää tarpeeksi alhaalta. Eli taidan unohtaa tuplaturbon...? Voihan sitä tietty myöhemmin "sairastua" rakentamaan vaikka mitä, jos tulee tulevaisuudessa tilat ja käteistä piisaa. Taitoa johonkin asti riittää. Säätämisen ja tietyt spesiaalit jätän toisten harteille.

        Vakiolla mennään edelleen.

        Comment


        • #34
          Sarjaan ahdetuissa ois hyvä olla myös kaksi cuuleria.

          Comment


          • #35
            Keulille 400*180*100 cuuleri turbolle läpivirtaavana (kenno koko) ja koneen päälle vastaavan kokoinen eatonille, jos mahtuu. Jäis silloin remeleille tilaa ja siirtäs tehostimen pumppua samalla. cuulerien koko ei taida pitkälle piisata vai..? yksi patentti monista:)

            Comment


            • #36
              Tuossa oma toteutus, tosin auto ihan eri...

              Comment


              • #37
                Ei taida tollaset cuulerit mahtua orginellin audin keulille. n.700*180*76-90 + päädyt tai jotain sinne päin, sais vielä mahtumaan (keulimistuen) kanssa. Pitäs joku solenoidi/mangeettikytkin väsätä vielä tuulisalvan tilalle. Mihis asti ton kokosel cuuleril pääsis ja olikos tää compturbo 350 minkä teholuokan kapistus?

                Comment


                • #38
                  noin 350-400hv ahdin tuo compturbo 350

                  Comment


                  • #39
                    Kun tässä nyt niin hirveä tilanahtaus remmien kanssa, niin. Laita hydraulipumppu sähköiseksi, voit sijoittaa hiukan vapaammin. Ja jos ei ole ilmastointiakaan jää siihen enää laturin hihna. Eli alapäässä olis tilaa Eatonin tms hihnapyörälle sen jälkeen? Eikö eatoninkin vois jättää alas?

                    Comment


                    • #40
                      Ilmastointi on ja pysyy. kyllä sen eatonin sais mahtumaan ilmastointi kompuran päälle, cuulerin ollessa alkuperäisen kokoinen, mut ei taida koko enää riittää. Keulimis tukea ei taida kannattaa kait poistaa?

                      Comment


                      • #41
                        Keulimistukes ei todellakaan kannata poistaa. Tulee konepeittoon ilkeitä lommoja veätellessä.

                        Comment


                          #42
                          034mootorsportti myy jäykempiä moottorikumeja joiden kanssa käsittääkseni voidaan tosta keulimistuesta luopua. Ainakin siinä uskossa ostin noista parannellut, kotimaiset versiot ja ajattelin jättää keulimiestuen asentamatta.

                          Comment


                          • #43
                            Noi voi ainakin race versioilla tehdä. Mutta ei pidä unohtaa vaihdelaatikonkaan kumeja, koko paketti joustaa sieltäkin!! Sen aisojen välisen tuen ylipomppimissuojineen voi ihan hyvin tehdä itse.

                            Tai tee vaikka cooleri syylärin paikalle(vähän lämmin paikka mutta kuitenkin) ja syylärin pistät varapyöränkotelon tilalle. Taas tuli tilaa, nyt on siirretty hydraulipumppu ja syyläri, mitä vielä? Laturi ottamaan käyttövoimansa kardaanilta kuten Audi 200 Trans Am??
                            Viimeksi muokannut juhakill; 30.10.2009, 13:56.

                            Comment


                            • #44
                              Antaakos kovatkin tärinät jäykemmillä koneen/laatikon puslilla? Kyl olis tarkotus pitää konehuoneen kilkkeet siellä missä ne nytkin on, eikä heitellä sinne tänne:)

                              Onkos tietoo audin 5cyl rakennettuna, pelkällä remmillä? Tarpeeks iso ahdin kiertäsköhä kuin loppuun asti. Jostain kattein joku vw 2.9 kone, ni oli jo 2 tonnil 400nm max. 440nm. Olis kyl "pikkasen" halvempi toteuttaa pelkästään toisella ja jäis enemmän tilaakin.

                              Comment


                                #45
                                Kyllä varsinkin tyhjäkäynnillä(joka on varmaan 300 liian matala) tuo rymisee jonkinverran enemmän. Paha sanoa kun toi nyt muutenkin kolisee ja paukkuu niin pirusti. Selvähän se on että ei ne yhtä hiljaiset ole kun kone ei oikeasti heilu juuri mihinkään. Mitä nyt korin mukana varmaan 30 astetta ;)

                                Comment


                                • #46
                                  Kyl olis tarkotus pitää konehuoneen kilkkeet siellä missä ne nytkin on, eikä heitellä sinne tänne:)
                                  Toi sähköpumppu ja syylärin uudelleen sijoitus on ihan normitavaraa performancevehkeissä. Toki ton syylärin voi myös teettää hiukan eri mitoilla ja saada sen mahtumaan hiukan erilailla alkuperäisille mestoille kuin orginaalin.

                                  Puslista vielä että vaikka vaihtaa koneen ja vaihdelaatikon kannattimet niin se kumien varassa oleva apurunko jaa vielä vetelemään sinne. Ja perä...
                                  Toki joillain 400hv tehoilla oikein kovien kannakkeiden ja puslien vaihtelun järkevyys on niin ja näin.

                                  Comment


                                    #47
                                    Paljos irtosi tuplapaketilla hummia ja kääntöä Putkolla?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ilmastointikenno vie myös oman tilansa, ja on tullut jo orginelli syyläri hommattua. kyllä ne puslat olis tarkotus vaihdella, kovan ja alkuperäisen välimuotoon, jos semmosia löytyy.

                                      Pistetääs nyt tähän, läpivirtaava cooleri vai sisään/ulos samasta päädystä. Ja kumpaan kannattaa enemmän panostaa tilan kannalta, coolerin paksuuteen ja pienempään kokoon vai ohuempaan ja pinta-alalta isompaan?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mitä isompi pinta-ala, niin periaatteessa jäähdytysalaa enemmän. Toisaalta jos tuo jää kuitenkin jotenkin pimentoon, ettei jäähdyttävää ilmaa saada kunnolla sinne johdettua, niin sillon ei käsittääkseni ole tuosta pinta-alasta enää niin hyötyä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Toisaalta jos tuo jää kuitenkin jotenkin pimentoon, ettei jäähdyttävää ilmaa saada kunnolla sinne johdettua, niin sillon ei käsittääkseni ole tuosta pinta-alasta enää niin hyötyä.
                                          Siitä on vaan silloin haittaa koska kuuma ilma menee silloin "suoraan" läpi.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kiitokset vastauksista. Pitää tehä mallikappale, tolppien väliin mahtuvalle coolerille ja jättää se keulimis tuki paikoilleen, jos kerran läpihönkivänä katsotaan riittäväksi alle 400 vehkeissä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kyllä riittää, lamppujen välin voit täyttää kokonaan jos hifistellä haluaa. Saa niitä tehdä vaikka minkälaisia, mutta kustannus/hyöty kuitenkin lähes joka projektissa tulee jossain vaiheessa esille. Joskus voipi projektissa tulla vastaan ihan sellainenkin seikka että on hankkinut väärän/vääriä osia, ei pidä härkäpäisesti tuijottaa vain yhteen ratkaisuun. Ilmastoinnin kennonkin voi vaihtaa pienempään ja hiukan siirtää. Tilaongelmiin typ44 on siis monta ratkaisua, jos niitä vain haluaa käyttää.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Vaihto ehtoja on monia.. 2,5" pitäs kait riittää coolerin putkelle?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  2½" piisaa,2" putkistolla penkitetty yli 400hv

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Oliskos tos 2":ssa etuna nopeempi herääminen isompaan putkeen verrattuna?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      periaatteessa kyllä,käytännössä niin pieni ero ettei mitään merkitystä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jos laatu korvaa määrän, onko turbonetics GT-k 325 tai GT-K 350:sta
                                                        käytännön kokemuksia 10vt:ssä.?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          2.2 10vt ja holset hx40 super 60/64 14 tai 16:ta pakopesällä.. olisko vielä ajettava? tai vaihtoehtosesti holset hy35 56/58 8:n pakopesällä, tai..? sacsh race asetelma ja normilevy rajana.
                                                          Viimeksi muokannut JVTL; 26.3.2010, 00:03.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            jos aikaisin heräävä kone hakusessa,superin saa unohtaa,hy35 parempi vaihtoehto.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Onko noita hx40 supereita kellä 10vt:ssä?
                                                              Tuottaa meinaten 10vt pakokaasua ihan erilailla kuin 20vt joten myös herää ihan kohtuullisesti hyvin jos pata tehty ajatuksella.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X