Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehot hukassa, 2.7 bit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla oli myös EGT-piirikortti rikki Allroadissa. Mutta vikatilan sai aikaan vain aika kovalla prässäämisellä. Tee siis painetesti myös.

    EGT-arvoja voi tietysti seurata VCDS:llä ajossa.

    Comment


      kytkimen pää- ja työsylinteri rempan jälkeen kierrokset nousee vielä noin 500rpm vaihdetta vaihtaessa,
      jonka jälkeen laskee leijjaillen alas. Tällä hetkellä vika tuntuu korostuvan.
      Kytkimen asentotunnistin on nyt varmaankin väärin säädetty.

      Pakolämpöanturien viat hyydyttää kyllä auton hyvin tehokkaasti. SID Motorsportilta saa noita korjauspiirilevyjä, maksaa noin 70€. Jos ECU on 551C loppuinen, siitä ei voi logittaa EGT arvoja.
      Viimeksi muokannut okkim; 20.9.2019, 11:01.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
        No oisko tässä yks syy. Tee myös ahtopainetesti.
        Ok, ajattelin vaan kun toi vikakoodi ollu jostakin kesäkuusta asti ja toiminu hyvin tähän eiliseen asti. En ole löytänyt uusia antureita / piirikortteja niihin. Yhdeltä jäseneltä kyselin kenellä niitä olis, mut ei ole vastausta tullut.
        Ahtopainetesti kyllä vielä tekemättä. Huomenna vois sen tehdä.

        Mulla meni toi 200:nen 2.2 tq vikatilaan ja vanha diisseli a4 niin ne ei kyllä liikkunu sitten yhtään mihinkään, mutta toi nyt on aivan ajettavissa edelleen. Tuppaa vaan nissan micracin varmaan jättämään :D

        Comment


          Laitetaan nyt tähän samaan ketjuun kun ainakin potilas saman sukuinen ja oireetkin otsikon mukaiset.
          Kesken ajon käynti huonoksi, tehot alas ja EPC+moottorivalo palamaan. Reboot ja sama jatkui, uusi reboot ja valot poistuivat ja auto pelasi normaalisti.
          Vikakoodit P1545 ja P1171 löytyivät. Kaasuläpän käyttöservo ja kulma-anturi näyttäis viittavan.
          Tyhjäkäynti vikakoodien nollauksen jälkeen n.1200rpm.
          Kaasuläppä irti ja putsaukseen vai mikä neuvoksi? Onko kokemuksia moisesta.

          Comment


            Kaasuläppä irroitettu ja putsattu. Sopeutuksen jälkeen toimi 10 min koeajon ainakin ihan ookoosti.
            Aika pienestä hermostuu jos syy oli siinä shaibassa läpän rungossa. Olihan se juu mustana mut ei sitä nyt ihan hulluna ollut.
            Hommana ei ollut kyllä paha eli sitä ei tartte jännittää.

            Ja ei sittenkään. Ei toimi. P1545, P1171, P1542 koodit päällä. Varmaan sit tuo läppä uusittava.
            Viimeksi muokannut nikos; 21.9.2019, 13:44.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti

              En ole löytänyt uusia antureita / piirikortteja niihin. Yhdeltä jäseneltä kyselin kenellä niitä olis, mut ei ole vastausta tullut.
              Ahtopainetesti kyllä vielä tekemättä. Huomenna vois sen tehdä.
              Kokeile kolvata uusiksi. Itsellä tokeni sillä. Kerrankin halpa remontti..

              Comment


                Omassa ei uudelleen juottaminen auttanut mitään. Juottelu on tosin vaan tekemisen vaiva, kun piirilevyjen kotelot ottaa irti ylös imusarjan päälle, niin homma onnistuu siinäkin.

                Kaverin A6 2.7 bit herjasi egt:stä vikakoodia ja rötäsi/pätki jollain kierrosalueella. Vaihdoin siihenkin uudet Sidin piirilevyt, nollasin vikakoodit ja toimii jälleen. Jos auton omistaja lukee tämän, niin voi lisätä tarvittaessa.

                Comment


                • Itselläni siis tuo edellä mainittu A6. Oireina tosiaan pätkiminen ja rötääminen jota ilman EGT vikakoodia olisin lähtenyt metsästämään puolia vaihtamalla tai puolakonversion johdotuksia tutkimalla. Alkuun satunnaisesti etenkin kuumalla ilmalla ja kuumalla koneella (piirilevyt eläneet lämpötilavaihteluiden mukaan?) pätki täyskaasuvedossa.

                  Pikkuhiljaa teki tuota useammin ja tilanne kääntyi niin päin, että toimi oikein enää satunnaisesti. Persdynolla sanoisin vian ollessa päällä autosta löytyneen ehkä karvan yli 100 hevosvoimaa.. Isolla vaihteella ja osakaasulla toimi vähän paremmin. Hirveä rykiminen about 3500 kierroksen jälkeen ja tuntui että 5000 kohdalla iski rajoitin päälle kun ryki vaan eikä jatkanut kiihtymistä. Isompi pykälä tupaan ja taas mentiin hetken. Vikakoodia antoi siis vasta ihan loppuvaiheessa ja pintakaasulla toimi silti ihan ok. Löytyi jsahlmanilta nuo piirilevyt ja tuon vaihdon jälkeen kaikki pätkiminen loppui. Sen verran huonosti tuo kävi, että olisin voinut vannoa EGT vian lisäksi olevan muutakin pielessä.
                  Viimeksi muokannut markush; 23.9.2019, 15:28.

                  Comment


                  • Itsellä aika samanlaista vikaa. EGT anturit oli pitkään antanu koodia niin ne vaihdettiin niin alko toimimaan vähän paremmin, mutta sitten bensapumppu sano sopimuksen irti ja sen vaihdon jälkeen pelaa taas nätisti.

                    Comment


                    • Mullakin vikakoodia antoi pakokaasun lämpötila-anturista bank 1 "katkonainen", sit vaihdatin SIDin piirilevyn siihen niin vika muuttui "jatkuvaksi"epäuskottava signaali, ahdot max 0.5 ja pientä rykimistä! Ennen piirilevyn vaihtoa siis toimi välillä ja välillä taas meni vikatilaan mikä lähti pois virtoja pois käyttämällä, käytetyt anturit löysin halvalla niin seuraavaksi niitä kokeilemaan rupeaako toimimaan kun ei ole varmuutta toimivuudesta? 2.7bitq a6 ja vika siis edelleen päällä toistaiseksi, toivotaan että ostettu anturi toimii :D

                      Comment

                      Working...
                      X