Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    4bar säädin sulla sielä pitäisi vakionakin olla jo. Ja tuohon toiseen, varmaan se bensapumppu olisi myös hyvä vaihtaa.

    Comment


    • Niinhän se ois, tuossa korjaus oppaassa lukee et ali paine letku paikollaan niin 3bar paineet ja letku irti niin paineet 4bar. Eli oisko tuolla sit vaikutusta et jos tuon letkun ottaa irti?

      Sehän ois kyllä varmaan kans hyvä vaihtaa sit samalla.

      Comment


        Olisko joku kikka millä pystyy testailemaan onko säädin järjissään vielä? Jos sen paineletkun irti menet ottamaan niin ei taida nostaa sitten ahdoilla b-painetta.

        Comment


        • Bensanpaine yritetään yleensä pitää vakiona suhteessa imusarjan paineeseen. Tämän johdosta siihen b-painesäätimeen menee imusarjasta yksi letku.

          Jos sitä tehoa haluat kasvattaa niin moottoriin pitää saada sekä lisää ilmaa että lisää bensaa. Vain toista lisäämällä se teho ei nouse vaan tapahtuupi päinvastoin.

          Comment


          • Audi A4 1.8 T 220 hp

            Special offer!


            30% discount on our new dump valve when purchased with chip upgrade!
            (Cannot be combined with other offers)

            Max. power
            220 hp (162 kW) vid 5250 r/min
            show dyno test

            Max. torque
            247 lb-ft vid 3350 r/min
            show dyno test

            Acceleration 0-60 mph
            6.7 s

            Top speed
            151 mph

            Changes

            New E-proms in ECU, optimization of flow to intercooler, race cat, stainless steel exhaust (cat-back).
            Price incl. installation

            1737 EUR excl. VAT
            Note

            The software maintains full functionality in terms of diagnostics, engine protection and fault code memory.


            Joo Dahlbackin sivulta löyty tollanen setti, Mitä kaikkee tohon kuuluu?

            Välijäähdytin, kisakatti, cät bäkki, uus ohjelmointi 220hp irti koneestaa?

            Comment


            • Voin ihan suoraan sanoa että p**ka puhetta. AEB koneesta ei toivoakaan saada tuommosia lukemia vakio ahtimella ja suuttimilla. Voihan sitä tietysti koittaa jos ylimääräistä rahaa on.

              Comment


                Ei taida edes välijäähdytin vaihtua tuossa paketissa, luultavasti vain ahtoputki. Hintakin on melko huima, koska on vieläpä veroton. Teoriassa saattaisi uudemmista 150hp koneista jopa irrotakin tuon verran, eikö suuttimet ja ahdin ole hitusen isommat kuin AEB:ssa?

                Comment


                • Sitä mie aattelinkin ettei ehkä ihan noin helpolla päästä tehojen suhteen, kun tosiaan kyseessä ei ole ees mikään uusi ja vähän ajettu auto!

                  Aattelin jos kävis motestilla ohjelmoimassa ton ecun uudelleen ja kattos mitä siellä saadaan siitä irti ja sit mitä palikkaa ruvetaan seuraavaks laittamaan..

                  Comment


                    Eiköhän siitä sellainen 190hp irtoa. Siitä ylöspäin alkaakin sitten vaatimaan isompaa ahdinta, suuttimia ym.

                    Comment


                      Säästät selvää rahaa, kun läväytät suorilta vaan moottorin auki ja teet täydellisen remontin ja rakennat sen kerralla loppuun asti. Noi lastuviritykset ja joka vuosi hieman kasvatettu turbo yms. syö rahaa aivan rotan lailla. Kerralla vaan 75mm turbo ja muut oheishilppeet, on kuin laittais rahaa pankkiin!

                      Comment


                        Tässä on nyt pikku hiljaa tullut tunne että TT:seen pitäs saada lisää voimaa. Pahin virhe oli käydä ajamassa TT:llä josta on laput 340hp ja 450Nm.
                        Tarkotuksena ois piristää tuo oma TT vielä himppu enemmän, eli sinne about 400hp tuntumaan.

                        Uusiksi menee ainakin siis:
                        -Turbo ~1000-1500€
                        -Pakosarja ~500€
                        -Suuttimet ~400€
                        -Softa ~500€
                        -Kuuleri ~250€
                        -Kanget??

                        Autossa on kiinni tällähetkellä 3'' Db ja racecat sekä 2.75'' läpivirtaava loppuputkisto, joka ilmeisesti riittää noille tehoille.

                        Auton pitää olla päällepäin vakion näköinen eli ahdin pitäs saada hieman piiloon.
                        Minkälaisella ahtimella tuota kannattas lähteä suunnittelemaan, EFR ahdin kiinnostas mutta niitä ei tunnu saavan mistään järkevästi. Ahtimeksi siis joku holset vai jotain muuta?
                        Ilmeisesti tuubisarjaa pitäs laittaa vai riittääkö tuohon vielä kunnollinen valusarja?
                        Suuttimet sit säätäjän mieltymyksen mukaan.

                        Kanget huhu puheiden mukaan pitäs kestää nuo tehot vielä järkevästi jos säädöt kunnolliset. Jos kankia ei vaihda nii jäis tuo koneen aukaisu pois mikä helpottais tuota rakentelua.
                        Tietysti jos ostais toisen koneen johon tuon tekis, nii kanget ois helppo vaihtaa ja sais rakentaa tuon ns. valmiiksi. Ainut ongelma tuossa on et budjetti pomppaa about 2000€ ylöspäin.

                        Mitä mieltä kokeneemmat viritteliät ovat mieltä mennäänkö metsään vai ollaanko edes oikeilla jäljillä? :D

                        Comment


                          Kyllä vakion näköisestä ainakin joudut tinkimään. Tai en ainakaan osaa kuvitella miten riittävän iso hyrrä mahtuisi kovin jemmaan. Tässä esimerkki CTS valusarjan kanssa (varmaan sullekin vaihtoehto, jos T3-laippaa tarviit): http://www.ctsturbo.com/cart/images/...condary/48.jpg
                          Tuohon sitten ahdinvalikoima onkin valtava. Holsetin 35 superi olisi varmasti varteenotettava vaihtoehto, mutta sekin on valtava moneen muuhun verrattuna.

                          Perinteinen ahdinvalinta tuohon olisi varmaan joku gt3071 ja sen kaveriksi ATP T25 valusarja. Nykyään T25-sarjoihin sopivia vaihtoehtoja on myös ainakin Precisionilla, esim 5130.

                          EFR varmastikin hyvä, mutta saatavuus on melkolailla 0.

                          Valusarja kestää keskimäärin paremmin lämpöä kuin mustarautainen tuubisarja. Miettimisen arvoinen juttu tuokin. Joku kuumaluja erikoisteräs sitten voi olla eri juttu, mutta myös hinnaltaan.

                          Ostoslistalle vielä ainakin isompi MAF/runko ja seosmittari/pakolämpömittari, esim vems. Myös bensapumpun riittävyys yli 350hv:n on minulle ainakin täysin mysteeri. Jos jollakin on faktaa tästä niin kiinnostaisi kovasti.

                          Nokka-akseleihin pitäisi myös vähän roposia laittaa mielestäni.

                          Suomessa on ollut lähemmäs 450hv APX/APY -pannu vakiosisuksilla, joten todistettavasti pysyy kasassakin. Tietty jännitysmomentti on silti olemassa jokaisella kaasunpainalluksella :)
                          Itsekin olen säätänyt 470nm moisen vakiokangilla eikä ainakaan vielä ole hajonnut. Olen sitä mieltä että jännittää ei tarvitse ihan hirveästi, jos säädöt ovat sellaiset ettei nakuta.

                          Comment


                            Juu tietysti vakio lookki häviää ''hieman'' mutta ei tuota ahdinta innostas nostaa hirvittävän ylöskään. Siellä koneen takana on kuitenkin yllättävän paljon tilaa jos turbon laittaa samaan asentoon kuin orkkis.
                            Tuon bensapumpun unohdin kokonaan eli ilmeisesti 044 ois tarjoiltava tankkiin, samoin nokkapolitiikka unohtu kans :/

                            Vempulan mittari löytyykin jo valmiina. Minkä kokoinen MAF runko tohon pitäs istuttaa kun tuossahan on jo vakiona 3'' runko?

                            Pitää tutkia vaihtoehtoja vielä ihan rauhassa kun ei tuon kanssa ole mikään kiirus.

                            Comment


                            • Pitäis kans vm97 a4 1.8t quattroo ruveta vähän piristään. Tehotavotteena olis n.220-230hv, mitähän olis järkevintä ruveta laittaan? Mahollisimman pienellä budjetilla yritetään mennä.

                              Comment


                                Luitko tämän ketjun läpi? Tuossapa oikeastaan aika hyvä vastaus. Lisäksi kannattanee varata rahat uuteen kytkimeen mikäli vanha antaa periksi.
                                Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
                                K04+suuttimet+putkisto+cooleri+ohjelma ja ehkä pakosarja..

                                Noilla varmaan pärjää etuvedolla jo vallan mainiosti.

                                Tuon 190konia saat jo pelkällä lastulla.
                                Budjettitehokkain ratkaisu on tuo pelkkä lastu, sen jälkeen tarvitaan jo melko mellevästi rahaa, että pääsee tuonne noin 240 hepan tienoille.

                                Comment


                                • Mites siis lastu, s3 tai cupra r ahdin ja suuttimet, mitäs noilla sais irti? Vai sopiiko kumpikaan noista ahtimista alkuperäsen tilalle?

                                  Comment


                                  • Ei sovi. 3:sen kone on poikittain ja 4sen kone pitkittäin. Halvin bolt on ratkaisu taitaa olla K04, suuttimet, softa ja kytkin. En tiedä noista B5 korisista, mutta ainakin B6sta tuli noin 230. Putkisto, downpipe yhdistelmäkään ei varmaan pahaa tee.
                                    Tosin jos vähän tykkää tehä ite niin joku T25/T3 pakosarja ja joku muu ahdin tulee melkein saman hintaiseksi kuin aito K04-015.

                                    Comment


                                      Esim. mitsun turboa noissa on myös käytetty. Taitaa olla huomattavasti huokeampi kuin K04 ja tehoreserviä paljon enemmän. Täällä yksi kokoonpano.

                                      Sitten vain punnitsemaan, mikä se on omalle kohdalle kannattavin ratkaisu. :)

                                      Comment


                                        Tollanen juudas-mallin mitsu saa multa ainakin 100% enemmän idealle tukea kuin K04-15. Herää melko samalla tavalla ja tarjoo kuitenkin 300hv. Mahdollinen hintaetu menee kyllä varmasti äkkiä pakosarjaan ja muihinkin tarvittaviin päivityksiin, mutta silti. Ihan eri peli on lopputuloksena.
                                        Joonas varmaan voi vähän valottaa minkä arvoisia palikoita hänellä oli.

                                        Comment


                                        • Jos kyseessä on samainen T25 laippainen MHI TD04HL-15T #5 jota käytetään vakioahtimena 9-3/9-5 Aero Saabeissa (9000:ssa #6 pakopesällä ja myös 15G siivellä), niin n. 900e hintaan noita uutena löytää. Käytetyt on aika kiven alla koska nuo on hyvin suosittuja päivitysahtimia ei-Aero Saabeihin myös.

                                          Comment


                                          • Mun mitsu tais olla jonkin sortin sekoitus vanhempaa ja uudempaa saappia. Hintaluokka pakosarjan kanssa tonnin kieppeillä.

                                            Porkkis: ei muuten ollut säädössäkään auto ihan kunnossa, eikä edes penkissä.

                                            Myöhemmin vaihdoin vielä uudet huohotuksen osat ja bypassin, tuli vääntöihin huomattava parannus.


                                            +20 kesäkelillä ahtoja olikin sitten 1.7 Vielä pysyi kasassa, ja näyttää olevan nykyisellä omistajallakin myynnissä lienee ehjänä.

                                            Comment


                                              Sitä varmaan kannattaisi vähän sitten ohjelman puolesta tarkastella, jos nykyinen omistaja vaikka tätä lukee.

                                              Puhtaasti ilmamassaohjatussa ahdot saattaa vaihdella merkittävästikin vallitsevan ulkoilman mukaan. Kuulerin toimivuus vaikuttaa myös.

                                              Vuodot tietty sekoittaa systeemin kuin systeemin.

                                              Comment


                                              • Miksi noissa käytetään 15Ttä? Eikös 18T/19T olisi parempi vaihtoehto vai onko noissa laipat sitten eri? Tuntuu kanssa saavan tuohon 900€-1000€ hintaan. Ainakin X40 puolella suosivat noita.

                                                Onko kenelläkään kokemusta tuosta FK:n putkesta? Onko aivan hirveetä kuraa vai ainoastaan normi viriputki alihinnoiteltuna? Näyttäisi Autovaruste.fi:stä saavan vähän yli 300€ putkea B6 quattroon.

                                                Comment


                                                • Se 19T joka on tehty koneistamalla 15T kompressorikotelo isommalle siivelle, saa Saab-piireissä sapiskaa ahdistavan pakopuolensa vuoksi.

                                                  Asiaan: Minulla on AEB-moottorinen auto ja uusi Aero-Saabin turbo (TD04HL-15T). Mikä olisi mielekäs tapa laittaa tuo toimintaan, onko halpoja tuubisarjoja T25 laipalla vai olisiko valusarja parempi jos sellaisen jostain löytää? DP menee ilmeisesti joka tapauksessa omaksi tuotannoksi? Joku budjettitietoinen tapa vapauttaa 250Mm ajettu vakioahdin tehtävistään houkuttelisi kyllä...

                                                  Comment


                                                  • Siis tarkoitatko jotain turbomeckin hybridi ahdinta? Sielä näytti olevan aika monta erilaista 19T:tä saabeille. Ainakin elin siinä uskossa että 15T vastaa aikalailla ominaisuuksiltaan 14Ttä mitä käytetään T4 volvoissa. Saahan tota 19Ttä isommallakin pakopesällä kuin tolla 6sen. Näytti olevan 7n pesät perus 19Tssä hintaan 7450kruunua turbomeckiltä. Eiköhän se DP mene aina omaksi tuotannoksi ellei tee jotain adapteria.

                                                    Comment


                                                    • Jaaha, nyt on AEB:n MAF, ilmanputsarikotelo, imuilman lämpöanturi ja kaasuläppä puhdistettu, dumpin kunto tarkastettu, turbon laakerointi todettu näppituntumalta asialliseksi, cooleri ja ahtoletkut siivottu sisäisesti, jäähdytysjärjestelmä huuhdeltu ja termari vaihdettu. Uskaltaisikohan nyt laittaa softan? Mistäs löytyisi automaattivaihteiselle sopiva?

                                                      Comment


                                                        Täältä :)

                                                        Comment


                                                          Jos siinä oikeasti on dumppi, niin suosittelen vaihtamaan by-passiin vielä ennen lastutusta.

                                                          Comment


                                                          • Siinä on kyllä ihan vakio 710 "diverter valve", pahoittelen epätäsmällistä ilmaisua.

                                                            Comment


                                                              Ok, ei sitten muuta kuin yhteys porkkikseen. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X