Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakko avata tuo portti vielä tänään ja varmistaa, että kaikki siellä kunnossa. Nyt tuli uudet suuttimet asennettua eilen ja 1,7bar boostilla oltiin vasta 60% suuttimien käyttöasteella.

    Comment


      kyllähän ihan kolmitie venttiilillä saa porttia ohjattua kunhan säädöt on kohdallaan.

      Alapuolelle annetaan "raaka ahtopaine", yläpuolelle sitten säädetään jousen lisäksi samaa ahtopainetta enemmän tai vähemmän.

      Pakopaine jos on kovin korkea se toki pakottaa sieltä venttiilin "alapuolelta" venaa auki, mutta eipä tuon pitäisi olla ongelma kuin ylärekisterissä ja hukkaportin pitäisi olla jo muutenkin auki, ellei sitten haluta oikeasti ajaa vasten pakopainetta ja pakolämpöjä.

      Comment


      • Säädettiin a4 eilen etanolille ja ihan hyvin herää k04 billettiahtimella, mutta pakolämmöt meinaa olla riesana.

        Toki pieni ahdin väkisin tämän tekee mutta onko jotain parempaa pakosarjaa vakiopaikalle tiedossa. Nyt käytössä kuvanmukainen satsi.
        Attached Files

        Comment


          Onhan noita, mutta kyllä se ahtain paikka löytyy sieltä turbosta. Monessa billetti k03/k04 virityksessä pakopesä on kokolailla vakio ja sinne on vaan soviteltu mahdolisiman pienin muutoksin erilainen pakosiipi. Hyöty jää aika pieneksi. Omalta kohdalta tuli tätä asiaa vähän harrasteltua aikoinaan A4:n kanssa, siinä K03 pakopesään sovitettiin RS6 pakosiipi ja samalla portattiin hukkis niin hyväksi kun sen sai. Heräsi kyllä törkeän hyvin ja oli se Mamban billettiahtimen pakopuoleen verrattuna paljon parempi, mutta ei se perusongelma siitä mihinkään poistunut. Alunperin mulla oli Mamban K03/K04 billetti, mutta kun se hajosi (öljylinja pääsi löystymään ja laakeri hajosi), siitä otettiin talteen kompurapuoli ja tehtiin tuo RS6 pakosiipimuutos. Pakosarjana oli joku semmonen RST versio, jonka ostin ebaystä. Oli ihan fiksun mallinen, ainakin paljon parempi kuin tehtaan perusmalli. Tais olla tämmönen, eikä ratkennut ainakaan mulla:

          https://www.ebay.de/itm/204417266363...Bk9SR4r8rNjuYg

          Viimeksi muokannut JM; 28.10.2023, 12:30.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viesti
            Säädettiin a4 eilen etanolille ja ihan hyvin herää k04 billettiahtimella, mutta pakolämmöt meinaa olla riesana.

            Toki pieni ahdin väkisin tämän tekee mutta onko jotain parempaa pakosarjaa vakiopaikalle tiedossa. Nyt käytössä kuvanmukainen satsi.
            Millaselle tasolle pakolämmöt nousi?

            Comment


            • 900 ja vähän yli jollain vedolla.

              Comment


                Minun käsittääkseni esim. vakio 2.7T:ssä aloitetaan rikastaminen pakolämpöjen takia vasta 940 asteen tienoillla pakolämpöjen kurissa pitämiseksi. Itse en osaisi olla vielä huolissani alle tuon jäävistä lämmöistä, ainakaan siinä määrin, että asia vaatisi välitöntä toimenpidettä. Varahan ei toki venettä kaada.

                Comment


                  Mulla ei ollut pakolämpömittaria, mutta tulppia se kylä sulatti pitkässä vedossa, vaikka sopat olikin ok. Bensalla ongelma olis ollut varmaan vielä karvan suurempi. Kannattaa varmaan joskus kaivaa ne tulpat ulos ja tutkia sillä silmällä.

                  Comment


                  • Morjesta pöytään. Olis tämmönen kysymys että mitä mieltä, kun mulla ässässä kiinni tämmöinen http://aprtuned.co.uk/products/intercooler_fmic.htm

                    ja jäähdytyksen kanssa ei ole ollut ainakaan tähän mennessä ongelmia. Päin vastoin tuo tuntuu oleva erittäinkin tehokas jäähdytin. Nyt mietinnässä on että jos vaihdan tilalle fyysisesti isomman bilteman niin kärsiiköhän tohon apr:n jäähyyn verrattuna itse jäähdytysteho?

                    jotenkin voisi ajatella että tuo apr olisi laadukkaampi melkeimpä miltä kantilta vain. Erityisesti siinä on fiksusti tulo ja meno eri ristikkäin jolloin luulisi jäähdytyksen olevan pakotettuna tehokkaaksi.

                    eli lyhyesti onkohan koolla väliä tässä tapauksessa kun verrokkina olisi se bilteman isoin 3” pääsyilla oleva. Tämä kyseinen apr näyttäisi olevan myös 3” mutta jonkin verran fyysisesti pienempi.

                    Jos ottaisi tuon apr irti ja puhdistaisi ja entisöisi muutenkin nätimmäksi kun siinä jo aika paljon ajan patinaa.

                    Tässä vielä linkki apr tuotesivulle

                    http://aprtuned.co.uk/products/intercooler_fmic.htm

                    Comment


                      Jos jäähdytyksen kanssa ei ole ollut ongelmia, niin mikä on motiivi jäähdyttimen vaihtoon? Olet oikeassa siinä, että APR jäähy on laadukkaampi kaikilta osa-alueilta kuin bilteman tuotteet. Sellainen bilteman isoin kenno kyllä riittää 1.8t hommissa moneenkin eri kokoonpanoon, mutta jäähdyttimen kasvattaminen lisää ahtoputkiston tilavuutta ja sitä kautta ahtoviivettä sekä noin muuten ihan fyysistä painoa.

                      Comment


                      • Pointtihan oli se että tuo apr on jo niin ”vanha” eli ulkonäköseikat oli nyt ensimmäisenä ja toki fyysisesti isompi jäähdytin näyttäisi tässä kohtaa hienommalta mutta toi apr jäöhdytysteho on ollut suorastaan loistava isoillakin paineilla ja ymmärrän että jos tuon hinta on tällä hetkellä 700-800 euroa vs. Bilteman reipas satanen niin jossain on eroa. Eli niinkuin vähän jo mieli menikin niin huollan tuon apr:n ja rokkaan sillä! Kiitos vastauksesta.

                        Comment

                        Working...
                        X