Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

N75, ahtopaineen säätöventtiili

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sitä ohjataan maadottavalla PWM:llä, joten toisessa pinnissä on jatkuva jännite ja toista pinniä ECU maadottaa pulssinleveysmodulaatiolla (=PWM).

    Et saa yleismittarilla siitä välttämättä mitään järkevää, ellet osaa kunnolla tulkita.

    Venttiili vaihtoon, jos ei ole vaihdettu.

    Comment


    • Tarkennuksen että vaihdoin tosiaan venttiilin uuteen ja tästä syystä pyytäisinkin että joku tarkistaisi omastaan että vaikuttaako samanmoiselta, koska kulkupuoli ei muuttunut.

      Jos auto on mennyt vikatilaan niin nollautuuko uudelleen käynnistämällä (aiempi seatti nollautui) vai tuleeko akun miinusnapa irrottaa tms. Vikavalo ei pala.

      Comment


        Eiköhän olis helpompi lukea vikakoodit, kuin arvailla.
        Adaptaatiot nollautuu akun irrotuksella. Riippuu vikatilasta, että riittääkö moottorin sammutus.

        Comment


        • Pistän tänne ku olettasin olevan N75 vikanen auto..
          Eli profiilin mukainen kulkine ei tykkää yhtään täyden kaasun ajosta..
          2 vaihteesta aina 5 vaihteeseen asti aina jos lyö kaasun pohjaan nii alkaa rytäämään ja kuuluu semmonen kumma murmellus..
          Digitaalinen ahtopaine mittari näyttää yleensä n. 0.2-0.5 ku auto alkaa pätkii niin että on hampaat ratissa.. Ja pätkiminen ei lopu ennen ku kaasun höllää..
          Pienellä kaasulla menis vaikka kierrosmittarin tappiin jos haluais.

          Saattaa olla tieteki puola/tulppa vika.
          Voisin ottaa täs joku kerta videolle miten kierrokset tippuu ja nousee ku auto pätkii.
          Saa jakaa mielipiteitä missä vika voisi olla.

          Comment


          • Suosittelisin tsekkaamaan just nuo puolat, 15min homma. Itsellä oli just sama vika ja prötäs ihan huolella. Uudella puolalla korjaantui.

            Comment


            • Yritin etsiä mutta en löytäny, voiskos joku auttaa?

              N75 osan numero, koodi tms että osais etsiä varaosaa

              ja A4 -99 2,5tdi AFB Quattro pitäis se osa löytää...

              Comment


              • Oiskohan mahollista et N75 venttiilissä ois häikkää? Eli kyseessä lastutettu S4 b5 ja ei nosta ahtoja kun 0,8. vikakoodit luettu ja painetesti tehty, ja niissä kaikki ok.

                Comment


                  mikä lastu?
                  Kuulostaa vakiopaineilta. Jos on APR, niin siinähän palautuu "mummosofta" akun irrotuksen jälkeen. ja pitää ajotietokoneen viiksistä konffata.

                  Comment


                  • Karalan ohjelma. Autossa oli maf anturi rikki ja nyt siinä on uus. Otin kyllä akunkengän irti. Voisko se sit jontuu siitä?

                    Comment


                    • Ja miten tämä konffaus tapahtuu?

                      Comment


                        Tuskin on Karalan softassa eri ohjelmia, joten unohda se.
                        N75 on ihan hyvä arvaus siis.

                        Comment


                        • Mutta lastusta ei tietty ihan satavarmuutta kun myynti ilmotuksessa luki niin ja ei ollu entisen omistajankaan laittama :/ Onkos siitä haittaa jos testaa sitä konffausta? jos on ni pitää se N75 tilata :)

                          Comment


                          • do dii... nyt on mitattu N75:nen näytti 29 ohmii ja sit putsasin sen. Eikä mitään vaikutusta. edelleen ahtaa sen 0,8 prkl!

                            Comment


                            • n75

                              olen vast ikään laitanut eka audin niin tääl puhutaan paljon n75:stä tuota voiko joku kertoa sen mikä se on?

                              juu löytyi ahtopaineen säätöventtiili.. :)
                              Viimeksi muokannut jtheikkinen; 8.4.2013, 20:34.

                              Comment


                              • No nyt on uus N75 venttiili ja hymy korvissa :) Ahtaa taas normaalisti, eli vika siinä oli mekaaninen... Pääsee taas bemareita kiusaa ;)

                                Comment


                                • Kuuluuko n75:lta imuputkeen menevän putken olla tiivis? Että jos siitä imee tai puhaltaa niin ei pitäisi ilman kulkea? Ja taas ahtoputkelta tuleva letku virtaa hyvin hukkiksen kellolle päin.

                                  Comment


                                  • Näin sen juuri pitäs toimia jännitteettömänä.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 17.4.2013, 19:55. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                    Comment


                                    • Eli oikein olen asian tajunnut ja oma n75 on siis rikki kun jännitteettömänä ilma pystyy myös kulkemaan imuputkeen jonkin verran.

                                      Comment


                                      • N75 ongelma?

                                        Tässä olis viisammille jos vois vahvistaa arvaukset. Elikkä kuvassa n70 kmh täysikaasu kiihdytys 4 vaihteella ja tekee tuommoisen kyykähdyksen. Olisko N75 ku temppuilee
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Ahtaa/ei ahda

                                          Kyselisin vähän mielipiteitä seuraavasta:
                                          Ahdot nousee välillä normaalist ja välillä 0,3 bar.
                                          Tehnyt tätä nyt muutaman päivän.Onko N75 viallinen.
                                          Tuntuu kuin toimisi normaalisti kylmällä moottorilla ja taas lämpimänä ei ahda kuin 0,3bar
                                          Voko moottorin lämpövaikuttaa ahtoihin?

                                          Comment


                                            Mielipiteeni on, että tuosta nyt ei voi päätellä vielä yhtään mitään.

                                            Haiskahtaa vikatilan ahdoilta. Tarkistappas vikakoodit niin ei tarvitse alkaa arvailemaan vikatilan aiheuttajaa. Painetestinkin voisit tehdä. Ja jos vielä viitsisit kertoa mistä autosta/moottorista on kyse niin alkaisi olla tarpeelliset tiedot.

                                            Comment


                                            • TT 165kw vm2000

                                              Comment


                                              • N75

                                                Vikakoodit luettu
                                                17956 boost pressure regulation valve (N75)
                                                P 1548-35-00 open circuit

                                                Vissiin n75 viallinen tai johto/liitinpoikki?

                                                Comment


                                                  Juurikin noin. Kannattaa aluksi katsoa siitä liittimen suojakumin alta, että onko pinni murtunut. Jos on ehjä, niin venttiiliä vaihtoon.

                                                  Comment


                                                  • Ahtopaineet

                                                    Nyt on uusi n75 paikallaan(06A906283E).
                                                    Ahtaa sen 0,7bar.Onko ok?
                                                    Onko vakio ahtopaineet juuri se 0,7bar
                                                    Auto on joskus 2006 lastutettu Harisella ja dynolapuissa lukemat 263hv/413nm
                                                    Max AP 1.6bar
                                                    Vanhalla n75 venttiilillä ahtoi välillä sen 1,5bar ja välillä 0,3bar.Vanhan n75 numero on 058906283C

                                                    Comment


                                                    • Ahtopaine

                                                      Voiko ohjelma jotenkin nollaantua itsestään.N75 vaihdettu ja 0'6-0'7bar ahtaa.Vanhalla venttiilillä ahtoi 1,5 mutta välillä vaon 0,3 bar.Missä vika vai voiko joku muu aiheuttaa ahtohäviön,hukkaportti?

                                                      Comment


                                                      • 0.7 on k03 normi paine, stage 1 mikä sulla taitaa olla ni piikki on jossain 1.2 tietämil.

                                                        Comment


                                                        • Ahtopaineet

                                                          Niinpä.
                                                          Vikakoodeja ei ole enää.Pystyykö ohjelmaa tarkastelemaan piuhan päässä?
                                                          Voiko ohjelma muuttua vakioksi itsestään?

                                                          Comment


                                                          • Ahtopaine

                                                            Katottiin vsdc:llä arvoja.Ilmamäärä max 169g.
                                                            Kaasuläpän arvo täyskaasulla 86-87%
                                                            Ahtopainepyynti 1,1-1,2bar ja toteuma 0,7-0,8bar.
                                                            Eli joku estää pyynnin toteuman.
                                                            Ehdotuksia?

                                                            Comment


                                                              Tekee painetestin ja tarkistaa bypassin tiiviyden.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X