Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

N75, ahtopaineen säätöventtiili

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtopaine

    Autossa on forge bypass.Voiko sen toimivuutta testata samoin kuin alkuperäistä.
    Hävittääkö bypass ahtopainert jos ei toimi niin kukn pitää?

    Comment


      alla oleva teksti on lainattu audi-sport.net -sivustolta eräästä vanhasta viestiketjusta ja ainakin sen perusteella tuon ilmamäärän pitäisi olla suurempi oletettuhin tehoihin nähden:
      "To convert MAF readings into approximate BHP figures divide the g/s value by 0.8, or multiply is by 1.25, both give the same result.

      120 g/s divided by 0.8 gives 150bhp for a standard A3
      168 g/s divided by 0.8 gives 210 bhp for a standard S3"

      Comment


        Paineistat bypassin painepuolen ja katsot pitääkö paineet. Jossei pidä, niin bypass huoltoon (tai vaihtaa alkuperäisen tilalle). Jos bypass vuotaa, niin silloin ahdot karkaavat turbon painepuolelta paineettomalle puolelle -> ahdot eivät nouse.

        Comment


        • ahtopaine

          Tässä olisi livedataa.Ahtopaine,Lambda,Ilmamassa.

          http://imgur.com/a/J8EQn
          Viimeksi muokannut jantsu; 10.4.2017, 08:48. Perustelu: uusi linkki

          Comment


          • Ahtopaineet

            Nyt vaihdettu N75,bypass ja putsattu ilmamäärämittari,ei vaikutusta.
            Uusi maf tilattu ja painetesti täytyy vielä tehdä.Kuitenkin ennen viallisella N75 ahtoi 1,5bar välillä.Voiko silloin ahtovuotoja olla?Toisaalta sulkeeko N75 hukkaportille menevän letkun kokonaan viallisena?Vikaa hukkaportissa?

            Comment


              N75 on normaalitilassa auki, eli sähköisesti hajotessaan auto ahtaa vain sen mitä hukkaportin jousi antaa (eli jotain 0.3 bar). Jos tuo N75 jumittuisi kiinni asentoon, ei ahtoja rajoittaisi mikään ja tuossa tilanteessa moottorinohjaus puutuisi peliin katkomalla polttoaineen syöttöä.

              Ja pienet ahto/imuvuodot eivät kyllä estä paineiden nousua. Riippuen vuotopaikasta voi jopa aiheuttaa yliahtoa (N75 tuleva/lähtevä linja). Yleensä vaan tuosta ahto/imuvuodosta seuraa seoksien perseelleen meno ja tästä johtuva vikatila.

              Ja ei, ohjelma ei voi muuttua vakioksi itsestään.

              Comment


              • Nyt myös ilmamassamittari vaihdettu,ei vaikutusta.
                Painetesti ensviikolla.Kuitenkin vcds mitattuna ilmamäärä oli alhainen kuin myös ahtopaine.
                Voiko joku imu- tai ahtovuoto estää pyydetyn ahtopaineen kuin myös riittämättömän ilmamäärän.Voisiko ohjelma olla vikatilassa?

                Painetestiä odotellessa mietin miten minulla viallisella n75 ahtoi kuitenkin 1,5bar.Jos olisi joku ahtovuoto eihän sen pitäisi viallisenakaan ahtaa noin paljon?

                Tein painetestin ja reikä löytyi imusarjalta lähtevästä huohotin putkesta.
                Sellainen puolikkaan hakaristin mallinen.Mikä olisi varaosanumero.

                Ahdot nousi noin 0,2bar huohotinletkun ja pcv venttiilin vaihdon myötä.
                Yhä uupuu se 0,3-0-5bar.Nyt noin0.8-0.9bar, pyynri 1,2bar.
                Kokeilin tulpata hukkaportille menevän letkun ja ahtoi sen jälkeen 1,5-2bar mutta tehona se ei tuntunut.Kohina lisääntyi jonkin verran eli jostain vuotaa vielä.Mielestäni vuoto on oltava turbon jälkeen koska ahdot se nosti mittauspaikan kohdalla mutta ahdettu ilma ei varmaan koskaan pääse palotilaan asti.Vielä täytyy painetestiä tehdä.Ehdotuksia?

                Kuuluuko kaasuläpän aueta 100% pedaali pohjassa.Mulla näytti 86,7% maksimi.
                Eikös jo se rajoita ilman(ahtoja) kulkua koneeseen?
                Viimeksi muokannut okkim; 3.5.2017, 13:07. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                Comment


                • Kaasuläppä

                  Kuinkas kaasuläpän sopeutus tehdään 1.8 tq apx

                  Comment


                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Alignment_(TBA)

                    Comment


                    • Sopeutus

                      Milläs nuo (select) valikot saa auki ja mistä.Ei varmaan onnistu ilman vcsd:tä.
                      Vai onko joku salavalikko mistä noihin pääsee käsiksi

                      Comment


                        Siis sopeutus tehdään VCDS:llä

                        Comment


                        • Ahtopaine

                          Painetestillä ei ahtovuotoja löytynyt.Kuuluuko muilla tt:n omistajilla kiihdytettäessä sellaista kohinaa kun ahto nousee yli 0bar?

                          Comment


                          • Ahtopaine

                            Vissiin sitten turbo vaurioitunut kun ei vuotoja löydy.
                            Olisiko sillojn kun paine kävi 1,5-2 bar.Edelleenkään ei ahda kuin 0.8-0,9 ja pyynti 1,2bar.

                            Comment


                            • En usko että lähtökohtasesti ehjä turbo ois ottanu tuosta itteensä

                              Comment


                              • Ahtopaine

                                Testasin vielä turboa tulppaamalla hukkaportin letkun,ahtoi yli 1bar.
                                Jännä juttu sinällään kun tehoina se ei tunnu vaikka ahtaa enemmän.

                                Comment


                                • tarkasta bensapaine.

                                  edit: ja pakoputken tukkoisuus myös kävi mielessä että voisi aiheuttaa tuota, (katti tukossa) tms.
                                  Viimeksi muokannut johny1332; 11.6.2017, 14:22.

                                  Comment


                                  • ahtopaine

                                    Ei löytynyt enää ahtovuotoja.Syy selvisi testlenkillä(vcds).Bensapumppu on hiipymään päin.Ei riitä aine pyynneille.Eli pumppukin voi olla sökö vaikka käynti ja käynnistyminen on ok.

                                    Comment


                                    • tätäpä juuri ajoin takaa... ja jos ois ollu analogi painemittari kiinni niin väitän että täyskaasulla b.paine ois notkahtanu. hienoa että ainaki jotain konkreettista näyttöö viasta löytyi.
                                      Viimeksi muokannut johny1332; 20.6.2017, 14:31.

                                      Comment


                                      • N75

                                        Ei ollut syy bensapumpussa vaan ohjelmassa.Nyt uusi ohjelma ja auto pelittää hyvin.
                                        Kiitokset STR Solutions ja Erikoismoottori.fi ohjelmasta.

                                        Comment


                                        • A3 1.8t agu n75 korvaus mekaanisella säätimellä

                                          Morjesta.
                                          Olen tässä harkinnut n75 venttiilin korvausta mekaanisella säätimellä.
                                          Onko tästä mitään hyöty siihen kun ahtopaineet ei aina nouse toivottuun(1.2-1.3).
                                          1 ja 2 vaihteella nousee mukavasti, mutta 3,4,5 välillä ei halua nousta toivottuun vaan jää sinne 0.7 paikkeille.
                                          Ja jos tämän mekaanisen säätimen vaihdan niin olisko pk-seudun lähistöllä kaveria joka voisi tuota softaa vielä kahtella kuntoon.Autossa oma ecu jota säädetty.
                                          En siis näitten painestettujen koneiden kanssa ole hirveemmin peuhannut..

                                          Comment


                                            Kyllä se homma lähtökohtasesti alkaa lipsua ns. Päin helvettiä kun aletaan mekaanisia säätimiä laittamaan.

                                            Tutki mahdolliset ilmavuodot, ahtimen kunto ja n75. Näitä ongelmia ja ratkaisuja löytyy haulla aika hyvin.

                                            Comment


                                              Näin on. Orkkistyylin ahtopaineohjaus on todella hyvä ja toimiva systeemi ja softan tekijällekin miljoona kertaa helpompi ja nopeampi. Mieluummin siis auto kuntoon ja sitten vasta säätöön.

                                              Comment


                                              • Osaako joku kertoa mikä ero N75C ja N75F on? Pitääkö paikkaansa että F korvaa C mallin? Väitetään olevan hieman tasaisempi ahtamisessa. Nykyinen solenoidi tahtoo ahtaa 1 bar luokkaa vakiokartalla mikä nyt on "vähän" liikaa vakiokartalle.

                                                Comment


                                                • Olen vaihtamassa pojan A4 B6 1,8tq - 02 autoon ahtopaineen säätöventtiilin/N75 venttiilin. Motonetissa myydään 'alkuperäistä " ja tarvikeliikkeessä olisi halvemmalla Metzger merkkinen. Onkohan toiminnassa eroa?

                                                  Comment


                                                  • Mulla on 1.9tdi 130hv a3 quattro (8L) joka menee välillä limp modeen ja käynnistämällä uudelleen korjaantuu. Eli ongelma on silloin tämä n75? Ja onko nuo tarvikeversiot hyviä, esim. JP-Groupilla on autodocissa semmone nimellä ahtopaineen säätöventtiili? Hirveet imuäänet kans alkanu kuulumaan, mistä ettimään vuotoa? On mulle uus auto.

                                                    Comment


                                                    • N75 OEM 078906283B ahtopaineen magneettiventtiil VEMO 50,89eur, vai alkuperäinen hinta yli 130eur. Onko näillä suurikin ero kestävyydessä,tai toiminnassa. Kiitos tiedoista etukäteen.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 18.2.2021, 15:29. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                      Comment


                                                      • VEMO tilaukseen. Kiitos vilkaasta keskustelusta.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X