Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ainakin vakioecu tais startatessa vain katsoa hallin sijainnin, joten kunhan se on edellisellä startilla ollut paikoillaan, niin matkalla pudonnut. Ei niissä tommipilleteissä haittais käyttää lukitetta..

    Comment


      Jep, eipä toi paljoa sivussa tarvi olla niin ei enää starttaa.

      Comment


        Mitä nyt sillee yleisesti kyseiseen aukkoon tulee, niin omista ja muiden vehkeistä olen tavannut kyseisen aukon kairata sen verran suuremmaksi, ettei nokkien säätäminen vaikuta sen sijaintiin. Porkkis varmasti osaa kertoa tarkemmin sen hall-signaalin vaikutuksen orkkisecuun, mutta esim. vemsin tapauksessa sitä kärsii laajentaa vaikka puolen kierroksen kokoiseksi ilman, että se vaikuttaa triggeröintiin millään tavoin. Kunhan hallissa on ikkuna auki siinä kohtaa, kun mennään vauhtipyörän home-tapin ohi, niin kaikki on hyvin.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
          Ei niissä tommipilleteissä haittais käyttää lukitetta..
          En ollut itse koskenut pultteihin, mutta olis ne pitänyt tarkistaaa oliko ne kiinni mulle tullessa. Jatkossa muistan ihan varmasti tarkistaa.
          Trailerilla se nyt kuitenkin täytyy kotiin hakea ja alkaa tutkia vikaa.

          Comment


          • Jos sen ikkunan taas pitää originaalikokoisena, niin kone sammahtaa, jos jako hyppää tai säätöpyörän pultit löystyy.

            Tämä ei siis ole pelkästään huono asia.

            Comment


              Onhan se toki niinkin, joskin vaatii ecun, jossa sitä katsotaan joka kierroksella ja jossa on määritetty sec-trigille joku tietty kulmaikkuna. Tai sellainen, jossa halli toimii esim. komplementoivana tulona home-tapille.

              Sinällään, jos jako hyppää, niin tuho on jo tapahtunut =)

              Tommi's billetin pyörässä säätövaraa on enemmän kuin sitä ikkunaa.

              Comment


                Motronicin hall-käyttö on vähän kaksijakoinen. Sitä tarvitaan moottorin käynnistyksessä, että tiedetään kummalla kierroksella alakerta on. Käymisen puolesta sitä ei käytetä enää sen jälkeen. Tästä ainoana minulla tiedossa olevana poikkeuksena on MTM:n tietyt 3B:lle tekemät ohjelmaversiot, jotka lukevat tappia jatkuvasti. Niissäkin signaali voi kuitenkin puuttua ja palataan oletustoimintaan.

                Hallia käytetään kuitenkin käynnissä ollessa jatkuvasti nakutuskontrollin sylinteritunnistukseen. Se kun elää hieman omaa elämäänsä näissä vanhoissa. Tästä syystä hall irti käyvässä autossa pudottaa ahtokontrollin pois ja kääntää sytytyksen kiinteästi turvamyöhäiselle.

                Joskus moottori kyllä sammuu hallin vikaantuessa, mutta esim johdon irroitus sitä ei tee. Jotain järkeä sinne on siis ehkä koodattu, että tarpeeksi siirtyny hall-ikkuna sammuttaa moottorin, mutta kokonaan puuttuva signaali ei. Eipä ole tullut paljon tutkittua.

                Toivotaan ettei Jussilla ole nyt venttiileitä vinossa.

                Comment


                  Ahaa, eli se toimii Audissa samoin kuin ysinepanepa possuissa (tällee tarkemmin ajateltuna ei tietenkään pitäis olla mikään yllätys). Siinä jakajasytyllisenä auto käynnistyy ja toimii ilman hallia, mutta sytkästä puuttuu 7 astetta juurikin nakukontrollin suojatilan vuoksi.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                    Toivotaan ettei Jussilla ole nyt venttiileitä vinossa.
                    Huomenna alkaa selviämään enemmän kunhan saan auton kotiin, mutta eihän toi tomminpilletin hall kehän irtoaminen vielä jakoa saa pomppaamaan?
                    Eihän?

                    Comment


                      No ei pitäis kyllä ihan helposti, tai sitten jälkien pitäis olla sen mukaiset. =)

                      Comment


                        Jaaaa. Käsitin, että hihnapyörän varsinainen säätö oli auennut.

                        Comment


                          3B vs AAN hall-signaali sama? Eli voiko 3b kannen heittää aan nokalle jossa hall nokkapyörän päässä ja päin vastoin?

                          Comment


                            Tottakai.

                            Comment


                              Mjaa... hommahan on niin, että tossa säätöpyörässä on myös säädettävä toi halkehä ja halkehän pulttien löystyessä hal-ikkuna on vaihtanut paikkaa.
                              Eli vika ei ilmeisesti olekkaan anturissa vaan toi ikkunan paikka on vaihtunut. Ja tossa aikaisemmissa visteissähän se jo niinkuin tavallaan mulle kerrottiin.
                              Missä kohtaa sen hal-ikkunan tulee olla ykk:ssa?
                              Eli onko siihen joku selvä pelisääntö sen säätämiseen.
                              Viimeksi muokannut Risulasi; 28.4.2013, 10:41.

                              Comment


                                Vauhtipyörän ennakkotappi pitää olla hall-ikkunassa.

                                Comment


                                  Katso vielä varmuudeks, että olet oikealla kierroksella menossa, sekin voi mennä vahingossa pieleen!

                                  (kurkkaa siis vaikka öljyntäyttökorkista sisään, että nokat osoittavat yläviistoon samalle puolelle, eli pakonokka on matkalla aukeamaan ja imunokka on hetkeä aiemmin sulkeutunut)
                                  Viimeksi muokannut kenax; 28.4.2013, 20:18.

                                  Comment


                                    Nyt taas auto toimii suunnilleen, hiukan pääsin testailemaankin ja uskaltanut kaasuakin antaa, mutta huomasin, että veto puutuu/lässähtää 5 tonnin kohdalla kuin seinään.
                                    Täytyy tehdä painetesti myös, mutta saako VCDS:lä luettua ahtopaine ym. dataa vai tarviiko asentaa mittari?

                                    Comment


                                      Tfsi:n puolat

                                      Mitä tulppia ootte käyttänyt noiden tfsi:n puolien kanssa?

                                      Comment


                                        Itsellä Citroen AX GT.n tulpat. En muista Bosch-koodia. RS2-tulppa toimii myös, mutta toimiiko sulla, kun sylinteripaineet aivan erilaiset.
                                        Viimeksi muokannut RS2; 11.5.2013, 16:34.

                                        Comment


                                          Tällähetkellä mulla on Bohsc FR5DP. Ei ainakaan vielä pätkiny vaikka ahtaa 2.3bar. 1.8t puolat loppuivat jo 1.2bar etanolin kanssa. Tais jo olla vanhuuden vikaa noissa 1.8:n puolissa. Ei ollu hinnalla pilattu nuo tfsi:n puolat Olussa Tarviketorilla. Oli vain 30e kappale ja oli alkuperäiset joista oli blurrattu orkkis tekstit ja numerot.

                                          Comment


                                          • Perinteinen Bosch F5DP0R tai vaikkapa NGK BKR8EIX (toki valitsemallasi lämpöarvolla)
                                            Viimeksi muokannut eske; 11.5.2013, 20:32. Perustelu: Tulpan malli oikein

                                            Comment


                                              Mulla biturbossa FR5DP:t eivät kestäneet kovinkaan montaa kilometriä ennenkuin hajosivat. Sen jälkeen laitoin F5DP0R:t, ja ne eivät hajonneet.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 30.9.2013, 09:17. Perustelu: Korjattu tulpan tyyppi.

                                              Comment


                                                jos ei viriastetta ole paljoa, voi säästää tulppien hinnoissa ottamalla FR5DP tulpat, tai sitten vain ajella vakiotulpilla jotka toki maksavat aika pirusti, mutta hellästi käsiteltyinä kestävät isommankin virin.

                                                Comment


                                                  Tosiaan 1.8T puolissa ollut vikaa, jos ovat tuossa vaiheessa loppuneet. Tiedän, että niissä piisaa latinkia hyvän matkaa päälle 150hp/sylinteri, joten ihan vähästä eivät lopu kesken.

                                                  Boschin F5DP0R ja NGK:n BKR7EIX ovat hyviä. FR5DP:stä on huonoa kokemusta.

                                                  Ihan näin kuitenkin itse olen sitä mieltä, että vähänkään viritetyssä on aivan turha säästää tulpissa euroakaan, kun mahdollisen tulppavaurion jälkien korjaaminen aika moneen kertaan yleensä ylittää sen säästön pitkässäkin juoksussa. Itse käytän F5DP0R ja ne olen vaihtanut joka kevät uudet ja varastossa on kahden kauden sarjat täysin käyttökelpoisen oloisia käytetyjä tulppia..

                                                  Monessa vehkeessä tuo mainitsemani NGK on toiminut siinä, missä esim. Boschi ei enää ole. Itse en aivan sinne saakka ole sylinteritehoissa vielä päässyt.

                                                  Comment


                                                  • Hommasin tuommoset schrick merkkiset venttiilijouset ja retainerit eikä alapään jousituki käy saakohan niitä mistä hommattuu vai pitääkö teetättää

                                                    Comment


                                                      Ei niihin tainnut tarvita alalautasta.

                                                      MUISTAAKSENI.

                                                      Kunhan siellä on se semmoinen peltiläkkärä alla. Itsellä taisi olla sen peltiläkkärän lisäksi vielä 0,5mm shimmiprikka tai jotain.

                                                      Comment


                                                      • Schrickien alle kuuluu niiden oma prikka. Mulla on niitä pussillinen ylimääräsenä.

                                                        Bayermannilta varmaankin 8 eur per kappale. Oisko tosta vitosen pala?

                                                        Comment


                                                          Ja DIN988 mukaiset sovitelevyt laakeriliikkeestä puoleen euroon pala. Würthilla on varmasti hyllyssä ja Joensuun Laakerista saa myös. Jotenkin olisi sellainen muistikuva, että itsellä oli niiden orkkisprikkojen päällä 22x32x0,5mm läpyskät.

                                                          Tärkeintä minun mielestäni on se, että siellä on kaksi hyvää teräspintaa vastakkain, jotta jousi pääsee esteettä pyörimään. Tästä syystä siis pohjalle se orkkis prikka, jossa neliskanttinen reikä ja sen päälle sopiva soviteprikka.

                                                          Comment


                                                          • Jos ulkojousi jää pelkän aluslevyn päälle, jää jousen preload noin millin vajaaksi. En tiedä minkä paksusia rikkoja sitten wurthilta saa, mutta sisäjousen kohdalta Schrick aluslevy on aika paksu, joten siltäkin osin preload voi poiketa Schrickin tarkottamasta.

                                                            Ja vielä lisäks Shcrick kiekossa on olka sisälaidassa, joka pitää sisäjousen alapään irti venttiilinvarrenkumista.

                                                            Toki kaiken voi askarrella ite ja säästää, tässä kohtaa säästöä voi muutaman kympin tehdä, olettaen, että ei välitä preloadeista, ja että on tili wurthille.

                                                            Aika paljon helpommalla saa takuulla toimivan, kun käyttää niitä osia mitä F1 laatua valmistava kilpaosapaja on tarkottanut. Ja Kenneth tämä ei ole hyökkäys sua vastaan, joten älä ala haastaa riitaa.

                                                            Comment


                                                              Repo kulta, en mä ota kaikkea sun sanomaa hyökkäyksenä minua vastaan :)

                                                              Ihmettelen kyllä tätä hommaa itsekin, koska en muista, että siinä olisi mitään omituista sovituksen suhteen ollut. Eli joko olen käyttänyt ekassa setupissa tosiaan jousia suoraan shimmiprikalle (joka tällee tarkemmin ajateltuna ei tunnu järkevälle) tai sitten ne kävi orkkis alalautaseen. Seetipaineet tuli aikanaan mitattua ja ne olivat juuri sitä, mitä pitikin.

                                                              Jotenkin mulla on semmoinen muistikuva, että käytin orkkis retainereita.. Mulla on vakiokoneesta ylijääneet venaroippeet edelleen yhdessä pussissa ja siellä ei ole kuin jouset..

                                                              Olethan Mikko nyt varma, että sulla on oikean moottorin jousisarja siinä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X