Ei oikeen lajitellulta sarjalta tuo vaikuta. Tosin tuohon 5% haarukkaan taitaa sentään nuo mahtua. Sen puoleen noita sit voi käyttää ilmeisesti? Jotenkin vois kuvitella että jos ajat minuutin kaasu pohjassa niin toi neljäs suutin saattas aiheuttaa pientä lämpöhalvausta männän topilla? Tosta videon ylänurkasta kun painaa mun nimimerkkiä niin voi katsoa vertailuksi toisen testin videopätkän sekä ne reilusti ajetut vakiosuuttimet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Jostain löytynee dataa, miten AAN sylinterien pakolämmöt käyttäytyy pyttykohtaisesti. Laitat pienimmät suuttimet viileimpiin pyttyihin, niin saat seoksen tasattua keskimäärin hyväksi.
Comment
-
Lisäksi mikäli moottorinohjauksesi sen sallii, niin voit nyt suuttimien tuoton tietäessäsi tehdä sylinterikohtaisen korjauksen ruiskutusmäärään. Tämä tietysti sillä olettamuksella, että kaikki sylinterisi hengittävät täysin identtisesti. Eikun pakosarjan primääreihin sylinterikohtainen EGT-mittaus ja sen perusteella sitten bensalla korjaat erot.
Comment
-
Mistähän tuota sylinterikohtaista pakolämpödataa mahtais löytyä? No moni varmaan tääläkin tietää omien kokemusten perusteella kun on hienommat mittaussysteemit ja moottorinohjaukset. Ei liene motronic mahdollistaa tuota sylinterikohtaista korjausta? Pakolämpöjä tarkoitus mittailla ihan vaan vemssin mittarilla ja yhdellä anturilla kollektorista että ei kyllä oo pyttykohtaista mittausta olemassa. Porkkiksen softalla tarkoitus mennä.
Comment
-
Ehkäpä virtuaaliego hänellä on aika suuri, mutta kyllä se ihan mukavan oloinen, ja erittäin avoin ja avulias tyyppi on kun hänen kanssaan on henk. koht. jutellut. Käsittääkseni hän ei myöskään mitään suutintestejä oo suorittanut vaan ihan käytännössä ton todennut kun noita kyseisen koon suuttimia ilmeisesti aika moneen motronic kokoonpanoon on sovittanut ja säätänyt... sen tarkempaa infoa en kuitenkaan omaa asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promoMuista, että nimimerkki prj:n pää on niin suuri, että se joutuu kattelemma tota testeriä ulkoo kiikareilla.
Comment
-
Mistähän sais kiertokankia tuolla 22mm tapilla ?? vai onnistuuko 20mm kangesta koneistamalla muuttaa 22mm:iin
Comment
-
-
Miten nuo 1.8T puolat kestää noin 500hv tehoilla ? minkä kokoisia suuttimia ootte käyttäneet nuilla tehoilla ?? eikös jotkut oo käyttäny noita tfsin puolia ??
Comment
-
Noista löytyy paljon jo tarkempia keskusteluja. esim:Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viestiMiten nuo 1.8T puolat kestää noin 500hv tehoilla ? minkä kokoisia suuttimia ootte käyttäneet nuilla tehoilla ?? eikös jotkut oo käyttäny noita tfsin puolia ??
1.8T puolista 20VT ympäristössä: http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=38096
Plasmaa tai 034:sta jos alkaa epäilyttämään. Itsellä ei 1.8T puolista ole kuin noin 400hv kokoonpanossa kokemusta...mutta söörtzillä tosiaan lisää. :)
Suuttimiin joku voi varmasti kaivaa sen lasku kaavan? Ei nyt ollut itellä päässä/hollilla.
Comment
-
Porkkis kirjotteli toisaalle noista suuttimista näin:
Luulis noiden 1.8T puolien toimivan 5 koneessa 500hp kun niillä mennään kuitenkin 4 koneessa heittämällä yli 400hp.Suuttimille voisi antaa vaikkapa sellaisen nyrkkisäännön että 0.19*pyttyjen määrä*cc/min
Comment
-
Kessu tuossa sanoikin jo, että ei se teho oikeastaan kerro mihin asti 1.8t puolat riittää. On niillä menty tehoissa yli 600hp lukemiin helposti. Kipinän riittävyys on ihan muista tekijöistä kiinni.Miten nuo 1.8T puolat kestää noin 500hv tehoilla ? minkä kokoisia suuttimia ootte käyttäneet nuilla tehoilla ?? eikös jotkut oo käyttäny noita tfsin puolia ??
Comment
-
Sylinteripaine on se, mikä ratkaisee. 1.8T puolat riittävät kyllä sytyttämään n. 2,5bar ahtopaineella kaksilitraisessa neloskoneessa (melko tarkasti 500cc sylinteri) sellaisen latingin, josta irtoaa yli 700 neukkua huippuvääntöä.Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viestiKäytettävä ahtopaine usein määrä kipinän riittävyyden,2bar kieppeillä alkaa yleensä rötääminen
Comment
-
Toimii ilman lämppärinkennoa, onhan niissä usein ihan hana. Termarin ollessa kiinni vesi nousee kanteen lohkon kanavasta termarin takaa.
Comment
-
ainakin mun jäärata audi pelaa.Alkuperäinen kirjoittaja Sultzi Näytä viestiToimiiko aan motin vesikierto normaalisti, jos käytössä vain alavesiletku termarilta ja ylävesiletku vesisarjalta? Ei siis lämppärin kennoja ym. juttuja välissä. Vai tarviiko ottaa termarin takaa kierto siksi aikaa kun termari on kiinni?
puolien riittävyys on tapaus kohtaisia,tiedän monta tapausta ettei ole piisannut kuin noin 2bar tai vähän yli.
puolia löytyy myös monilla eri koodeilla,ehkä niissäkin on pieniä eroja
Comment
-
Ahtopaine ei kerro sylinteritäytöstä, joten sitä ei voi eri kokoonpanoja vertaillessa pitää mittayksikkönä. 600hv/700nm kamppeessa ainakin toimii ne halvat 1.8t-puolat ihan ok.
Vanhemmissa koreissa on kierron sulkeva hana lämppärin kierrossa, joten ei tarvii miettiä toimiiko ilman.
Comment
-
Kyllä se täyttyy vaikka termari ei avautuiskaan. Se ei ole tiivis rakenne ja varmaan niin ihan tarkoituksella.
Koulukuntiahan tuossa esitäytössä on tasan ne kaksi. Toiset täyttävät övaihdossa suodattimenkin vaan onko se puhdasta millä se täytetään...
Jäähdytin on suodatetun öljyn kierrossa.
Comment
-
Lyhyen katkon jälkeen Schrick nokkia 20v koneisiin taas saatavilla.
http://www.bayermann.fi/pdf/SCHRICKHINNASTO.pdf
Hain just kierroksen ja nokissa oli kiinteät rattaat ja virranjakajan ratas.
Comment
-
No juurikin siksi asian mainitsin, jotta ei joku niistä parin sadan auton omistajasta ole yhtä ihmeissään asian kanssa kun minä aikanaan.. Ja taitaa niitä muutama enemmän olla, kun omassakin tuttavapiirissä kaksi oman lisäksi..Alkuperäinen kirjoittaja AnLe Näytä viestikuten sanottu virranjakajan ratas, ja hyvä niin, mainitsemasi erikoisuus on ehkä parissa sadassa autossa kymmenistä tuhansista, vai mitä näitä nyt on tehty että on oikein ettei moista erikoisuutta olle huomioitu.
Comment

Comment