Eikös ev14:ta oo iloa millävaan moottorinohjauksella, isoillakin suuttimilla sumu pysyy hyvänä pienilläkin aukioloilla ja paineilla, käyttöalue laaja
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Turhan kuuma tulppa, korkeasti viritetyssä saattaa jäädä hehkuttelemaan ja aiheuttaa nakutuksia.
Lainaus Tepon verkkokaupasta1.8T viritystulppa "FR5DP".
Edullinen 2 pykälää vakiota kylmempi tulppa VAG 1.8T moottoreihin. Soveltuu parhaiten uudempien COP-puolien kanssa (ei ruuvikiinnitteinen).
Paras valinta 5-sylinterisiin ahdettuihin joihin vaihdettu 1.8T-puolat
Comment
-
F5DP0R sopii parhaiten vanhalle ruuvikiinniteiselle puolalle. Pääasteellisen 1.8T-puolan tulpassa on vastus (toinen R - "Suppression resistor"). Muutoin tulpat ovat samalla rakenteelle olevat platinatulpat.
Lisätietoa tulpista
Comment
-
Comment
-
Palatakseni vielä hieman kannen pultti/prikka aiheeseen mitä käsitelty tuolla 6. sivulla niin sellanen kommentti, että noi laikatut orkkisprikat ei mahdu ainakaan mulla noiden ARPin pinnapulttien kanssa käytettäväksi. Liian pieni reikä prikassa. Pitää siis hakea pulttikaupasta isommat kovat prikat noiden kaveriksi. Vähän hölmö juttu että laadukkaan ARP sarjan mukana tulee pienemmät prikat mukana mitä orkkikset ja rupeet niitä sitten vielä vaihtamaan toisiin.Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiJokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.
Ei kai siinä mitään onkelmaa kun ARP muistaakseni lupailee yli 15 kovuuslukemia niin jos siihen laittaa kaveriksi sen 12.jotain prikan?
Comment
-
Kyllä muistelisin, että vakio pulttit laulatin poikki ja otin niistä. Teetin kylläkin myös kovia aluslaattoja pahan päivän varalle enkä niitä käyttänyt, kun en kerennyt saamaan niitä siihen hätään..Minäkin olen prikkoja joutunut poraamaan. Ehkä Mikolla ei ole enään vakioprikat?
Voi muistikin tehdä tepposia myös ja varmaan tekeekin...
Comment
-
Victor Reinz pulteissa prikkojen paksuus ~4mm. Omassani taisi olla vielä alkuperäiset pultit tehtaalta ja prikat niissä olivat paksummat entäkuin reinzin pulteissa.Alkuperäinen kirjoittaja ThuppuKuinka paksut noi vakioprikat on?
ARPin prikat ~3mm paksut.Viimeksi muokannut eske; 20.4.2011, 20:40.
Comment
-
"vakio"pulttiloita on monella eri valmistajalla.
Toisissa on sen ihme vasurikierre siinä matkan varrella (ainaki reinz) ja joissaki ei (ainaki joku Febi satsi ollu tälläsiä).
Nopee mutu, että kierteellinen ois siitä rikan kohalta ohkasempi ku kierteetön
Comment
-
Tuossa on pari kuvaa ARP-prikkojen painalluksista. Kannattais tonne varmaan mahdollisimman isot prikat sovittaa.


Ja infoa ARP vs. Audi SQ OEM prikoista:
http://www.s2forum.com/forum/showpos...3&postcount=35Alkuperäinen kirjoittaja madpuggerARP size
Outer diameter 19mm
Inner diameter 11mm
Thickness 3mm
edit: - surface area = (pi * (9.5^2)) - (pi * (5.5^2)) = 188.495559 mm2
Audi washers p/n 035 103 377 12 off £1.03 each
Outer diameter 22mm
Inner diameter 11mm
Thickness 4mm
edit: - surface area = (pi * (11^2)) - (pi * (5.5^2)) = 285.099533 which is roughly 66% more than the ARP!
Tepon hakukone ei löytänyt noita SQ prikkojen hintaa, tuskin kalliita ovat jos niitä on saatavilla, mutta onnistuis hyvin tehdä tommosia 4mm isoja prikkoja itsekin. :)
Comment
-

Comment