Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 1.8T ahtaa, ei ahda

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 1.8T ahtaa, ei ahda

    Elikkä autoon on vaihdettu:

    garret 2871R ahdin
    ATP pakosrj
    3"downpipe ja putkisto
    isompi tuottosempi bensapumppu
    siemen deka 006 suuttimet
    fogen by-pass
    iso cooleri edessä
    auto säädetty penkissä(harinen)

    Eli ongelma ois tämmön:
    Kun yrittää lähtee kiihdyttämään ja kun ahdot nousee 0.5-0.7,niin tuntuu tukehtuvan ja paukattaa kovasti putkessa.Alle n.0.5 bar ahtojen toimii aina aivan moitteetta ja tuntuu että kun auto ei oli ihan lämmin niin toimii paremmin.Välillä voi pari kiihdytystä toimia ihan hyvin.Välillä taas nostaa ahdot siihen 1 bar ja toimii jotenkin sitten taas yhtäkkiä ei ahda millään yli n.0.5bar.

    MAF vaihdettu
    N75 vaihdettu
    Paineistettu(1bar) ei vuotoja
    ei vikakoodeja
    puolat kokeiltu
    by-passi tukittu(ei vaikutusta)
    bensan suodatin vaihdettu
    bensa paluu irrotettu ja mitattu tuotto(n.1l tuli 30sek.)
    lamda arvo oli ainakin ihan hyvä ku päästöjä kattelin.

    Vika tuli esille kotimatkalla hariselta mut en kyl ekana uskois et tossa ohjelmassa ois vikaa ku kuiteski välillä toimii.

    Eli jos jollain ois ideoita,niin ne ois tervetulleita?
    Majaileeko Repon Jyrki vielä tossa tikkurilassa Pitstopin yhteydessä,aattelin vaa jos kävis sillä näyttää tätä autoo?
    Viimeksi muokannut jarppa^; 29.6.2008, 19:45.

    #2
    mikä sulla on maksimi ahtopaine??ahtovuoto??

    ei majaile enää,löytyy porvoosta nykyään.

    Comment


    • #3
      tais olla n.1.5bar,1bar painestin eikä missään ollu vuotoja.Enempää ei oikeen vissi laitaa? Mut eikö tuo putkessa paukahtaminen viittaisi liialliseen bensan saantiin tai johonkin sytytys häiriöön?

      Comment


        #4
        Ehkä kannattaa sieltä säätäjältäkin kuitenkin kysäistä..

        Comment


        • #5
          Nii on tarkotus kysäistä,aattelin vaa selvitellä ite vähän jos se ei mikään ohjelma vika ois...voiskohan puolat ruveta lämmetessä pätkimään??

          Comment


          • #6
            juu,pitää huomenna soittaa sinne ja kysellä vähän...

            Comment


            • #7
              onko tulpat vaihdettu? jos on niin sitten sytkän kimpuun, ajoitus tarkistuttaan.

              Comment


              • #8
                tulpat on ngk platinat...ajettu n.1000km..puhuin harisen ossin kaa ja sano jos ei vikaa rupee löytyy nii sit sinne takas vaa penkkii.

                Comment


                • #9
                  yks mahdollisuus on kans et jos by-pass aukee omia aikojaan;eiks sen by-passin voi testata silleen et ottaa sen by-passin irti ja tukkii imuputken ja sen toisen letkun päät(ne isot lähdöt) mut mistäs toi by-passi sää käskynsä?(pieni letku päällä) jos vika vois olla vaikka jossain siellä?

                  Comment


                    #10
                    Kuuluko mitään ylimääräistä ääntä ahtojen nousun jälkeen kaasua löysätessä?

                    Comment


                    • #11
                      eipä mun mielestä kuulu,mut tonne hyttiin ny ei kauheesti äänet kuuluu..pitä yrittää kuunneella ikkuna auki.

                      Comment


                      • #12
                        lisäilin tuonne taas mitä on kokeiltu,enää en keksi mitää muuta?? Pakko kai sinne hariselle se on kiikutetava ku kerkeevät kattoo..

                        Comment


                        • #13
                          eiköhän se ongelma tuolta sytkäpuolelta löydy :/

                          Comment


                          • #14
                            nii oisko tääl hesan päässä ketää vag-com taitajaa ketä vois tulla tulla kattoo vag-commillla mitä oikeen tapahtuu ku toi autoo hytyy/pätkii?

                            Comment


                            • #15
                              Mikä ecun numero?

                              Veikkaisin 8L0906018, ilman kirjaimia perässä?

                              Ts 209(210)hp versio ilman laajakaistaa.

                              Comment


                              • #16
                                pitää kattoo tossa mikä se ecun numero on,on juuri tuo 209 heppanen APY kone...

                                Comment


                                • #17
                                  eli toi ECUn numero ois 8L0906018N,mitäs sä tolla numerolla teet?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aikaisemmin omistamassani A3:ssa, oli vähän samaa vikaa ja silloin harinen totesi sen johtuvan turbon alipainekellon jumittelusta.
                                    Tasakaasulla ajettaessa pientä nykimistä ja kiihdyttäessä joskus "nyykähti" ja paukutti putkea.

                                    Comment


                                    • #19
                                      nyt on pari kertaa motarilla hävinny yhtäkkiä meno,kaasua ku on painanu nii ei oo tapahtunu mitää sit taas yhtäkkiä meno taas jatkuu..tuntuu toi vika koko pahenevan...tulis vaa nyt perkele kunnolla esille..:) kyl toi kello tuntus ihan hyvin liikkuvan ja suht jäykkäkin on..
                                      Viimeksi muokannut jarppa^; 29.6.2008, 19:56.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko vakionopeussäädintä?

                                        Toimiiiko se, ja miten reagoi jyrkkään ylämäkeen isolla vaihteella ja pienellä nopeudella?

                                        Comment


                                        • #21
                                          autossa ei ole vakionopeudensäädintä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Onhan siellä kaikki varmasti kaikki kiinni, mitä on liittimiä ym.letkuja irroiteltu.

                                            Käy aivan kaikki läpi vielä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              pitää tossa vielä katella mutta kyllä kaikki pitäs kiinni olla...

                                              Comment


                                              • #24
                                                kyllä kaikki näyttäs kiinni olevan,painestin vielä ton silleen etten tukkinu huohotinta..ainut mistä tuntu suhisevan oli venttiikopan tiivisteen välistä...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  pystyskö ketää osaavaa vag-comin käyttäjä hesan suunnalta tulla kattelee et mitä siel oikeen tapahtuu ku kun auto ei mene mihinkään? korvausta vastaan tietenkin..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mä voisin ehtii tuota vilkasemaan huomenna tiksi/koivuhaka suunnalla, tai sit viikolla 29.

                                                    Soittele 044 741 9552

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      repo lupas ensviikolla kattoo tota mun auto,eli eiköhän olla ens viikolla sit viisaampia.:)

                                                      Äsken kun kävin autolla kioskilla niin,rupes yhtäkkiä temppuilee oikeen kunnolla.Piti ajaa ihan pintakaasulla,jos yritti yhtään painaa enempää kaasua nii hyyty ja paukautti heti putkessa.Hyvä ku pääsin yhistä valoista edes liikkeelle.Vika jatkui kotiin tullessakin.Aattelin et perkele jätä jo vaikka tielle nii pääsis vähän helpommin selvittää vikaa..:)
                                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 3.7.2008, 22:02. Perustelu: Yhdistetty.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eilen kaupassa käydessä kaasu polkimen painaminen tuuttas tavallaan tyhjää eikä auto kiihtynyt juuri lainkaan. No, kaupan parkkikselle hissukseen ja kaupassa käynnin jälkeen ei startannu enään ollenkaan. Ei edes luvannu.

                                                        Kinnakaapeli Vagcom ei antanu mitään koodeja. kävelin himaan ja nettiä selasin vähän aikaa ja ajattelin että olisko bensapumppu kaput.

                                                        Takapenkki ylös ja tankin kansi irti, pari kertaa löin nyrkilla siihen kanteen ja uusinta yritys. Kerrasta käyntiin, äkkiä auto hima parkkiselle ja ajo sellasta puutunutta.

                                                        Kuulostaa mun korvaan aika lailla pumppu ongelmalta? Jos sinne laitetaan uusi bensa pumppu niin mikä sinne kannattais laittaa? Joku vakiota parempi mikä olis mahdollisimman plug&play, onko sellasia?????

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Laita vaan vakio, todella vaikee löytää ja asentaa tohon jotain eri pumppua.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Lappeenrannasta sanottiin että vakio ei oikein riitä edes lastulle. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X