Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4:nen (B5) pölläyttää rajummassa kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Jos ei muuta halua tehdä kuin turbon vaihdon, niin imuputket täytyy vaihtaa ja softa. Ei muuta. Suuttimet riittää jos tekee miedon ohjelman.

    Comment


      #32
      Eikä softaakaan tarvitse vaihtaa, vakiollakin se toimii mutta tietty kaikkea ei saa irti. BTDT :)

      Comment


        #33
        Sitä softapuolta täytyy joka tapauksessa katsoa jossain vaiheessa, tällä hetkellä autossa on niin huonosti toimiva ohjelma.

        Öh, anteeksi tyhmä kysymys, mutta miltä nuo imuputket näyttävät?:) Kuva ois kiva, mutta ei pakollinen...

        Comment


        • #34

          Comment


          • #35
            Tuommosia hintoja viime marraskuun aikoihin.

            UPS-Standard (takes 3-4days): 50,00EURO + tax 19%

            5304 988 0025 ? 725,00EURO + tax 19% - ex stock

            5304 988 0026 ? 725,00EURO + tax 19% - ex stock

            Comment


              #36
              Piti vähän aikaa tavata että mitä hintoja nuo oli, mutta siis RS4 turboille.

              Vain alemmat imuputket on pakko vaihtaa jos modaa alkuperäisiä ylempiä putkia. Niiden väliin tarvitsee nuo pienet letkunpätkät.

              Comment


              • #37
                Mitäs tuo " - ex stock" tarkoittaa noitten hintojen perässä?

                Comment


                  #38
                  Voisiko tuo ex stock tarkoittaa vain sitä, että löytyy varastosta?

                  Mistähän muualta noita imuputkia kannattaisi etsiä kuin 034M:lta? RS4:n alkuperäisillä imuputkilla on luultavasti sellainen hinta, että niihin ei ole varaa.

                  Comment


                    #39
                    Ne alkuperäiset alaputket maksaa muistaakseni noin 140€ kipale Tepolta. Ei niitä mahdotonta ole itsekään tehdä...

                    Comment


                      #40
                      Vääntäkää vielä rautalangasta: jos tilaan RS4 turbot sekä esmes nuo 034Motorsportin imuputket, vaikeuttaako tuo työtä jotenkin olennaisesti?

                      Ei ole aikaa, tiloja tai välttämättä taitoakaan tehdä turbonvaihtoa omin voimin, joten joudun viemään auton korjaamolle (todennäköisesti paikalliseen merkkiliikkeeseen, kun työlle kai saa takuun). Meneekö asentajilla sormi suuhun, jos homma menee eri lailla kuin ohjekirjassa? Joskus tuo maalaisjärjellä ajattelu vaikuttaa olevan liian vaikeaa..

                      Comment


                      • #41
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84360

                        Eikös se tuo Okkim oo samalla kylälläki, ei taida mennä sormi heti suuhun näitten kanssa. Takuista en sitte tiedä...

                        Comment


                          #42
                          Pistän kumminkin osat tilaukseen, ennen kuin alan sen suuremmin miettiä vaihtopaikkaa:) Kaikkien osien saapumisessa varmaan kestää muutamia viikkoja, joten hyvin ehtii vielä ottamaan ressiä yhdestä jos toisestakin asiasta...

                          Comment


                            #43
                            Olisiko kenelläkään heittää noiden RS4 imuputkien (sekä ylä- että alapuolisten) osanumeroita? Taidan päätyä kuitenkin niihin, mikäli toimitusajat ovat inhimilliset.

                            Turbolader.netiltä tilattuina turboihin ei varmaankaan tule mukana tiivisteitä ym. asennukseen tarvittavaa?

                            Comment


                              #44
                              Tepolta löytyy sekä imuputket, niiden väliset letkut ja tiivisteet ym. Turboissa ei tule mukana pinnapultteja eikä tiivisteitä mitkä tietysti tarvitaan.

                              Täältäkin ne näytti löytyvän: http://vag.enformulation.com/part-numbers

                              078 133 609 H Lower Turbo Inlet Tube Left RS4
                              078 133 610 H Lower Turbo Inlet Tube Right RS4
                              078 133 609 G Upper Turbo Inlet Tube Left RS4
                              078 133 610 G Upper Turbo Inlet Tube Right RS4

                              Comment


                                #45
                                Kiitän, pitää kysyä Tepolta hinnat noihin. Olisi tavoitteena saada tämän päivän aikana kaikki osat tilaukseen, niin voisin sitten vähän arvioida asennusaikatauluakin... :)

                                Edit: Onkohan tähän listaan jotain lisättävää?

                                1 078133609H Vasen alaputki
                                1 078133610H Oikea alaputki
                                2 078145719P letku
                                4 N 0245046 klemmari
                                1 078133609G vasen yläputki
                                1 078133610G Oikea yläputki
                                2 8D0253115F DP:n tiiviste
                                8 N 90778701 pinnapultit
                                2 078145039 pakosarjan ja turbon väliset tiivisteet
                                2 078133148E turbojen imupuolen O-renkaat
                                2 058145757C öljyn paluuputken tiivisteet
                                4 N 0138182 banjopulttien tiivisteitä
                                8 N 0138149 banjopulttien tiivisteitä
                                4 N 0138076 banjopulttien tiivisteitä
                                Viimeksi muokannut angra; 28.5.2010, 12:55. Perustelu: Nuo osat

                                Comment


                                  #46
                                  OT: Mitenhän kauan tuossa turbolader.netin tilauksessa kaikkinensa mahtaa mennä, ts. milloinkohan tuolta voisi odottaa edes laskua?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mikäli tavarat olivat varastossa, niin tulevat viikossa UPS:n kautta. Maksu UPS:lle noudettaessa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Niin, sehän riippuu myös siitä minkälaisen maksutavan on sopinut. Voihan sinne maksaa tilisiirtonakin.

                                      Nuo osat tuossa listassa on ok, eikä muita tarvita turboille.

                                      Comment


                                        #49
                                        Delivery time to Finland per UPS Standard is: 3-4 business days after getting the total amount on our account. - - - Please send me your full address and I´ll send you a pro forma invoice with total amount and our bank dates.
                                        Mulle kelpasi tuo ensisijaisesti ehdotettu maksuvaihtoehto (joka näyttäisi olevan ennakkomaksu), koska en viitsinyt enää tuhlata aikaa noiden sähköpostien lähettämiseen. 28. tai 29.5. olen tehnyt tilauksen, joten varmaan jossain vaiheessa voisi alkaa odottelemaan sitä tilinumeroakin?

                                        Comment


                                          #50
                                          Ovatko mahdollisesti unohtaneet sinun tilauksen. Laita niille vielä mailia ja osoite niinkuin tuossa haluavat, josko siellä joku heräisi.

                                          Comment


                                            #51
                                            Hätistely auttoi, asia hoidossa toistaiseksi. Toivottavasti tästä eteenpäin asia lähtee sujumaan omalla painollaan, ja ehkä ensi viikolla olisi turbot Suomessa.

                                            Comment


                                              #52
                                              Jatketaan vanhaan:

                                              Tänään Ahveniston reissulla kaveri huomasi, että b5 s4 pölläyttelee öljynkäryä. Siinä sitten matkan varrella huomattiin ja todettiin, että tekee moottorijarrulla sitä, kun on ajoa takana vähän aikaa (kone siis normilämpöinen).

                                              Vaihteella ei sinäänsä ollut väliä, mutta selviten huomasi 4:lla ja 3:lla vaihteella, kun kierrokset n.1800rpm. Sama ilmeni ohitustilanteiden jälkeen, kun palasin omalle kaistalle ja annoin vauhdin hiipua moottorilla.

                                              Kiihdytyksissä ei ilmene millään vaihteella pöläytystä.

                                              Taustatietoa autosta: -99 agb, 344tkm ajettu koneella, n.5tkm sitten vaihdettu 62tkm ajetut vakioahtimet. Tätä ongelmaa ei ole 5tkm aikana ollut minulla.

                                              Comment


                                                #53
                                                Kiihdytyksissä vs moottorijarrussa on ainakin imusarjan yli- ja alipaineen kesken jotain eroa. En tiedä minkälainen huohotusjärjestelmä bitukassa on mutta johonkin pcv suuntaan se nyt kai viittais?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Huohotusjärjestelmä tuossa moottorissa on itselleni vielä täysin vieras. Pitää kuitenkin joutessaan tarkistaa noi välijäähdyttimiltä lähtevät letkut ja ovatko kuivat vai öljyä täynnä :)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Mites venttiilinvarsien kumit? Onko kansille mitään tehty?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tietääkseni ei ole mitään tehty, saati dokumentia. Välijäähdyttien alapuolelta lähtevät letkut tarkistin ja niissä ei ollut kuin havaittavissa öljyä. Toki rätti värjääntyi, mutta ei uinut öljyssä.

                                                      Ainiin, ennen Ahveniston reissua vaihdoin moottoriin öljyt. Ovat maksimitasolla olleet koko ajan.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Oireet viittaa vahvasti venttiilinvarsien kumeihin. Moottorijarrulla vetää öljyä välistä ja kaasulle palatessa pölläyttää öljyt pihalle.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Miten se ei kiihdytyksessä pölläytä?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Moottorijarrutuksessa on suurin alipaine imusarjassa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X