Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Suosituksia takomännistä? Niinhän siinä kävi, että hieman rappua oli tullut sylintereiden yläpäihin ja jos koneistaja antaa poraustuomion niin hyvät vakiomännät joutuu korvaamaan uusilla. Kyseessä 2.7 biturbon moottori. Mäntiä tutkiessani Wiceco, Wössner ja Fcp männät pienemmällä 8.5:1 rutulla. Mahle, Je pistons mukavemmalla 9.0:1 rutulla e85 soppaa ajatellen. Fcp männissä hd tapit vakiona. Wisecon tapeista joskus ainakin kirjoiteltu huonoja kokemuksia. Mikä tämän päivän tilanne? Onko jokin mäntä ylitse muiden kestoltaan? Je pistons tuntuu olevan suosittu, mutta vaatiko sekin tappien vaihdon isommilla tehoilla? Kertokaa kokemuksianne

    Comment


      JE ja Mahle ainakin on hyviä. JE:n vakio männäntapit on aika hoikkia, olen aina laittanut ne vahvistetut mutta noista koneista onkin otettu yli 1000hv. Kai ne vakiotapitkin aika pitkälle kestää.

      Mahle on enemmän orkkismäntää vastaava, mutta se ei tarkota sitä että se olisi huono.

      Alhainen puristussuhde sulkee (minun mielestä) pois nuo muut männät. Kaverilla oli Wössnerit ja kyllä nekin toimi hyvin ja kauan.

      Comment


      • Olen tehnyt neljä (5-syl) moottoria Wössnerin männillä, viimeisin +1000hv ja vakio tapeilla. Pari moottoria on "tuhoutunut" vaan männät ehjinä.Multa pisteet Wössnerille.

        Comment


          Mä laittelin 9,2:1 purkalla olevat 2618 Wisecot 1.8T lohkoon ja hyvin ne pelas. Tapit oli ihan jämerän näköiset. Helman välystä niistä ei pysty mittaamaan, koska helmassa on semmonen pinnoite, josta ylimääräinen matsku lähtee pois. Varoittelusta huolimatta mulla ei ollut ikinä mitään piston slappia. Tietty reipas 100hv/reikä ei nyt silleen kolkuttele edes rajoja.

          Comment


            Joo Wössnerin männät itsekkin laitoin 12v sitten tuohon S2:een. Hyvin tuntuu pelaavan, tosin tehot alle 600hp. Minkälaiset tapit martalla on ollut niissä Wössnerin männissä? Noissa mun omissa on 22mm tappi kartioporauksella. Hankala arvioida myös niiden kestoa. Ohueltahan ne ainakin näyttää päistä, mutta onko sitten materiaaleissa eroa.

            Comment


            • 20mm tapit mutta kankiin olen vaihtanut puslat. Noissa tapeissa on kyllä runsaasti tavaraa.

              Comment

              Working...
              X