Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja Veiju Näytä viesti
    Audi s2, 707 asetelma ja 685 sintteri kytkin. Paketti ei irrota, vaihde päällä lähtee käyntiin, mutta "ryömii" eteenpäin. Mikä mättää?? Liian paksu levy?
    Mites painelaakeri? Voisko olla liian lyhyt tms.?

    Comment


      Ongelma ratkaistu. Levyn booritus oli "nahea" kytkinakselille, vähän viilaten ja rasvaten rupesi toimimaan.
      Viimeksi muokannut okkim; 7.8.2019, 11:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • Tuo ruiskutuksen ajoitus oli itseäkin mietityttänyt aihe.
        Jostain luin että ajoitus tulisi olla niin että kaikki tavara olisi ruiskutettu jo imuventtiilin auetessa, karkeasti siis ~360° olisi asetus ruiskutuksen loppumiselle. Eli tuiskutus ei itseasiassa tulisi tapahtua imutahdin aikana, liekkö seos sekottuu parhaiten kun venttiilin raottuessa virtaus on kova ja polttoaine on jo kanavassa.
        Pienillä kierroksillahan tuo varmaan vaikuttaa, mutta esim täysvedossa suuttimen aukioloaika (80%) on joku 570° ja imuventtiili auki huomattavasti lyhyemmän ajan ja vaikka ruiskutus loppuis ennen imutahtia niin pisimmillään se alkoo jo ennen imuventtiilin sulkeutumista.
        Asiaan vaikuttaa lisäks ohjain, kun ainakin ms3x valitaan se mistä se ajottaa ruiskutuksen, onko se alusta, keskeltä vai lopusta. Eli minne päin pulssi levenee. Miten on muissa ohjaimissa?


        edit:JM kuvassa isot erot ajotuksessa lie johtuu siitä että ohjain ajottaa ruiskutuksen keskeltä tai alusta, ja ruiskutuksen loppumisajankohta on oleellisin...?

        ite käytän sitä että loppumisajankohta on se mihin se ajottuu koska käsitin että se on oleellisempi kuin alkamisajankohta ja sitten pidemmällä aukiololla vaan aukeaa aiemmin.
        mutta tätä ajotusta en oo edes koittanu muuttaa vaan on 360°
        Viimeksi muokannut jesse47; 13.8.2019, 11:14.

        Comment


          Joo, end of injection on ajoitusstrategiana. Omassa härvelissä tuntuu olevan niin, että 4000r jälkeen ei oo enää niin tarkkaa tuon kanssa.

          Comment


          • Ja noin isot erot. :o
            pitääköhän koittaa itekki vähä muuttaa tuota että huomaako mitään eroa..
            Mikä kokoonpano sulla on mistä tuo on, mikkä nokat ja kuinka isot suuttimet? Viinalla..?

            edit. Toisaalta. Järkeenhän tuo käy raskaalla kuormalla. Jos 80% aukioloajalla suutin on auki ~575° ja imuventtiili sulkeutus esim 210° jälkeen niin ruiskutuksen loppu pitäis olla vähintään 425° että ruiskutus pysyis oikealla tahdilla eikä alkais jo edellisen aikana, jolloin seosta varmasti yskii imusarjaan ja aiheuttaa epätasasia seoksia pyttyjen välille.
            ja tosiaan käytännössä kaupunkiköröttelyssä ja matka-ajossa ei kaukana olla 360°
            Viimeksi muokannut jesse47; 13.8.2019, 16:20.

            Comment


              1.8T ADR nokilla, Finturbon tekemä garretti (54/76 kompura 62 jätöllä turbiiniakseli, 0,8 pakopesän nielu), viinalla käy ja suuttimina 830 dekat. Purkka nostettu jonnekin 9,6-9,7 nurkille männillä ja kannen plaanauksella.

              EDIT:
              Mitä tässä nyt on tullut testailtua, niin väärällä ajoituksella saa esimerkiksi nokkapyörän säädön vaikutukset nollattua kokonaan pois. Alkuun kone reagoi hyvin nokan ajoituksen myöhaistämiseen, mutta se taisi johtua siitä, että silloin ruiskutusaika meni paremmin kohdalleen. Nyt kun nuo kartat alkavat olla kohdallaan, olen palannut myöhäistämisessäkin lähelle nollaa. Taitaa olla nyt yhden asteen miinuksella.
              Viimeksi muokannut JM; 15.8.2019, 20:43.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja jesse47 Näytä viesti
                Asiaan vaikuttaa lisäks ohjain, kun ainakin ms3x valitaan se mistä se ajottaa ruiskutuksen, onko se alusta, keskeltä vai lopusta. Eli minne päin pulssi levenee. Miten on muissa ohjaimissa?
                MaxxEcussa on soi metodi eli start of injection, eikä sitä voi muuttaa eof:ksi. Default arvona on siellä aloitus 360° eli imutahdin alku, enkä saanut tarkkaa tietoa valtuutetulta jälleenmyyjältä, mistä kohdin ja mihin päin pulssi levenee säätäessä.
                Tietääkö joku Maxxin käyttäjistä vai pitäisikö raapustaa kyssäri ihan pääkallopaikalle?

                Comment


                • Jos ajoitus on start of injection niin silloin käsittääkseni ruiskutus alkaa 360° kohdalla ja pulssin levetessä loppu siirtyy.
                  Näin ainakin megassa, jossa saa valittua ajoitus kohdaksi start- midle- tai end of injection ja sitten kartta tuolle.

                  ite kokeilin muuttaa välillä 200°-450° enkä juuri huomannut eroa niin saa olla, tai pientä eroa oli mutta en nyt oikee osannu sanoa mitään asetusta paremmaks kun toinen.
                  Voi olla että viinalla toi vaikuttaa enempi.

                  Comment


                    Se on paljon mahdollista, kun se tavara höyrystyy muutenkin huonommin. Voihan olla, että tuohon vaikuttaa overlap ja muutkin jutut. Lisäksi suuttimien saturaatio varmasti vaikuttaa myös. En yhtään tiedä, millainen suihku noissa yksireikäisissä 830cc dekoissa on, mutta veikkaanpa, että ei oo häävi. Vastaava neljäreikäinen EV14 tai Deka olis varmasti parempi joka suhteessa. Toisaalta ei se ihan paska voi olla, kun auton saa jo nyt menemään nätisti ajamalla 10L/100km (lambda 1).
                    Viimeksi muokannut JM; 16.8.2019, 11:48.

                    Comment


                      Kyllä se on isossa dekassa vaan sangen paska. Pistemäinen eli hankala.

                      Comment

                      Working...
                      X