Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7 Bit painetestaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.7 Bit painetestaus

    kokemuksia. Vaihdoin alkuperäiset ja vuotavat pässit 710a:aat TT mallin 710n:ään. Veto parani huomattavasti vaihdot sulavampia ja voimaa tuntuu olevan huomattavasti enemmän.

    Kysymyksiä. Tein tuossa painetestiä vaikka otin huohotin letkun irti niin silti öljyt roplattaa. Onko joku muu paikka mikä pitää tukkia vai onko jo turboissa välystä että pääsee sitä kautta paineet öljyjen sekaan.
    Viimeksi muokannut pasi_; 11.1.2008, 08:19. Perustelu: Muokkasin vähän otsikkoa

    #2
    kyllä ne aina vähän ropeltaa. avaa öljykorkki jos vähentäis ääniä.

    Comment


    • #3
      paljonko laitoit painetta?

      Comment


        #4
        0.5 bariakin riittää siihen pulputukseen, ihan normaalia noissa laitteissa.

        Comment


        • #5
          0.5-1bar. öljytikun otin pois ja sieltä näytti painetta tulevan ja välillä sormella tukin huohotin letkun niin alkoi öljyt kiivetä tikun reiästä. Tiivis näyttäs ainakin koneen olevan.

          Comment


          • #6
            Itse juuri painetestin kimpussa (taas). Pari imupuolen vuotoa löytyikin. Jännä vaan, kun vuotoja ei meinaa kuulla muutoin, kun stetoskoopilla (tai pienellä letkulla kuuntelemalla).

            Edelliseen viestiin liittyen heräsi kysymys; kuuluuko tuon rajoitinventtiilin puhista paineita ulos painestettaessa? Rajoitinventtiili on siis irroitettu ja reikä tukittu y-putkesta, mutta venttiili vuotaa pikkuhiljaa paineet pihalle ja sormella tukkimalla saa hijaiseksi, mutta tällöin se kerää kauhean paineen huohotinjärjestelmään, mikä ei kaiketi ole suotavaa.

            Luin tuota s4 manuuaalia ja sain sen käsityksen, että sen täytyykin "vuotaa" jottei öljyt lähde nousemaan, niin kuin Artsi tuossa sanoikin. Ja toisaalta, eihän se huohotinputkisto kestä ahtopaineita. Mutta kuuluuko tuo paineen päästä tuonne huohotuspuolelle? Onko jokin suuntaventtiili rikki (non-return-valve)?

            Comment


              #7
              Kyllä sieltä ilmaa tulee, vähän. Männät ja muut vermeet kun eivät ole aboluuttisen tiiviit, niin painetta pääsee myös kampikammioon.

              Juuri tänään taas tuli paineita testailtua kaverin autosta, ja kaasuläpän Y-letku olikin aivan halki. Sen tosin jo näki etukäteen silmällä sotkun määrästä, mutta huvikseen katsoin miten paljon se suhisi.

              Comment


              • #8
                Ok. Vähän sieltä mielestäni tulikin, mutta kuitenkin niin, että rikkoi hiljaisuutta muita paikkoja kuunnellessa. Kurkkasin varmuudeksi tuon suuntaventtiilin imusarjan alta ja ainakin keuhkopaineella se toimi.

                Comment


                • #9
                  Vähän asiaa sivuten; Tietääkö kukaan onko tässä pk seudul mitään kiskaa missä sais tuon painetestauksen teetettyä? Kun ei oikein oo itel resursseja..

                  Comment


                  • #10
                    Voin lainata sulle tota mun työkalua, ni sun ei tarvi ajella porvooseen.

                    Asun siltamäessä.

                    Comment


                      #11
                      Mulla on myös vantaalla työkalut tuon tekemiseen, jos itselläsi ei kompuraa ole. Laita privaa jos innostut.

                      Comment


                      • #12
                        Oletteko testanneet erikseen pelkkää painepuolta eli ahtimien jälkeen? Itsellä ei löydy imupuolelta alkavalla painestuksella vuotoa, mutta kuitenkin "vikisee" siihen malliin ahdoilla, että vuotoa epäilen. En ole uskaltanut laittaa imupuolelta asti, kun 1 bar, mutta painepuolelle voisi laittaa sen 1,5 bar. Täytyykö tällöin ottaa ahtimellta letku irti ja tehdä adapteri siihen? Ahdasta...

                        Mitäs jos vuoto on kaasuläpän jälkeen? Oletteko paineistanut pelkkää imusarjaa? Onko jollain ollut vuotoa suuttimen tyvessä koskaan? Vai aiheuttaako se vaan imuvuodon siinä kohtaa?

                        Comment


                          #13
                          En näe mitään eroa paineen määrässä laittaako imupuolelta vai painepuolelta. Imupuoleltahan paineistaessa otetaan huohotin kuitenkin irti ja silloin ei tilanne eroa pelkää painepuolta paineistettaessa millään tavalla. Itse en uskalla laittaa järjestelmään kuin 0,5 baaria ja se riittää vallan mainiosti vuotojen paikallistamiseen. Vuotoja etsiessä suihkupullo, jossa saippuavettä on ehdoton työkalu.

                          Suuttimen juuresta vuodon löydät helpoiten suihkuttamalla starpilottia tai brake cleania auton käydessä suuttimen juureen. Jos siinä on vuoto, ryntää moottori tyhjäkäynnillä tai sammuu. Oiva konsti imuvuotojen etsintään.

                          Comment


                            #14
                            Itse kun paineistan niin käytän 1,5 bar ja tarvittaessa ylikin. Jos ei kestä niin ei kestä. Ajossa paineet piikkiä kuitenkin yli 1,5 bar.

                            Comment


                            • #15
                              ...mutta vasta painepuolella.

                              Toki eihän tuo imupuolikaan paperista ole tehty. Viimeksi alkoi vain tuosta ennen ahtimia olevien intake putkien liitos vuotaa, kun paineistin 1 baria. Se kumi mikä tulee rs4 putkien mukana on aika ohut ja meinaa jäädä vuotamaan siitä kohtaa, missä klemmari menee päälekkäin itsensä kanssa. Eli siinä on pieni pykälä ja jos kumin seinämä on ohut, niin ei meinaa puristua tiiviisti metallin ympärille.

                              Pilottia on jonkin verran koitettu suihkia, mutta ei ole hörähtänyt. Syttyykö tuo kovin helposti liekille, kun ei ole sammutinta :)
                              Viimeksi muokannut pmtp; 17.9.2009, 15:29. Perustelu: Jäi mcpeten viesti näkemättä välistä

                              Comment


                              • #16
                                viesti poistettu...
                                Viimeksi muokannut Luxman; 24.9.2020, 17:43.

                                Comment

                                Working...
                                X