Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t E85 seokset AGU

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t E85 seokset AGU

    Käännyn taas audiclubin puoleen. Kyseessä siis 1.8t AGU moottori. Jossa 440 suuttimet, K04 ahdin, vr6 kaasuläppä, vr6 maf sekä maf runko, custom softa, wallbro 255 tankinsisäinen pumppu, 4bar paineensäädin. 3” putkisto kisakatilla.

    Olen omistanut tämän auton noin reilun vuoden. Kiinnitin heti huomiota että selvästi hyvin rikas käynti. Kyllä kumminkin hienosti vetää.
    Ollut aina mielenkiintoa tuohon e85 polttoaineeseen. Ihan mielenkiinnosta testasin ensin noin karkeasti 50/50 seoksella (e85 ja 98) huomasin melko nopeasti että vedot parani. Ajattelin että lisään etanolin määrää niin kauan kunnes tapahtuu jokin muutos huonompaan. Nyt käytännössä ainakin 80 prosenttisesti e85 tankissa ja hienosti toimii. Tyhjäkäynnin seos siina 14,7-15,2 välillä. Bensalla myös sama. Täys ahdoilla siinä 12,00 ja käy 11,7 luokassa. Kun tankkasin viimeiseksi niin että käytännössä koko tankki e85 niin kuittasin vikakoodit vaikkei mitään ollutkaan nollatakseni fuel trimmit. Selvästi se näin tekikin koska heitteli hetken aika paljonkin. Autossa kiinni AEM laajakaistamittari.

    Miksi seokset ovat noinkin asialliset. Ehkä saisi nopeammin mennä sinne 11,50 luokkaan rankimmalla kuormalla mutta kuitenkin. En ole kovin paljoa vielä kerinnyt ajamaan niin tiedä vaikla vielä asettuisi.

    Tämä on siis vain mielenkiinnosta tehtyä testailua ja kokeilua eikä mitään muuta. Toki kiinnostas tuo aine jo siksi että auto vetää aika paljon kevyemmin.

    Tiedän että täällä on muutamiakin softauksen kunkkuja niin uskon että osaatte sanoa tähän jotain järkevää.

    Eli siis, miksi ecu taipuu noin pirun hyvin etanolille?

    Tämä on jonkun saksalaisen konkarin tekemä softa ja oikein mieleinen kyllä onkin.


    #2
    Eihän tuota arvailemalla kukaan voi tietää, joten tämän viestin järkevyyden kanssa on vähän niin ja näin. Ohjelmasyynillä voisin ottaa oikeasti kantaa, mutta arvataan nyt että joko autossa on joku vika kuten pieni ahtovuoto ja/tai suuttimet/maf kalibroitu ohjelmaan huonosti, jonka johdosta perusruokinta on rikkaan puolella ja siksi sopeutuu tilanteeseen hyvin. Lisäksi on tietysti ecun oma sopeutuvuus ruokintapoikkeamiin.

    Kannattaa puhua mielummin lambda-arvoista. Se on polttoaineriippumaton. Nyt puhut bensa-afr:stä viinakäytössä, joten menee vähän sinnepäin. Viinalla ei tarvitse koskaan mennä 11,5 bensa-afr tasolle.

    Viina tuo luonnostaan lisää voimaa, mutta siellä pitäisi vielä sytytystä muuttaa, jotta saataisiin todellinen hyöty ulos.

    Comment


    • #3
      Juu tiedän että ei arvailemalla voi tietää. Ymmärrän ja tiedän että puhutaan bensan afr arvoista mutta koska se on bensalle kalibroitu niin niitä arvoja näyttää. Yksinkertaisuudessan vaan ihmetyttää että miksi toi taipuu noin hyvin siihen. Nyt kun vielä pistin e85 tankkiin niin käytännössä oli pelkkää sitä niin ei enää taipunut tarpeeksi. Pari nopeeta testi vetoa niin ei jaksanut vastaavasti kuin bensalla. Olen kuullut ja esim videolla nähnyt että kun normi säädöillä olevaan autoon tankataan kasivitosta niin hetken päästä käytännössä sammuu.
      Ahdot pysyy kyllä hyvin siellä missä mun mielestä pitääkin.
      Jos vain osaisin imasta ton softan niin voisin lähettää sulle tsekattavaksi.

      Comment


        #4
        Ei sitä saa imaistua sillä tavalla. Piiri pitää irroittaa. En ainakaan tiedä yhtään työkalua joka osaisi. Lisäksi vanhemman pään boksit ovat vanhan liiton kertakäyttöpiireillä, joten niitä ei voi edes kirjoittaa diagnostiikan kautta.

        Comment

        Working...
        X