Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

turbon asennus..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • turbon asennus..?

    joo eli oisin asentamassa turboo audiin, miten/mistä vedän öljyputket turbolle ja takaisin?? toimiiko jos tekee öljypohjaan öljyputkelle lähdön turbolle?? mihin paluu putki??

    #2
    Nyt kannattaa laittaa peli poikki ennen suurempaa tuhoa, jos ei tuon enempää ole tietoa aiheesta
    Suosittelen tutustumaan esim kirjallisuuteen tai tässä tapauksessa jopa gti:n-foorumiin.

    Comment


      #3
      Vai meinasitko lohkoa enemmänkin paineistaa jotta saat öljyn kulkemaan ylämäkeen?

      Comment


        #4
        Niin, viisisylinteriseen kannattaa asentaa turbomallin ö-suodatinjalka, jossa öljylähtö ahtimelle. Paluun voi pistää valumaan suoraan öljypohjaan.

        Myös alfamerin turbo-kirjoista voisi olla apua.

        Comment


        • #5
          Sopiiko muuten toi sama suodattimen jalka 16V koneeseen?

          Comment


            #6
            Veikkaisin vahvasti että ei käy, senverran erinäköinen osa on kyseessä. Ja samaa mieltä etka on.

            Comment


            • #7
              Näppärä öljylähtö ainakin neloskoneeseen syntyy M10x1 t-haarasta.

              Comment


                #8
                Ja paluu onnistuu ~helposti~ suoraan oljyroppuun letkukarallisella banjolla. Kuten tossa emännän C4 2.5TDI AAT koneessa on ilmeisesti tehtaalla toteutettu homma...

                Comment


                • #9
                  AAT:ssa tuo banjo taitaa olla kuitenkin huohotinseparaattorin valutus putken päässä ja tämähän palauttaa öljyn takaisin kiertoon. Ahtimen öljynpaluu saattaa jollakinlailla proppuun asennettuna toimia, todennäkoisesti kuitenkaan ei kovin hyvin.

                  Comment


                    #10
                    ahtimen öljynpaluu ois hyvä olla öljynpinnan yläpuolella.

                    Comment


                      #11
                      Niin tossahan peltinen öljypohja, siihenhän pystyy laittamaan paluun vaikka minne ja monenlaisella virityksellä...
                      Oikeassa olette ton AAT:n kanssa, paluulle oma putki kuten noissa muissakin TR5:ssa. Ei tarvii paljon turhia noiden TDI pelien alla pyöriä, toista on näiden bensaturbojen kanssa... :)

                      Comment


                      • #12
                        Hyvä että Nikolla riittää intoa. Moni ei edes kehtais moisia kysyä.

                        Öljyn lähdön voi otta myös öljykellon alta. Väliin vain y-mallin liitin, toiseen kello kiinni ja toiseen öljyletkun lähtö.
                        Tavarat löytyy hydrauliikkaliikkeestä. Y-liitos + 1m teräspunosletkua (liitokseen ja turboon sopivilla jengoilla). Vips, 30£kee on mennyt.

                        Koneessasi on "luultavasti" öljyfiltteristä keulaan päin n:10cm 2kpl 8mm pultin paikkaa, joiden välissä on 10mm halkaisijaltaan oleva "kolo" joka on valettu umpeen. Poraat sen kolon auki ja teet siihen sopivan jalan johon voit laittaa öljyn paluun turbolta.

                        --Tosimies tekee tuon öljypohjan ollessa paikallaan, ne porauslastut mitään haittaa:-)

                        Comment

                        Working...
                        X