Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä liimaa turbon imupuolen tiiviste pintaan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä liimaa turbon imupuolen tiiviste pintaan?

    Mitä olette käyttäneet turbojen kasauksessa tiiviste pinnan liimana? Purkaessa vaikutti, että imupuolen tiiviste pinnassa olis ollu liimaa, eikä silikonia. Jossain nettivideossa joku käytti mustaa öljypohjan silikoniliimaa, mutta permatexin coppersilikoniluima olis varmaan parempaa, kun lämmönkesto on +370.

  • #2
    No, soittelin turbohuoltoon ja kertoivat että laittavat moottorisilikona ko. kohtaan. Eli tuo Permatex Supra Copper käy hyvin, kun siinä on lämmönkesto +371. Tuli ostettua rautapaupasta takkoihin tarkoitettua tiivisteliimaa, se kestää +1000, mut varmaan tuo Copper riittää :)

    Comment


      #3
      Turbossa ei pitäis yli sataa astetta olla missään paitsi pakopuolella. Pakopuolella taas tiivisteitä/liimaa ei lähtökohtaisesti tarvita. Minkälainen imupuoli tässä on että liimaa tarvii laittaa?

      Comment


        #4
        Esim KKK:n turbojen kompurakotelot on tiivistetty liimalla takalaippaan. Saattaahan se lämmetä säteilylämmön vaikutuksesta aika kuumaksi kun ilma ei kierrä.

        Comment


          #5
          Jotenkin tuo perus moottorisilikoni tuntuu paksulta tavaralta tuonne väliin. Sieltä täältä löytyy maininta anaerobisesta liimasta, loctite 500 sarja.

          Comment

          Working...
          X