Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ei ahda isolla föönillä 5000rpm:ssa, missä vikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei ahda isolla föönillä 5000rpm:ssa, missä vikaa?

    Ahdin on käyttäjän mielestä valittu tarpeeseen eli haluaa tehoa ja huippunopeutta ja kiihtyvyyttä isolla aloitusnopeudella.
    ( Laiteella ei ajeta tieliikenneasetusten puitteissa Suomessa)

    Omistaja ihmettelee, miksi ahto ei nouse 5000:ssa 2,1 - 2,4bariin (softa ei rajoita maksimia)

    Tuubisarja
    3" downpipe
    IC Mitsu EVO 6 (~~sisään 65mm, sisäpintaa vastaten 70mm ?)
    Painesensori 4bar
    Imuilman lämpö, ei tiedossa
    Motronic ja ADU softa pohjalla
    Nokat 7A molemmat, asento tehtaan vaparimerkeillä
    Ahdin, KKK 68mm/72mm #11 ; - älkää kommentoiko heräämistä.
    Pakolämpö ~870C
    Vastapainetta sarjassa ei mitattu
    Madellen 3 Vaihteella alkaen 3000 rundia ja lapa lattiaan
    • 2 bar @ 4600
      2 bar @ 5000
      1,8 @ 6000
      jonka jälkeen Motronic laskee painetta käyrän mukaan

    Hukkaportin jousi hieman vakiota jäykempi

    bensapainetta 4,2bar-4,4bar + ahto

    Suuttimet 0280 150 558
    http://apps.bosch.com.au/motorsport/...linjectors.pdf
    >> Bosch ilmoittanut 684 g ccm @3bar kun annetaan 1000 impulssia a´2,5ms

    Bensapumppu 0580 254 044
    http://apps.bosch.com.au/motorsport/.../fuelpumps.pdf

    Imuladun koko ennen ahdinta
    - ahtain kapeikko 70mm , muuten 90mm = SPQ MAF halkaisija
    - liian vähän ilmaa ahtimelle ?

    Ilmafiltteri K&N 20cm pitkä 18cm halkaisija
    K&N Filter katalog
    http://www.knfilterchargers.com/
    - en tiedä mikä näistä, mutta kuulostaa aika pieneltä
    - kannattaisi mitata imuvastus testerillä ?

    Säätö tehdään WINOLS ohjelmistolla ja reaaliaikaisella treissaavalla editorilla.

    #2
    Ensimmäisenä pistää silmään suuttimet. 558 = 327 grammaa/min. Paljonko tuo on cc? Vähän alakanttiin?!

    Pakolämmöt kaiketi kuitenkin ok koko alueen joten ei lopu suuttimet?

    Comment


    • #3
      >> 511cc/min. 0 280 150 791, used in 911 (993) 3,6L 408 Hp Engine
      ja käytetty 500hp + Audi 20V turboissa Saksassa

      Käytössä bensapainetta 4,2bar-4,4bar + ahto, niin tuottoa on enemmän (Boshin myyjä väitti , että 30% enemmän kuin oransseissa) kuin noissa Oransseissa.

      Comment


        #4
        turbo

        hukkaportin toiminta? pankaa jumiin ja kokeilkaa mitä tekee

        niin tosiaan ilmansaanti,filter kunnossa? kokeilla ilman filteriä.

        pakoputkessa jotain?

        Comment


          #5
          lammen ohjeilla alkuun, se motronikin ahtopaineen säätö pyrkii rajoittamaan paineen nousua, ja mulla vaikutti aika positiivisesti sen ohittaminen, varovasti sen kanssa vaan testaamaan.

          Comment


          • #6
            Rupee olemaan 500cc suuttimet rajoillaan tuolla yli 500 hevosen tehoissa. No se ei varmaan ahtoja rajoita, toi ilmanputsari voi kuullostaa ihan järkevältä.
            tarkka alipainemittari ilmanputsarin ja ilmamäärämittarin väliin, ja sitten sen jälkeen vielä ilmamäärämittarin ja ahtimen väliin, niin näkee kuinka paljon ilmamäärämittari tuosta ahdistaa.

            Comment


            • #7
              Eihän vaan ahtoletkuissa ole vuotoja?

              Comment


                #8
                Mulla ittellä on hyllyssä ( ei myytävänä ) 1000cc eli litran suuttimet, 4kpl. Niiden kait pitäis riittää n. 6-700 hv, siis noin. Eli onko koneessanne liian pienet suuttimet? Emmää tiiä, mutta tuli mieleen.

                Comment


                  #9
                  mistä tuo ahtopaine on mitattu?ennen vai jälkeen coolerin?

                  Comment


                    #10
                    Ihan vain heittoja:

                    - 7A:n siis 2,3 vaparin pakonokalle ei sovi vakioajoitus, tai teholuokan koko ajatus...
                    - IC kuristaa suurilla tilavuusvirroilla, hyvin yleistä ( paine-eromittaus sen kahdelle puolelle max
                    joitain prosentteja )
                    - mitatkaa imuvastus myös ilman ottopisteen ja ahtimen oton välillä, ei saisi juurikaan havaittava
                    - mielestäni 500 cc suuttimet kyllä riittävät ( tuolla paineella ), puute ilmenisi ikävämmin kuin
                    puuttuva ahto
                    - pakolämpö ei viittaa vielä liian suureen vastapaineeseen, eikä tuolla ahdinkoolla taida
                    kannattaa kysellä WG:n mahdollista avarrusta, tuostahan mahtuu tavaraa
                    - jotenkin tekisi mieli sanoa, että tuo epeli ei noilla oletuksilla koskaan tulisi toimimaan em.
                    mitoilla kunnolla, tuo imuosio tuntuu oudon suurelta -KKK-27llä ajetaan 500Hp luokan tehoja
                    ~20% pienemmällä kompressorilla, joo Tommy en kommentoi heräämistä, mutta iso tuo
                    vekotin on kuitenkin

                    Pitäisi kai poltella jarruja ja panna hanttiin sen 5k kohdalla ja katsoa yrittääkö se paine edes
                    ajan kanssa nousta.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia hyvistä tarkistusvinkeistä. Välitän ne edelleen Berliiniin.

                      Comment


                      • #12
                        Päivitystä cooler EVO 6 ja mappi 4 bar

                        Comment

                        Working...
                        X