Mahtaako ahtopainemittarin asennuksessa A3:seen vm1999 olla pakollista pätkiä noita alipaineletkuja ja käyttää T-liitintä? Olisiko jossain päin konehuonetta suoraa valmista paikkaa, johon tuon mittarin paineletkun voisi tökätä? muistaakseni jossain threadissa oli tällaisesta puhetta, mutten hemmetti löydä sitä enää searchilla.. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtopaine ja ahtopainemittari
Collapse
X
-
Jep, asentelin ahtomittarille lähdön sit ittekin tuohon bypassin ohjausletkuun. Läpivienti löytyi tuosta kaasupolkimen takaa. Ei ihan heti kyllä sattunut silmään. Autometerin rousku tuli nyt tässä tilanteessa hankittua, mutta näyttää ajavan asiansa. Tyhjäkäynnillä näyttää -0.8bar paineita. Kiihdytyksissä korkein huippu on ollut 0.9bar, ja tasaantuu tuohon 0.7 bariin. Liekkö normaaleja lukemia ei-lastutetulle?
Comment
-
Kuinka tuo ilmasuutin lähtee irti ?
Tarkootus laittaa omaani mittari samaan kohtaan.
Hyvää onnellani saan rikottua tuon suuttimen irti ottaessani.
Edit. sitä klipsiä painetaan siis sinne ritilään päin.
Comment
-
Öhöm... Tekemisen puutteessa kävin kalibroimaan ahtopainemittaria, kun se ärsyttävästi näytti nolla-asennossa -0,1bar ja sehän otti hermoon. Kalibrointi tapahtui mittarin taustaa kääntämällä suhteessa viisariin. Mittarin nollaus onnistui hyvin, mutta ikävänä sivuefektinä kävi niin, että mittari näyttää nyt max. paineiksi vain 0,7bar. Persdynon mukaan kone potkii kuitenkin sen mitä kuuluukin eli mittari näyttäisi öbaut 1bar liian vähän.
Jos kävi niin, että mittari särkyi, niin mistähän löytyisi vastaava mittari; 52mm halkaisijalla, näyttöalue -1...+2bar, valkoisella taustalla ja mielellään "S2-oranssilla" taustavalolla.
Tälläinen (mittari G-W/Bar-W) mittari autossa nyt on ja mahdollisimman samanlaista etsisin, jos siis onnistuin rikkomaan vanhan mittarin. Ihan välttämättä en samanlaista Revoteccia viitsisi hankkia, kun tossa nykyisessä oli se -0,1bar heitto nollatilassa, jota ei ihan noin arvokkaassa (~80e) mittarissa tarvisi olla.
VDO:n mittari kiinnostaisi, mutta niitä ei taida olla tarjolla valkopohjaisina nykyisin. Ehdotelkaa jotain, jos tiedätte em. speksit täyttävän mittarin.
Comment
-
-
Sainpa kuitenkin säädettyä vanhan mittarin jotakuinkin oikealle tontille. Pikaisen testin perusteella viisari pysähtyy 1,4-1,5bar lukemiin. Tiedä sitten miten tarkka toi on. Ennen tuhoa-itse-säätöä mittari mielestäni näytti n. 0,1-0,2bar enempi max. ahtoa. No kyllä ton kanssa voi nyt elää ja kone sammuksissa mittari näyttää sen 0bar, kuten pitääkin :)
Testiajolla hoksasin mittarin pitävän ärsyttävää särinää toisinaan. Aikaisemmin kuvittelin sen äänen tulevan ihan muualta. Hyvä että selvisi sekin. Pitänee kuitenkin hankkia jossain välissä uusi mittari.
Weppisurffailun perusteella Omorin mittari vaikuttasi sopivimmalta, saisi mittarin valaistuksen ainakin samanlaiseksi mitä auton vakiomittareissa on.
Onko jollain kokemuksia Omorin mittareista. Kiinnostaisi lähinnä miten tarkkoja ovat ja pitävätkö häiritsevää ääntä?
Comment
-
Kiitos tiedosta Ari. Apexikaan ei sitten käy, kun mittarin pitää sopia 52mm defacto-asennusreikään. Kylläpä menee hankalaksi tämä mittarin metsästys. Kaikissa ns. laatumittareissa jokin ominaisuus tökkii:
Apexi - fyysinen mitta (60mm)
Omori - max. asteikko (1,7bar)
Autometer - väärän värinen tausta (musta)
GReddy - fyysinen mitta (60mm)
VDO - väärän värinen tausta (musta)
Pitää vissiin ostaa Tecalemit teollisuusmittari ja koittaa virittää valo sellaiseen.
Comment
-
-
Ite tilasin AutoMeter Phantom sarja mittarit, valkoisella pohjalla, hinta ca 80.- per ahtomittari + 80.- per A/F mittari, toimitusaiga oli ca 2 viiko.
http://www.pilt.ee/photo/559009/12787765/
http://www.egauges.com
Comment
-
Mulla on Revotecci autossa nyt. En oikein luota sen tarkkuuteen, kun tuli sitä säädeltyä:) Lisäksi se rätisee hieman. Se on kyllä muuten juuri sopiva. Jos siihen saisi vielä oranssin taustavalaistuksen, niin se olisi täydellinen. Kokeilin jo siinä oranssia ledivaloa, mutta mittarista tuli hyvin vaikeasti luettava pimeällä oranssin valon takia. Oranssi viisari näet jotenkin hukkuu taustavalon kajossa.
Tosin taitaa kaikkien noiden automittareiden tarkkuus olla parhaimmillaankin vain suuntaa antava.
Noita Autometerin Phantomeja kanssa katselin, mutten löytänyt niitä sopivalla asteikolla (-1...+2bar). Olivat mun mielestä PSI asteikolla. Tosin, kun ei tässä näytä löytyvän juuri sopivaa, niin ehkä PSI-asteikon kanssa pystyisi elämään.
Comment
-
Minä olen miettinyt että jos laittaisi mittaristoon kellon tilalle jonkun pienen ja ohuen teollisuusmittarin. Nyt on kojetaululla a-pilarin vieressä Trisco, joka oli tosi edullinen (Kajaanissa PuuIlolla 19,90?) ja on toiminut hyvin.
S4:iin (b5) on minusta tämä todella siisti http://doc-power.com/index.php?page=products&group=60
FFp:n foorumilla paljon juttua aiheeseen liittyen.
Comment
-
Tässä kans yksi edullinen mittari vaihto ehto ja myös erikoisempi Auto Gauge smoke series...
mittari lasi on aivan `musta´kunnes laitat sitte virrat pälle niin se herää henkiin komeella selvällä näytöllä
varustettu mittari ..olen todennut sen hyväxi asensin itselleni pilariin 2 tollaista!
http://www.autogauge.com.tw/
Comment
-
Porukka näyttää laittavan mittareita aika usein tuohon A-pilariin, mutta ainakin omassa S:ssä pilarin verhoilun sisällä on airbag (sivuverho). Ainakin jenkit tuntuvat karsastavan kovasti tuota asennuspaikkaa airbagin laukeamisen pelossa. Eihän se ole mukava saada mittarihässäkkää naamalleen kolaritilanteessa.
Itse laitoin oman mittarini kuskin puolen keskimmäiseen ilmanvaihtoventtiilin tilalle. Asennusohjeet löytyy täältä.
Comment
Comment