Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ahtopaineiden vaeltelu 10V turbossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ahtopaineiden vaeltelu 10V turbossa

    tämä asia oli olemassa jo silloin, kun kone oli vakio. miten se WGFV kontrolloi paineita. melkein aina paineet nousee vakiossa koneessa vain 0.3bar. joskus kun kunnolla kengittää, niin voi nousta 0.4bar, mutta vain 3, 4 ja 5-vaihteilla.

    miksei paine voisi nousta aina vain 0.3 tai 0.4, miksi se "arpoo" paineita?
    voiko WGFV:n poistaa?

  • #2
    sulla pääsee joistain nuo paineet pihalle,todennäköisesti joku ahtopaineletku rikki. koska vakio ahdot on n.0.7-0.85barin välillä,tarkista kaikki letkut niin eiköhän se vika sieltä löydy.

    Comment


    • #3
      ne paineet on ainakin sjm autotechnicin palstan mukaan kaikissa Hitachi MAC 10/11/12/14-ECU:llisissa autoissa samat, 0.35-0.39bar. näin myös mulla 1B-koneessa, eikö tehoa puutu, vaikka paineet on 0.55bar. tai...miten sen nyt ottaa:)

      voiko sen WGFV:n poistaa?

      Comment


        #4
        Voi, mut sitten joutuu tekemään ahtojen ohjauksen muulla tavalla kuten jossain noissa teksteissä on kerrottu ahtojen nostamisestakin.

        Comment


        • #5
          tarvitseeko sitä ohjausta ollenkaan, jos ottaa vaan sen venttiilin pois ja laittaa referenssi-ilmaletkun imusarjasta siihen letkuun? sittenhän kuitenkin olisi myös hukkaportin kalvon yläpuolella painetta, niinkuin WGFV-ohjauksessa on.

          Comment


            #6
            Kone korkkaa aika varmasti äkkiä, kun ei ole mikään muu kuin ekun turvarajoitoin estämässä äärettömiä paineita.

            Comment


            • #7
              paineet ei voi olla noin pienet kun 0.35-0.39bar vakiossa. ja noilla paineilla on saatu 200hv, mun on ainakin vaikee uskoa. mulla oli joskus 1B kone ja muistelisin et siinä oli 0.8 bar (kunnon ahtopainemittarin mukaan). eihän tommosessa 10v.ssä ole noilla 0.35 barilla vääntöä nimeksikään.
              jos jollain olisi tehtaan tietoa noista 1B ahtopaineista vakiona niin kertoisko joku sen.
              luulen edelleenkin että sulla on paineputkistossa vuoto ja vaikka kuinka yrität sitä ahtopainetta saada lisää, niin se ei onnistu, koska tuo vuoto sen estää.

              Comment


              • #8
                tai sitten jossain on vikaa, ja ecu ei anna wgfv:n ohjata painetta hukkaportin yläpuolelle, tuo 0,3bar voi hyvinkin olla peruspaine, ja siloinkun kaikki on kunnossa niin tulisi sitten se 0,7-0.8bar tai mitä se "oikea" paine nyt sitten onkaan.

                Comment


                • #9
                  MC-koneessa, eli katalysaattorillisissa 10v "saastekoneissa" (mm. Jenkkimallit) on vaan 0,35-0,4 ahdot. Sillä saakin vaan 165. Aika laimea suorituskyky. Yleisenä toimenpiteenä onkin nostaa paineet normaalille tasolle, eli sinne 0,6->. Pääsee edes rekoista ohi turvallisesti...

                  Comment


                  • #10
                    kokeilin tossa, kuinkapaljon vakiomittari näyttää, ennenkuin virrat katkeaa - 1.8bar, tarkoittaako se sitä, että siinä on joku virilastu, tai modattu boxi, kun paineet olis 0.8bar, ennenkuin rajottaa??

                    niin - ja sutii nelosvaihteella, kun vauhtia on 100km/h, alla kitkarenkaat, pintana jäinen asfaltti...voimaa:)

                    Comment


                    • #11
                      joo mullakin on hiacessa voimaa kun sama ongelma kun sulla.kyllä siinä taitaa vakio boxi olla, sun pitäs vaan saada noi paineet pysymään siellä 0.8bar kieppeissä,ni sit se vois sutaista jopa sadekelillä....vähäsen :-)
                      Mun mielestä sen boxin pitäs vasta n.0.95-1.0bar katkaista pelin poikki.

                      Comment


                      • #12
                        tunnenko jonkun piikittelevän mun kirjoitusta. onhan noita tehokkaita vehkeitä, tiedetään - jotka sutii sateella ja kuivallakin. niitä ei vaan usein näy liikenteessä ja talvisin. tietääkseni aika monet näistä viritetyistä autoista on hyvin pitkälti laittomia.

                        mietin, että miten saan liitettyä ahtoputkistoon by-pass valven, kai sellaisia letkuyhteitä saa kaupasta, jolla saa letkut kiinni?

                        Comment


                        • #13
                          joo anteeksi,laskin ihan huumoria,älä hermostu.

                          Comment


                          • #14
                            Ymmärrän. Mun näkökulma Audini virittelyyn on ehkä hieman erilainen. Autoni korimalli on farmari siksi, että tarvitsen sellaista. Mä menen joka arkipäivä töihin mun Audilla, sen täytyy olla luotettava ja sillä pitää voida ajaa vuodessa 20tkm - ilman, että siitä lojahtaa pata.

                            Ehkä sun näkökulmasta mun auton teho vastaa Hiacea, tiedän että sulla on tod.näk. Suomen nopein Audi, en epäile sitä. Sulla on myös hyviä vinkkejä ja ohjeita. Koeta ymmärtää mua, pääsin armeijasta kesällä, oon 21 vuotias. Ei mulla ole rahaa tehdä "laadukkaita" hi-po virityksiä kun on ns. monta rautaa tulessa yhtä aikaa. Mulla on kuitenkin jonkin verran kokemusta ns. "nopeista" autoista, ja Oikea ajokorttikin löytyy (BECE, toisin kuin monelta muulta).

                            mä pidän mun autorakentelua kevyenä harrastustoimintana, pidän 230heppaa ihan riittävänä esim. peräkärryn vetoon. tuskin pääsisin sen nopeemmin töihin vaikka olisikin niin paljon tehoa mitä 10 läppäsestä vaan ikinä saataisiin.

                            Comment

                            Working...
                            X