Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko kellään kokemusta APR:n lastusta 2.7T:ssä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko kellään kokemusta APR:n lastusta 2.7T:ssä

    Tarkoitus olisi laittaa ko. lastu autoon loppuviikosta. Trial mahdollisuutta näin vanhaan autoon ei valitettavasti ole, joten joutuu ostaa lastun ikään kuin "sikaa säkissä". Siksi kyselenkin kaikkia mahdollisia kokemuksia ko. lastusta tossa 2.7T moottorissa. Jos ei halua täällä julkisesti kommentoida niin laittakaa sitten vaikka privaviestiä. Kaikki kokemukset niin plussat kuin miinukset kiinnostavat ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä.

    #2
    Kai siinä nyt joku tyytyväisyystakuu on että jos ei miellytä niin auto muutetaan takaisin vakioksi ja rahat takaisin?
    En itse ainakaan menisi ostamaan sikaa säkissä jos paluuta ei ole.

    Comment


    • #3
      Siinä APR:n softassa pitäisi olla kokeilumahdollisuus, näin ainakin ilmoitetaan Pro-Mo:n sivuilla. Itselläni on kyseinen ohjelma (apr) laitettu autoon. Tosin mulla on vaan 1,8 T hienosti on pelannut nämä 4 tuhatta km. Laitettiin tossa alkukesästä. Ainoa miinus tulee siitä että kyseisen firman edustaja tuntuu olevan kovin kiireinen, ei hirveästi vastaile puhelimeen ja likkeessäkin tuntuu olevan harvoin paikalla ?
      nim.merk. Suutinsarjaa odotellessa ?

      Comment


      • #4
        Kyseessä on -99 malli, johon ei ole tarjolla tota DPP mahdollisuutta eli joutuu laittamaan fyysisen chipin. Onhan noissa APR:n tuotteissa periaatteessa toi 30pv tyytyväisyystakuu, mutta ei se nyt ihan vaivatonta/riskitöntä ole juottaa edestakas noita chippejä, joten siksi tässä vähän kyselen kokemuksia ennen varsinaisen toimenpiteen suorittamista.

        Comment


        • #5
          Hieman houkutteli Atlantassa asennuttaa APR:n uudelleen ohjelmointi. Jäi kuitenkin tekemättä, ja suht mukavasti on vakioillakin pärjännyt.

          Hintaa APR:n 250 --> 307 hp ohjelmoinnilla on USA:ssa 600 dollaria (468 ?). Lisäsoftat taisivat olla sitten 120 dollaria/kpl lisää. Ohjelman voi vaihtaa vakionopeuden säätimen nupista.

          Suomessa hinta pompsahtaakin sitten tonnilla ylöspäin 1465?:oon.
          Vaihtoehtonahan on ottaa chippi irti ja lähettää se USA:aan uudelleen ohjelmoitavaksi. Pieni odottaminen palkitaan siis 1000 eurolla - rahtikulut. Edullisemmaksi tulisi myös matkustaa vaikka itse chipin kanssa jenkkeihin, kunhan tyytyy lentokoneessa economy luokkaan :-)

          http://www.goapr.com/Audi/support/chip_tuning_faqs.html

          Comment


          • #6
            Toihan on tietenkin yksi vaihtoehto ja toinen vaihtoehto on ostaa suoraan APR:ltä koko ECU boxi chipillä. Boxinhan hinta siellä oli $500 korvilla plus ohjelma $599. Veikkaanpa vaan etteivät myy Suomeen ohi Promon ja toiseksi Promon motivaatio tarjota supporttia ongelmatapauksissa lähentelee nollaa tällaisessa tapauksessa vaikka onkin virallinen APR:n jälleenmyyjä.

            Comment


            • #7
              Veikkaanpa vaan etteivät myy Suomeen ohi Promon
              Kyllä noille firmoille raha kelpaa kunhan maksuväline on sellainen että firma saa rahansa vaivattomasti. Ei heidän intressissä ole erotella asiakasta, varsinkin kun ovat tuotteen jälleenmyyjiä eikä APR:n omia pajoja.

              Comment


                #8
                Kyllä noille firmoille raha kelpaa kunhan maksuväline on sellainen että firma saa rahansa vaivattomasti. Ei heidän intressissä ole erotella asiakasta, varsinkin kun ovat tuotteen jälleenmyyjiä eikä APR:n omia pajoja.
                Juuri tuosta syystä he eivät myy ohi jälleenmyyjän. APR:n lastut kun ovat hinnoiteltu maanosien maksukyvyn ja maksuhalukkuuden mukaan (jenkit ovat fiksuja eivätkä maksa chipeistä paljoa). APR saa euroopasta myydystä chipistä yli tuplasti sen mitä jenkeissä tai aasiassa. Eli siis jälleenmyyjäkin maksaa noista lastuista jotain ihan muut kuin mitä jenkkien kuluttajahinnat. Miksi siis APR alkaisi lähettelemään chippejä eurooppaan ohi maahantuojan kun häviää siinä selvää rahaa.

                Comment


                • #9
                  No jos kyseessä on tosiaan jälleenmyyjä niin helposti mikäli ei ole 100% kaikkia sääntöjä noudattava, asentaa postissa tuleesseen boksiin lastun ja laittaa sen takaisin Suomeen. Tekee saman tilin kuin muistakin lastutuksista, eikä häviä ollenkaan rahaa.

                  Comment


                  • #10
                    Onhan tää Suomi siinä mielessä aika erikoinen maa ja peräpitäjä kun merkkilastut maksaa Suomessa melkein tuplan mitä valmistajan kotimaassa. MTM mielestäni hyvä esimerkki tästä. Saksassa se maksaa 1049?, Ruotsissa 976? + VAT ja Suomessa sitten 2050?. Eikös EU:n perusidea ollut, että hintatasot tasottuvat eri maiden välillä, kun tavara voi liikkua vapaasti? Johtuuko tosiaan Suomen hintataso kilpailun puutteesta markkinoilla vai valmistajien kermankuorintahinnoittelusta? Eikai se suomalaisten palkkataso nyt sentään niin hyvä ole? Luonnollisesti ymmärrän että suomalaisten jälleenmyyjien pitää saada katteensa kulujensa kattamiseksi, joten siihen en puutu, mutta jos tosiaan asia on niin, että valmistaja määrää hintatason maakohtaisesti niin olisi kiva ymmärtää miksi he pitävät suomalaisten maksukykyä parempana kuin esim naapurimaassa Ruotsissa?

                    Comment


                    • #11
                      No onhan täällä ihmisillä varaa ajaa autoillakin, taitavatpa nuokin olla puolet länsinaapuria kalliimpia. Markalla saa markan osia.

                      Comment


                      • #12
                        allekirjoittaneelle tuli pro-mosta apr lastu s4:seen ja erittäin tyytyväinen sekä lastuun että sen saamisen nopeuteen. tunti puhelin tiedustelun jälkeen oltiin jo koeajolla lastu paikallaan. autossa oli jo ennen asennusta joku hakki ohjelma mutta perstuntumalla ero oli silti kuin yöllä ja päivällä.suosittelen.

                        Comment

                        Working...
                        X