Eli ihan uusi aihe tuosta kuuluisasta N75 venttilistä ja sen eri "versioista".
Tänne vois kerätä kokemuksia eri kirjaimisien N75 toimivuuksista ja eroista ja varaosanumerot, koska niitä tuntuu kaikki kyselevän.
Itelläni on autossa REVON lastu ja venttiileistä tein seuraavaa huomiota:
- VAKIO (XXX 906 283 C) venttiili antaa ahtojen piikin nousta 1.3-1.4 rasituksella (Kiihtyy ihan kivasti) ja sitten tiputtaa 1.0 pintaan. Tiputuksen yhteydessä ahdot seilailee jonku verran 1.0 bar kohdalla (mennään, ei mennä fiilis). Meno muutenkin vähän repivämpää.
- N75J (034 906 283 J) venttiili taas ei anna ahtojen piikin juurikaan nousta 1.1 ylemmäs rasituksella (kiihdytys laiskempaa). Tiputtaa sitten ahdot 0.9 tasaisesti ilman heittelyjä. Meno tasaista mutta paljon laiskemman tuntuista kun orggis venttiilillä.
Tarkoituksen metsästää vielä käsiin muutama muun tyyppinen venttiili ja tehdä testejä, koska näköjään noissa tyypeissä ja niiden toiminnassa on jotain noinkin selvästi eroja.
Tänne vois kerätä kokemuksia eri kirjaimisien N75 toimivuuksista ja eroista ja varaosanumerot, koska niitä tuntuu kaikki kyselevän.
Itelläni on autossa REVON lastu ja venttiileistä tein seuraavaa huomiota:
- VAKIO (XXX 906 283 C) venttiili antaa ahtojen piikin nousta 1.3-1.4 rasituksella (Kiihtyy ihan kivasti) ja sitten tiputtaa 1.0 pintaan. Tiputuksen yhteydessä ahdot seilailee jonku verran 1.0 bar kohdalla (mennään, ei mennä fiilis). Meno muutenkin vähän repivämpää.
- N75J (034 906 283 J) venttiili taas ei anna ahtojen piikin juurikaan nousta 1.1 ylemmäs rasituksella (kiihdytys laiskempaa). Tiputtaa sitten ahdot 0.9 tasaisesti ilman heittelyjä. Meno tasaista mutta paljon laiskemman tuntuista kun orggis venttiilillä.
Tarkoituksen metsästää vielä käsiin muutama muun tyyppinen venttiili ja tehdä testejä, koska näköjään noissa tyypeissä ja niiden toiminnassa on jotain noinkin selvästi eroja.
Comment