Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

lastutus/lastun toteaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    lastutus/lastun toteaminen

    elikkä kyseessä 100 s4 c4... mitenkä vois tietää onko kyseisessä autossa lastua vai ei ajotietokoneen näyttö nousee 2.2bariin eli ahto silloin n. 1.2bar. jotain selvää keinoa lastun toteamiseksi?

    #2
    Eipä siitä voi oikein varmistua paitsi boksin avaamalla ja katsomalla onko lastujen päällä bosch tarrat edelleen.
    Pääosa suorasytkäbokseista on myöskin piirilevylle tinatuilla lastuilla eli kannat/tinausjäljet kertoo omaa kieltään.

    Ahtojen perusteella voisi olla vakio. Ajotietokoneen näyttö on melko viitteellinen.

    Comment


      #3
      Tossa VAG-COMilla leikkiessä huomasin Motroniccini tunnistetiedoissa poikkeavan numerosarjan ja rupesin miettimään että oiskohan toi profiilin auto sittenkin lastutettu eli:

      Controller: 8D0 907 558 E
      Component: 1.8L R4/193 MOTR HS D02

      yleensä siinä lukee:
      Component: 1.8L R4/5V MOTR HS D02

      Ei millään jaksais rueta kampeemaan sitä ECU-boksia sieltä konehuoneesta ja kurkkia sisälle, niin olisikohan joku sattumoisin törmännyt samaan (193) tunnukseen 1.8T-koneessa. Mietin vaan, että olisiko se joku 193hv versio jostain lastusta.

      Kaverilla on 1.8Ts eli se tehtaan 183hv mylly ja tuntuu, että omani kulkee suht samalla tavalla. Jossain vaiheessa tulee ahtopainemittari laitettua, niin ehkä silloin viimeistään selviää mitä ECU on syönyt.

      Comment

      Working...
      X