Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 2012 3.0 TDI oikosulku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5 2012 3.0 TDI oikosulku

    Vaihdoin hansikaskotelon polttimoa ja sain aikaa oikosulun.
    Sisävalot, torvi, osa koelautaa, tutkat, sekä peruutuskamera pimeänä.
    Kaikki löydetyt sulakkeet mitattu olevan ehjiä. Mittaristoon ei tule mitään herjaa viasta.
    Vikakoodit nollattu.
    Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 8K0-907-063.clb
    5 Faults Found:
    03123 - Terminal 30 - 2
    011 - Open Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101011
    Mikä nyt neuvoksi?

    #2
    Mistä kaikkialta katselit sulakkeita? Viittaisi vähän siihen, että edelleen joku sulake palanut.
    Ei ehkä sama sulake, mutta vastaavilla oireilla löytyi seuraavaa:
    Fuse 7 (20A) in the red carrier next to steering wheel had blown, replaced and all working again

    Comment


    • #3
      Sulakepaikat B-SB, A-SA, F-SF, C-SC ja D-SC tutkittu.

      Comment


        #4
        Vasen kojelaudan pääty, punainen sulakerivi, sulakkeet 6-8 ja 10. Ruskea, sulake 5. Musta, sulake 12. Siinä kaikki onboard supply unitin sulakkeet. Torvelle on oma sulake, ruskea 7. Syöttää tosin vain torvea.

        Comment


        • #5
          Vasen kojelaudan pääty = C-SC kaikki mitattu ehjiksi.

          Comment


            #6
            Siis tapahtuiko siinä jotain muutakin kuin polttimon oikari? Ei sen pitäisi mihinkään kauemmaksi vaikuttaa. Tai siis onko kyse toisesta viasta?

            Comment


            • #7
              Pelkkä polttimon oikari.

              Comment


                #8
                Mutta lähtee kuitenkin käyntiin? Oliko tuossa myös tavarasäiliön sivuilla sulakkeita?

                Comment


                • #9
                  A5 taitaa olla 3 paikkaa sulakkeille. Kojelaudan päädyt ja kontin oik kulma.

                  Comment


                  • #10
                    Kävin tätä autoa vilkaisemassa, virrat oli saatu takaisin kolmekymppiselle oikean sulakkeen avulla. Start-stop oli kuitenkin pysyvästi pois päältä, ja sitä tutkin kotvan verran.

                    Yksi syy löytyi 09-cent.elec. moduulista, kanava 34:stä löytyi arvo 28 eli ilmeisesti tuo maaginen -4 alkuperäisestä jolla start-stop disabloidaan pysyvästi. Sen vaihdoin vakioarvoon(?) eli 32, sillä saatiin startstop teoriassa päälle ja pois napista, mutta ei kuitenkaan lähtenyt pelaamaan pihalla pyöriteltäessä.

                    Canbus-ohjaimelta löytyi muutamakin vika:

                    Address 19: CAN Gateway
                    Labels: 8T0-907-468.clb
                    Control Module Part Number: 8R0 907 468 D HW: 8R0
                    907 468 D
                    Component and/or Version: GW-BEM 5CAN-M H10 0025
                    Software Coding: 00CF07FF00
                    Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
                    VCID: 408F34E0D3DE4142E0-8015
                    3 Faults Found:

                    00470 - Company Comfort Databus in Single Wire
                    012 - Electrical Fault in Circuit
                    Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 18
                    Reset counter: 64
                    Mileage: 117588 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.03.11
                    Time: 18:06:27

                    Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 11111
                    Voltage: 14.10 V
                    Count: 6
                    Bin. Bits: 10000

                    00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367)
                    004 - No Signal/Communication
                    Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 15
                    Reset counter: 64
                    Mileage: 117588 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.03.11
                    Time: 18:07:24

                    Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 11111
                    Voltage: 14.10 V
                    Count: 6
                    Bin. Bits: 10000

                    03705 - Voltage Regulator
                    004 - No Signal/Communication
                    Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 15
                    Reset counter: 64
                    Mileage: 117588 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.03.11
                    Time: 18:07:24

                    Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 11111
                    Voltage: 14.10 V
                    Count: 6
                    Bin. Bits: 10000
                    Voisiko olettaa että jos akun monitorointi on pois pelistä, startstop ei myöskään toimi? Väylävika ei varmaankaan vaikuta sen toimintaan millään tavoin? Ja onko tuolle J367 purkille olemassa oma sulakkeensa jossain?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä tuo sulakkeelta edelleen haiskahtaa ja tosiaan jos virtamittaus on pois pelistä niin ei toimi mm. sisävalot. Lähtisin tutkimaan keskuselektroniikan ohjainlaitteen sulakkeet. En 100% varmaksi osaa nyt tältä seisomalta sanoa, mutta muistaakseni B8 faceliftissä ei ole erillistä virranhallinnan ohjainlaitetta vaan keskuselektroniikka ohjaa sitäkin.

                      Comment


                      • #12
                        Sisällä kyllä loisti lamput ihan ok.

                        Comment


                        • #13
                          Löytyikö tähän ratkaisu? Itsellä samat vikakoodit: "00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367)" & "03705 - Voltage Regulator", mutta auto toimii täysin normaalisti.

                          Comment

                          Working...
                          X