Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ESP poissa pelistä - Steering Angle Sensor (G85) vikailmoitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ESP poissa pelistä - Steering Angle Sensor (G85) vikailmoitus

    Mistä tässä oikein on kyse? ESP valo palaa jatkuvasti, eli on pois päältä.
    Isokin remontti edessä?

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 517 A
    Component: ABS/ESP allrad D620
    Coding: 04455
    Shop #: WSC 00232
    2 Faults Found:
    01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
    35-00 - -
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    37-10 - Faulty - Intermittent

    - Seppo

    #2
    Näyttäisi olevan ohjauskulman anturi rikki, liitin irti tai johto poikki.

    Comment


    • #3
      Mulla tuli sama vikakoodi, kun vaihdoin isommat renkaat alle. Voiko olla mitään tekemistä tälläa tuon vikakoodin kansa?
      Eli Ohjauskulman Anturi G85, jännitteensyöttöliitin 30.

      Comment


        #4
        ei pitäs olla mitään tekemistä rengaskoon kanssa. Ratin takana on se anturi.

        Comment


          #5
          Itellä tuli tuo vikakoodi kun jarruvalokytkin oli hajalla.

          Toki oli vielä pelkästään tuo Steering Angle Sensor ilman mitään Brake light switch koodeja niin hyvä alkaa siitä arpomaan sitten missä vika.
          600 tuntia googlea ja maalaisjärkeä autto. On nimittäin tuon sensorin hinta tiskillä 650e tjsp. että ei turhaan kannata vaihdella :D


          lisää:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=01826

          Comment


          • #6
            Mulla on lisäjarruvalo palanut. Pitääkin vaihtaa se ennen sen suurempaa tutkimista.

            Comment


              #7
              Potilaana S3 vm 2000. Auto on pääsääntöisesti seisonut pihassa viimeiset kuukaudet. Nyt kun haldex huolet on saatu korjattua, niin ESP valo on alkanut palaa.

              Vikakoodina, joka tulee kuittauksen jälkeen heti uudestaan, on:

              Address 03: ABS Brakes Labels: 8N0-907-379-MK20-E.clb
              Part No: 8N0 907 379 E
              Component: ESP 20 CAN V005
              Coding: 18448
              Shop #: WSC 06435
              VCID: 3E793D303A705ABF95-4B18

              1 Fault Found:
              00778 - Steering Angle Sensor (G85)
              37-00 - Faulty

              Yritin piruuttani, josko kalibrointi auttaisi, mutta sillä ei saanut muuta aikaiseksi, kuin että nyt aina kun avaa VCDS:llä ABS moduliin niin alkaa jatkuva "kolme piippausta ja huutomerkki" show.

              ESP:n merkkivalo syttyy startin jälkeen vasta kun kääntää rattia.

              Kyllähän tuo jotenkin tuntuisi, että kyllä se anturi on vaan porsinut, mutta ajattelin nyt kuitenkin tiedustella viisaammilta, josko olisi kuitenkin jostakin muusta kysymys.

              Onko mahdollisesti jostakin muusta kysymys?

              Comment


                #8
                VCDS:llä näkee ihan asteina mitä arvoja anturi näyttää, siitä on hyvä aloittaa.

                Comment


                  #9
                  Ei reagoi ollenkaan, eli pysyy nollassa koko ajan. Oisko ollu Ross-Tech:in sivuilta, mistä löysin kommentin, että saattaa jäädä jotenkin jumiin (olikohan -2,5 arvoon), jolloin näytää koko ajan nollaa, Tämän takia yritinkin kalibrointia. Ei nuo käytetyt maailmalta kauheesti maksa, mutta hukkaan heitettyja euroja on nekin, jos syy onkin jossain muualla.

                  Comment


                    #10
                    kuin että nyt aina kun avaa VCDS:llä ABS moduliin niin alkaa jatkuva "kolme piippausta ja huutomerkki" show.
                    Se on normaalia vaikka mitään vikaa ei olisikaan.
                    Onko viimeaikoina irroiteltu mitään ohjaukseen liittyviä osia?

                    Comment


                      #11
                      Ei ole kajottu etupäähän ollenkaan. ESP syttyi ekan kerran, kun varmaan kuukauden seisonnan jälkeen siirsin autoa. Tuota piippausta ei kyllä ole koskaan ennen tullut. se alkoi kun valmistelin kalibrointia, eli rattia oikealle, rattia vasemmalle ja suoraan ajoa alle 20 km/h. Arviolta 50 m ajon jälkeen alkoi piippaus. Ajoittui siis ilmeisen hyvin siihen hetkeen, kun kalibroinnin esivalmistelut on suoritettu onnistuneesti.

                      Comment


                        #12
                        Se ABS moduliin meno aiheuttaa tuon noi piippaukset, mutta se tulee heti kun sinne menee, eikä vasta kun ajaa pienen pätkän.

                        Comment


                          #13
                          Joo, aikaisemmin on tullut myös yksi piippaus, mutta koskaan aikaisemmin ei ole tullut tätä jatkuvaa kolmen piippauksen sarjaa ja ajotietotokoneen näytössä olevaa punaista huutomerkkiä.

                          Comment


                            #14
                            Joo kun mietin tota niin ainakin tossa kasissa se vaan sytyttää kaikki ABS ja ESP liittyvät vikavalot eikä jää piippailemaan.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                              ESP syttyi ekan kerran, kun varmaan kuukauden seisonnan jälkeen siirsin autoa.
                              Kävikö akkujännitteet kuinka alhaalla? Kääntökulma-anturin sopeutus on ensimmäisiä jotka hukkuu jos akku pääsee tyhjäksi saati koittaa vielä startata. Eli puoltais sitä että sopeutus on vaan tekemättä, en nyt muista ulkoa kaikkien eri ESP versioiden sopeutuksia mutta kokeile sitä nyt uudestaan vielä jossain parkkikentällä jossa saa varmasti tehtyä prikulleen ohjeiden mukaan, login koodit sun muut temput täytyy kaikki tehdä ihan just eikä melkein.

                              Comment


                                #16
                                Joo akku on kyllä käynyt useammankin kerran hyvin alhaisena. Tosin nyt on eka kerta kun sai tuon ESP valon syttymään. Kokeilen kyllä vielä uudestaankin tuota kalibrointia, mutta mielestäni se meni kyllä ihan oikein. Laitan kyllä uuden käytetyn osankin tilaukseen.

                                Comment


                                  #17
                                  Tämä vika sitten lähti samalla tavalla kuin oli tullutkin, eli itsestään. Oisko sitten ollut pitkästä käyttämättömyydestä johtuvaa kosteus tms ongelmaan. Autot särkyy seistessään, niinhän se sanonta kuuluu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tämä sama osa on myös Audissa, joten kerron siitä vaikka kyseessä eukon Golf. ESP häiriövalo syttyi. vikakoodi: 00778-Steering Angle Sensor (G85) 014-Defective-Intermittent. Resetoin: Ratti oikealle ääriasentoon 5sekuntia, vasemmalle ääriasentoon 5sek ja sitten tasan keskelle ja ajoa parikymmentä metriä hiljaa. Pysähdys ja odotin 10 sek. sammutin auton. Auto käyntiin, valot poissa. Vagcomilla katoin että rattia voi kääntää toiseen suuntaan reilut 20 astetta ja toiseen reilut 300 astetta ennen kuin häiriö valo pamahtaa päälle. Irrotin anturin (1J0959654AC) purin palasiks ja aikani tutkittuani huomasin että siinä "hammastetulla" kehällä mikä pyörii ratin tahdissa, oli eräässä välissä rasva/pölypallo. Siinähän on rasvaa helpottamassa liukumista. Köntsän koko oli jotain alle 1mm. joten suurista määristä ei ollut kyse. Se kuitenkin esti sen valosensorin tai mikä se nyt on, toiminnan yhdessä kohtaa kehällä kun se ei "nähnyt" läpi. Tämän putsaus ja palikat takasin ja taas toimii. Tietääpähän tuon katsoa myös tuosta A6:sta jos alkaa herjaamaan. Samaa anturia monessa Vaggineessa. Tämä vain tiedoksi rassaajille.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jatketaanpa samaan ketjuun, koska oireetinkin yhtenevät: ESP-valo syttyi A3 8P:ssä sen jälkeen kun:
                                      Männä viikolla ilmojen kuumetessa ilmeisesti flekti huuti (huonon?) akun tyhjäksi - JA - auto oli myös parkissa sivuttain kaltevalla mukulakivetyksellä joitain tunteja... (Sen jälkeen syttyi tuo ESP-valo).

                                      Äsken luettiin sitten vikakoodeja, ja seuraavat 3 pysyvät päällä:
                                      Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
                                      Part No: 1K0 907 379 D
                                      Component: ESP FRONT MK60 0102
                                      Coding: 0051846
                                      Shop #: WSC 06435 000 00000
                                      VCID: 333015BB273A15A39E9-8066

                                      3 Faults Found:
                                      00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure
                                      005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                                      00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                                      005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                                      01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
                                      005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

                                      Voisiko tosiaan olla että alhaalla olleet jännitteet (luultavasti melko "nollissa" - sai antaa apuvirtaa tovin...) olisivat aiheuttaneet noiden asetusten hukkumisen?
                                      Koodit luettiin VCDS:llä, mutta ei ole vielä koitettu asetusten laittoi uudelleen.

                                      Ainakin on hyvin vaikea uskoa että kolmeen sensoriin olisi tullut samanaikaisesti vikaa - mutta näillä varmaan voi olla keksinäisiä riippuvuuksia toisiinsa(?)



                                      Comment


                                      • #20
                                        Löytyi ulkomailta tapaus jossa on esiintynyt juurikin samat 3 vikailmoitusta:
                                        https://www.audi-sport.net/xf/thread...t-help.235475/

                                        Ja sieltä olikin linkki Ross-Techin kalibrointiohjeisiin/asetuksiin:
                                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ics_%28MK60%29

                                        Olikos niin että näitä ei voi laittaa VCDS:llä vaan pitääkö olla uudempi VAG-COM? (kyseessä tosiaan tyttären facelift A3 8P -03..)
                                        Jos tuohon heittää myös tuoreen akun tarviiko jotain BEM-sopeutuksia, vai riittääkö että pitää virroissa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Huomenta
                                          Olisiko kellään Tampereen seudulla innostusta kooodailla nuo 3 asetusta takaisin toimintaan, korvausta vastaan?

                                          Pitäisi viedä viikon sisään tuo leimalle, joten jonottelu Audi-korjaamolle ei nyt kovasti innostaisi....

                                          Comment


                                          • #22
                                            Laitan tähän vielä pienen päivityksen, lähinnä koska ainakin itseä ärsyttää roikkumaan jääneet "potilaskertomukset":

                                            Tosiaan nuo ESP:hen liittyvät asetukset (3 kpl) onnistuneesti palautettu viikko takaperin. Kiitokset menevät Pirkkalan suuntaan! (Ja aiemmat myös Valkeakosken...)
                                            Sinällään noiden hukkuminen oli loogista koska kyllähän tuo akku oli kyykännyt ihan pohjille asti. (Asetusten) palautuksen ohjeet Ross-Techin sivulla ja VCDS:n ohjelmassa poikkesivat hienoisesti.

                                            Todettiin myös, että -03 A3 8P ei vielä tarvinne akunvaihdon sopeutusta. Teinkin sitten niin, että otin harrasteautosta 3. akun. jolla pidin A3:n virroissa sillä välin kun vanha akku lähti veks ja uusi istui paikoilleen.
                                            Ainakaan kellonaika ei hävinnyt, mistä päättelin että kikka-kolmonen onnistui.

                                            Leimalla käytin eilen, ja mitään aiheeseen liittyvää huomautettavaa ei ollut. Edessä jarruletkuissa oli kuulemma murtumaa, joten niistä tuli hylsy.

                                            Comment


                                            • #23
                                              A3 8P huutaa ESP-ongelmaa

                                              Oli menny akku tyhjäksi ja se oli irti autosta sellaiset 24h kun latasin sisällä. Kun pistin akun takas kiinni, syttyi kaikennäköistä virhevaloja.

                                              Suurimman osan sain kuitattua pois, mutta ESP huutaa nyt käynnistettäessä ja samoin ”steering angle sensor for power-assisted steering” koodi 03803. Ohjaustehostin toimii kyllä täydellisesti. ESP-nappi ei reagoi ja ESP-valo tietty palaa. Mitä neuvoja tähän?
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 1.11.2023, 23:00. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                              Comment


                                              • VilleP
                                                VilleP commented
                                                Editing a comment
                                                Täytyy hetki ajella ja käännellä rattia laidasta laitaan.

                                              • PekkaPekka
                                                PekkaPekka commented
                                                Editing a comment
                                                VilleP auttaako se ohjauksen lisäksi ESP-ongelmaan?

                                              #24
                                              Googlaamalla "03803" tulee lukuisia vastauksia ja tää oli mun mielestä paras:

                                              https://www.youtube.com/watch?v=Vx1gTmKgJhA

                                              Comment


                                                #25
                                                Yleensä tuo laidasta laitaan kääntö riittää + jokunen metri suoraan ajoa perään.

                                                Comment


                                                • #26
                                                  jasso kiitti ohjeesta, sillähän se lähti pois.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X