Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 Sisätilan puhallin ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 Sisätilan puhallin ei toimi

    Välillä toimii välillä ei. Jos ei heti herää niin menee joku 10-15min kunnes lähtee pyörimään itsekseen. Ei auta huurteenesto/puhallus tuulilasille. Puhalluksen säätö 0 tai täysille -> ei puhallusta. Seuraavaa vikaria antaa:

    2 Faults Found:
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    009 - Open or Short to Ground - Intermittent

    Taisi tullat tunnit täyteen. Onko jollain tuo osanumero jottai voisi tilata uuden?

    Kanskalokeron takana käsitääkseni tuo moottori siaitsee?

    Onko tullut vastaan hanskalokeron purkuohjetta tai sitten videota?

    2008 b8 vuosimallin diisseli kyseessä. Taitaa olla jokaisessa (bensa/diesel) samanlainen moottori?

  • #2
    Hanskalokeron on muistaakseni yhteensä 6:lla ruuvilla kiinni, pl. autot joissa on cd-vaihtaja, tms. hanskiksessa. Kaksi alapuolella, kolme hanskalokeron sisällä etureunassa ja yksi kojelaudan päätymuovin alla.

    Osanumero on ilmeisesti 8K1 820 021 B.

    Comment


    • #3
      Kiitos infosta. Jossain luki koodiksi 8K1 820 021 c

      Tiedä sitten mitä eroa on.

      Comment


      • #4
        Kun laitat oheisen linkin varaosakaupan sivun hakuruutuun tuon b-päättyisen niin tulee tieto että numero vanhentunut, c-päätteisellä hakemalla löytyy ilmeisesti hieman muuttunut korvaava osa
        -Hyvin usein korvaavan osanumeron viimeinen kirjain muuttu seuraavaksi kun jotain muutosta tulee, mutta tämä pitää aina varmistaa koska aina kummiskaan eivät ole vaihtokelpoisia! -joten tässäkään tapauksessa en ole varma käykö tuo!

        http://speed-autoteile.fi/

        Comment


        • #5
          Online-Teile.comin mukaan Revisio C on uusin ja nykyisen käytössä oleva versio.

          Ebay.de on noita paljonkin myynnissä, alkaen 30EUR / kappale + toimitus.

          Comment


          • #6
            Oman B8:n ilmastoinnin moottori "sirisee" satunnaisesti kun puhaltimen teho on yli 3. Ääni loppuu kun pienentää puhallusta tai sammuttaa ilmastoinnin kokonaan. Korjaantunee kun vaihtaa moottorin? 8K1 820 021 c on ilmeisesti uusin versio?

            Comment


              #7
              Tuo C:hen loppuva malli on paranneltu alkuperäisestä. Mun autoon vaihdettu keväällä ja kaikki oireet loppui.

              Comment


              • #8
                Hyvä tietää, pistin tollasen C-loppuisen viime viikolla tulemaan Ebaystä.

                Comment


                • #9
                  A4 B8 Sisätilan puhallin ei toimi

                  Elikkäs äsken kuin salama kirkkaalta taivaalta lopetti auto puhaltamisen sisätilaan.

                  Ajossa puhaltaa vähän ajoviimaa mutta muuten ei eloa.

                  Vikakoodeja ei ole vielä katottu (jos edes näyttää mitään)

                  Mutta onko suurin oletus puhaltimen moottori?

                  Ja onko kuinka vittumainen vaihtaa? Sijaitseeko hanskalokeron takana vai konehuoneen puolella?

                  Comment


                  • #10
                    Tödennäkösesti puhallin menny, voi olla myös sen ohjainlaite. Kummatki löytyy hanskalokeron takaa, jättää koodin puhaltimesta.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos paljon! Tänään illemmalla lukemaan koodeja ja varaosanumeronki sain mutta ebaystä ei löytyny kuin käytettyjä joten taitaa mennä slamitin puolelle tilaus. 300e maksaa uus.

                      Comment


                        #12
                        Eikös näitä Ebayssä ole...?

                        http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...021+C&_sacat=0

                        Comment


                          #13
                          Sparetolta löytyy Hellan tekemä 120eur posteineen.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla on tuollainen topranin puhallin ebaystä. Toiminut nyt vuoden verran ongelmitta. Joskus oli sellaista, että ajoon lähtiessä oli hetken sellainen "sähkön haju" mutta mielestäni se on jo poissa.

                            Vaihtotyö on tosi helppo. Hanskalokero pois, sitten puhaltimesta liitin yms. pois ja puhallin irtoaa kiertämällä, kun lukitusklipsua pitää auki.

                            Comment


                              #15
                              Sen saa yleensä väliaikaisesti pyörimään kun kolauttaa nyrkillä hanskalokeron viereen.

                              Comment


                              • #16
                                Apuja; A4 B8,

                                sisätilanpuhallin pitää jotain ylimääräistä ääntä pyöriessään. Mitäs se on syönyt...laakerivika? Muilla kokemuksia - meneekö puhallin uusiksi?

                                Comment


                                • #17
                                  Vai voisiko kenties raitisilmasuodattimessa pyöriä jotain ylimääräistä??

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tunnit täynnä.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 29.9.2016, 23:01. Perustelu: Aiheet yhdistetty, kiitos vinkistä!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkoi täälläkin pitämään "sirinää" ja uusi Hellan valmistama 8K1 820 021 C laitettiin tilaukseen. 102€ postikuluineen http://www.autodoc.fi/hella/941562

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kaiken maailman sirinät ja särinät ei oo mitään erikoisia b8 puhaltimissa. Satasen keikka ja taas kestää pitkään. Jos muistan niin voin vaihto-ohjeen tekaista kun kaverille vaihtelen puhaltimen tässä pian. Sirinää siinäkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          itellä myös sama homma edessä, kiitollisena jään odottelemaan ohjeita
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 15.11.2016, 13:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Täällä nyt vaihdettu ja muutama lisäohje.

                                            1. irroita hansikaslokero. 1 ruuvi päätypanelin sisällä, 2 lokeron alla, 4 lokeron sisällä etuyläreunassa. Huom. mikäli autossa AMI, sen takana yläosassa on 1 ruuvi. AMI:n irroitus vaatii ne "irroitusraudat". Nämä ruuvit tuntuvat vaihtelevan autokohtaisesti. Video pariin tapaukseen, jälkimmäisessä tuo AMI hansikaslokerossa ja moottorikin näytetään.

                                            https://www.youtube.com/watch?v=umwUwoumETs ja https://www.youtube.com/watch?v=9IRvjozUe_M

                                            2. irroita suojapehmuste hansikalokeron takaa avaamalla sen kolme kiinnitysruuvia jalkatilasta, jotta näet moottorin

                                            3. poista puhallinmoottorin päältä suojapehmuste vetämällä sitä alaspäin

                                            4. irroita moottoriliitin

                                            5. irroita se "mötikkä" mihin moottorin liitin tuli kiinni

                                            6. edestä katsottuna moottorin oikealla puolella on lukitusklipsu, paina sitä alaspäin ja käännä moottoria myötäpäivään, jolloin se putoaa alas.

                                            Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Kiitokset nim.merk. Amalinille lämpimän tilan tarjoamisesta ja avustamisesta.
                                            Viimeksi muokannut TN69; 9.12.2016, 19:22. Perustelu: lisäinfoa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oletteko tilanneet uuden puhaltimen mukaan myös tämän "8K1 815 057" osan mikä Autodocillakin mainitaan tarvittavaksi?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuo on se moottorin päällä/alla (riippuu miten päin tuota nyt katsoo) oleva suojapehmuste. Ylläolevassa ohjeessa nro.3. Ei tarvitse ostaa, se on vain mottorinsuoja, eli voi käyttää uudelleen vanhasta moottorista!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Morjens,
                                                  mikäs tähän nyt tuli. Ei ole oireillut mitenkään outojen äänien tai pätkimisien muodossa.

                                                  Tänään aamulla oli kosteaa ja +2, yritin laittaa eberin tulille mutta ei suostunut menemään päälle. Ajattelin että jos akku niin loppu yms

                                                  Sitten kun pääsin autolle lähti se hyvin käymään mutta puhaltimesta ei henkäystäkään! Aivan kuollut eikä ilmastointi päälle/pois vaikuttanut mitään.

                                                  Onko B8(sedan) föönin sulakkeet takaluukussa vai missä jos sellainen syystä X olisi mennyt vai pitääkö auto viedä pajalle suoraan....

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Uutta puhallinta tilalle:

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nojoo, jos fööni maksaa tarvikkeena 125€ posteineen, niin ehkei sitä kannata yrittää elvyttää. Eipähän joudu toiste enää vaihtamaan. Toki aina voi moottorin hiiliä vaihdella, putsailla ja rasvailla moottoria jne. jos intoa riittää.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jahas en näemmä osannut käyttää hakua (taaskaan) mutta en siis ole ensimmäinen kenellä puhallin kuolee yht äkkiä.
                                                        tuo 125€ tarvike fööni kuulostaa edulliselta kun äsken huoltoon soitin niin pelkkä osa päälle 300€ ja siihen päälle tietysti työt....
                                                        Viimeksi muokannut Viltro; 4.10.2019, 12:42.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Homma jatkuu, puhallin kuoli siis viime pe klo 07 ja kun klo 16 lähdin töistä toimisi taas paremmin kuin ennen.

                                                          Vkl ajan testailin ja toimi hyvin kokoajan joten ei se moottori olekkaan kuollut?

                                                          Sain myös ehkä paikallistettua mistä ongelma alkaa:

                                                          Autossa on kaukosäätöinen eberi ja kun sen laittaa päälle niin ei toimi niin kuin pitäisi. Minuutin näyttää lämmityksen ikoneita näytöllä ja sitten sammuu koko eberi.

                                                          Eberin säätimeen tallentunut virhekoodi 31 jokaiseen paikkaan. Googlen perustella tämä viittaa puhallinmoottorin kaapeliin

                                                          Perjantai yritin eberiä käynnistää varmaan 6x kertaa joten olisiko tästä ottanu jotenkin itseensä?

                                                          Tänään aamulla kokeilin 2x käynnistyy eberiä ja ei suostunut toimimaan. Puhallin kyllä toimisi hyvin taas...

                                                          ​​​​​​

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            En nyt tiedä enää miten tuon ikäisessä lisälämmittimen sähköt on vedetty mutta vanhemmissa jos menee sisäpuhaltimen virtoja ohjaava vaihtokärkirele niin tekee tuollaista. Onko -09:ssä sitten jo jotain fiksumpaa kuin vanhoja naksuvia releitä? En tiedä mutta jos on niin sieltä vois löytyä vika.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X