Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia mukavuustoimintojen kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelmia mukavuustoimintojen kanssa

    Akku tutkittu, pitäisi olla kunnossa - Akkuliike hänninen totesi myös, että heidän akun koodaus laitteen mukaan autooni ei tarvitse akkua erikseen koodata asennuksen jälkeen.

    Sulakkeet ok ja tarkistettu mittarilla, että sulakeboksiin tulee virtaa. Tarkistettu myös maadoitukset hapettumilta sisätiloista + konepellin alta.
    Viimeksi muokannut EdX90; 29.3.2016, 13:43.

  • #2
    Mitkä oli vikakoodit minkä perusteella tuo ohjainlaite meni vaihtoon?

    Comment


    • #3
      Paljonko on jännite akun ollessa kiinni autossa? Ettei missään ole maissa vikaa, tai akussa jännite liian matala?
      Jos yhtään epäilyttää, niin laturiin kiinni ja muutaman kerran vikakoodien täysi nollaus.
      Jotenkin epäilyttää, kun on mielestäni toisistaan riippumattomia vikakoodeja noin paljon..

      Comment


      • #4
        Paljonko on jännite akun ollessa kiinni autossa? Ettei missään ole maissa vikaa, tai akussa jännite liian matala?
        Jos yhtään epäilyttää, niin laturiin kiinni ja muutaman kerran vikakoodien täysi nollaus.
        Jotenkin epäilyttää, kun on mielestäni toisistaan riippumattomia vikakoodeja noin paljon..
        Auton käydessä akku näyttää 13.7. Olen kokeillut ladata vanhan akun ja se on ollut tässä välissä kiinni -> ei vaikutusta asiaan. Valissä on ladattu uusi Boshin akku ja laitettu pari viikkoa sitten täyteen ladattuna. Akkupalvelu Hänninen tarkasti myös Boshin akun ja totesi, että jännitettä ja potkua löytyy. Lataustehosta totesivat, että pitäis olla vähintään 13.8 kun on 13.6/13.7?
        Viimeksi muokannut EdX90; 8.3.2016, 20:07.

        Comment


        • #5
          Mitkä oli vikakoodit minkä perusteella tuo ohjainlaite meni vaihtoon?
          No Communication CCM kanssa eikä päästy moduuleihin kiinni.

          Comment


          • #6
            Onko jännite mitattu akun navoista pelkästään, vai runkoa vasten myös?

            Comment


            • #7
              Jännite mitattu navoista
              Viimeksi muokannut Killeri; 8.3.2016, 21:10. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #8
                Vikakoodeista tulee mieleen että väylässä vika, onko auto CAN vai K/L väylää käyttävä?
                Tarkistaisin Control Module for Network (J519) ohjainlaitteen, jos se "jakaa" tuon väylän.

                Peruutustutka ilmaisee toimintakyvyttömyyden sillä yhdellä pitkällä piippauksella, minkä jälkeen sen valo jää vilkkumaan. Eli jos yksikin vika, niin menee vikatilaan.

                Comment


                • #9
                  CAN väylä. Ollaan epäilty myös data bus digagnostic interface J533 sekä J519. Miten voisi todeta J519 toimivuuden? Siinä olevat sulakkeet on tarkistettu mittarilla ja ovat kunnossa. J533 en löydä autosta mistään.. Käytössä on Exeon workshop manual mutta oppaan mukaisessa paikassa on vain tuo J519. Fabiassa taitaa olla J533 J519:sen sisällä..

                  Jännä juttu ettei can väylää pitkin pääse moduuleihin ollenkaan myöskään käsiksi VCDS:n kautta.

                  Linkki oppaaseen (J533 PDF sivu nro 221):
                  https://www.dropbox.com/s/zs042b3tlf...ystem.pdf?dl=0

                  Comment

                  Working...
                  X