Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8L keskuslukon ajoittainen toiminta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8L keskuslukon ajoittainen toiminta

    Juu, eli kyseessä Audi A3 8L 1.8L 1997.

    Nyt on kokeiltu kahta eri pumppua, joista toinen oli tietääkseni juuri tähän autoon, ainakin digakomin sivun mukaan(8L0 862 257 E). Mut kysyessäni laakkoselta, niin tässä pitäisi olla kuulemma 8L0 862 257 G. Tällä hetkellä paikallaan joku 8D0 versio. Tuntuu kuin autossa olisi useampia vikoja. Sitä mietin että oisko kyseessä ihan koodaus pohjainen vika. Autosta luettu vikamuistit, moottoriin pääsis sisälle mutta keskuslukkoon ei(en nyt muista englannin kielistä sanaa, muistaako joku? Oisko ollu joku central locking system). Niin ja sillä kokeilin vielä tuolla toisella 257 E:llä kun vanhasta oli selvästi piirilevy hieman kärähtäny ja ajattelin että vika olisi siinä!!! Mut toimi siis ihan samalla tavalla kuin tuo 8D0-versiolla! Niin ja autossa on visionin jäkiasennus kauko-ohjaus sarja. Ohjausboksi on liitetty kuitenkin niin että yhtäkään johtoa ei ole katkaistu vaan kaikki johdot on kytketty rinnan. Eikä se mielestäni voi tehdä sitä että ajoittain toimii!

    Itse vikaan. Eli aloitetaan ovista. Kummastakaan ovesta ei toimi aukaisu asento, lukitus-asento toimii. Sitten ajoittain toimii sisäpuolen katkaisijasta. Jännän asiasta tekee se että virtojen päälle laitto saattaa sekoittaa koko toiminnan, eli välillä ei toimi edes sisäkatkaisijasta.

    Oven johtosarjat tarkastettu kuskin puolelta, vänkärin puolelta en ole vielä katsonut. Samoin myös takakontin johdot on tarkastettu, olivat ok.

    Itse ajattelin siitä lähteä että pääsisi ohjainlaitteen sisään. Tai sitten oven lukon mikrokatkaisijasta! Tarkoitan nimen omaan sitä mikä on lukkopesän yläpuolella, johon taitaa mennä kolme johtoa kun äkkiä katoin oven sisäpuolelta ja karmin irroituksen jälkeen. Olisi hienoa jos saataisiin vika paikallistettua!
    Viimeksi muokannut Pykis; 1.3.2016, 13:16. Perustelu: edit

  • #2
    Onko kauko-ohjauksen johtojen liitokset tehty ryöstäjillä vai tinaamalla? - Ryöstäjät on vihonviimeinen tapa tehdä mitään sähköliitoksia. Kaikissa niissä hälytin/kauko-ohjain sarjoissa joita olen itse Audeihin asentanut, on joutunut yhden pumpulle menevän johdon katkaisemaan.

    Jos kauko-ohjaus purkissa on irroitettava liitin, kokeileppa mitä tekee liitin irti?

    En ole aivan varma mutta voi olla mahdollista että tuon vuotisissa ei vielä ole diagnostiikkaa keskuslukolle.

    Comment


    • #3
      Olen kokeillut ilman kauko-ohjaus boksia, ei vaikutusta.

      Voihan se olla että tämän ikäisessä autossa ei vielä ole itsediagnostiikka-järjestelmää keskuslukolle. Voin toki kokeilla -97 A4 löytyykö siitä.

      Comment


      • #4
        Muistelisin että tuo olisi tullut loppuvuoden 97:hin ja oli siis 98:sta eteenpäin. Joku varmasti voinee vielä varmistaa.http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB5.html

        Comment


        • #5
          Nyt on kokeiltu "uudella" 257 E pumpulla pääseekö ohjainlaitteeseen sisälle ja tulos: ei päässyt.

          Kait se pitää rueta tutkimaan ovesta. Mikä katkaisija tulee lukkopesän yläpuolelle kun oven sisältä katsotaan? Vai onko se lämmitys? Mielestäni siihen menee kolme johtoa.

          Comment


          • #6
            Onpa hiljaista!

            Asiaan. Mikähän kaapeli mulla pitäisi olla vcds:ään? Tällä hetkellä taitaa olla VAG-COM 12.12.

            Comment

            Working...
            X