Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS-vika. Audi A4 B6 -03 1.8T Quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS-vika. Audi A4 B6 -03 1.8T Quattro

    Moro vaan kaikille ja kiitokset etukäteen. En löytäny varsinaista samanlaista vikaa täältä niin ajattelin avata uuden.
    Oon vasta kuukauden päivät omistanu tollasen farkku audin. Heti kaupanteon jälkeen syttyipä ABS- ja luistoneston valo. Seuraavalle bussipysäkille seis ja virrat päälle uudestaan ja merkkivalot pimeni.

    Noh, tätä samaa on jatkunut nyt tän mahtavan kuukauden audin kanssa. VAGCOM:lla vakoiltu vikakoodit ja sieltä lataa näytölle suoraan: "Pyörännopeusanturi, vasen etu. Avoin piiri tai oikosulku plusnapaan".
    Tämän jälkeen samantien tilailin uuden anturin sinne eteen ihan suoriltaan. Anturi uusittu ja kehän kunto tarkastettu. Ne oli ok.

    Vika jatkuu edelleen samalla kaavalla. Välillä palaa välillä ei.
    Muutama päivä sitten otin saman vikakoodin pihalle sieltä ja totesin että mahd. joku johtovika. En elä peukalo keskellä kämmentä ja joitain asioita osaan jopa tehdä. Otinpa siis kytkentäkaaviot näppiin ja aloin tsiigailee oikeita pinnejä abs-boksilta. Pinnit löyty. Sitten pari piuhaa, oikeita liittimiä ja pinnejä ja uudet piuhat boksilta anturille asti. Samalla mitattu kaikki anturit boksin liittimestä. Jokainen anturi oli n. 1,6 Kilo ohmia. Eli ne on kaikki kunnossa. Ja vikahan ei tullut kuntoon tällä operaatiolla. Sama homma jatkuu.

    Nyt siis onko täällä tietoa/arvailuja tälläseen hommaan? Alan ite todella paljon kallistumaan boksivikaan. Haluaisin olla vaan ihan varma asiasta ennen kun repii irti. Ja jos näin on, niin onko halukkaita korjaajia?

    Kiitos erittäin paljon jo vaivannäöstä lukemiseen!
    Yt. Janne

  • #2
    ABS-boksivika aika yleinen. bba-reman.com korjaa parilla satasella ja täällä palstalla ehkä Amalin.

    Comment


    • #3
      Joo, tossa Bosch 5.7:ssa on tyyppivikana pyöränantureihin liittyvien johtimien katkeaminen boksin sisältä.

      Ja ei kannata ite rueta availee boksia. Just tällä viikolla tuli vähintään tuplasti korjattavaa kun vastaavanlaisesta oli itse "vähän vaan katottu". Pahimmillaan korjauskelvoton.

      Comment


      • #4
        Täsmälleen samaa teki oma auto hieman oston jälkeen. Boksihan sieltä oli entinen. Marmorilla oli korjaus vianhakuineen n. 1800€... Onneksi oli liikkeestä ostettu.

        Comment


        • #5
          No onneks korjattuna murto-osan tosta.

          Comment


          • #6
            Kiitos paljon vastauksista!
            Pakko se on vaan uskoa että poksi lähtee pajalle.

            Comment


            • #7
              täälläkin korjaavat noita www.elehuolto.fi/

              Comment


              • #8
                Helsingissä kun asustelet niin helpoin varmaan sopia treffit amalinin kanssa ja hoitaa homma kotiin? Odottaessa saa tehtyä ja tulee kyllä kuntoon.

                Comment


                • #9
                  Noniin! Auto tuli kuntoon Amalin ansiosta!

                  Kiitos!

                  Comment


                  • #10
                    Abs-vika täälläkin tuli. Absit rutisee jarrutettaessa asfaltilla, välistä ajossa kuuluu sirittävää tikitystä. Vikakoodeja ei antanut. Edestä katottu kehät ja anturit ja olivat ok. Olisko boksivika vai mistä lähetään ettiin?

                    Comment


                    • #11
                      Takaa-anturikehät kannattaa myös tarkistaa, ne sieltä yleensä ekana menee.

                      Comment


                      • #12
                        Nelikoissa takakehät on yleisin syy tuohot turhaan rutinaan.

                        Comment


                        • #13
                          Olipahan homma saada vasemmalta takaa ABS anturi irti A4 B7 Quattrosta. Varmasti vielä haastavampi vajaavetoiseen tehdä sama operaatio, kun sijainti anturilla eri.

                          Jarrusatula irti, levy pois, jarrukilpi pois. 5mm kuusiokolo millä anturi kiinni antautui heti kun kokeili vääntää. Anturin ja pultin välistä rälläkällä palanen pois, että pääsi nitkuttelemaan itse anturia. Tuntui että koko anturi liikkui, mutta todellisuudessa anturi hajosia nitkuttelussa 3 osaan. Eli navan sisään jäi se 30mm anturia ja oli tasalla sen navan olakkeen kanssa.

                          Tässä kohtaa hain paineilmavingun ja 4mm tai 6mm pyöröviilan mallia ovaali. Tällä sai todella hyvin syötyä anturin tuosta pesästä pois. Erityisen tarkkana tarvitsee olla, ettei anturin loppua syödessä osu tietenkään ABS kehään kun sehän on heti vastassa.

                          Anturi kun syöty pois tieltä, ajettiin nylppääntynyt pultti tasaiseksi. Pistepuikolla keskelle pulttia napautus, ja 3mm terällä pultin läpi poraaminen. Tämän jälkeen 6mm terällä loput pultista pois. Kunnollinen ABS kehän puhdistus, ABS anturin pesän kevyt hionta jotta anturi menee ilman väkivaltaa pohjaan asti. Ja läpipultilla kiinnitys aiemman tavan sijaan.

                          Comment

                          Working...
                          X