Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 ja jännite putoaa välillä alle 12v

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 ja jännite putoaa välillä alle 12v

    Ongelma seuraavanlainen.

    Pakkasta esim -5 käyn laittamassa auton käyntiin,menen autoon 5 min päästä jolloin ajovalot hieman himmeät jännite mittari näyttää jotain 10 luokkaa airbag valo palaa,soitin sammunut.

    Painan kaasua jännitemittari nousee lähes heti 13-14 luokkaan ja pysyy myös ajossa siellä.

    Eli mikä on menossa..jännitteensäädin ..hiilet ?

    Auto A6 2.4 vm 2003 aj 348 tkm

    #2
    Kyllä vaihtolaturia kannattaa noilla kilometreillä harkita.

    Comment


      #3
      Herätevirran puuttuminen voi tehdä tuollaista, että kannattaa sekin tarkastaa.

      Comment


      • #4
        Miten tämä heräte tsekataan..meneekö laturi millainen herätejohto ?

        Comment


          #5
          Palaako laturin merkkivalo kun ei lataa?
          Ei sieltä välttämättä kannata lähteä esim jännitteensäädintä vaihtamaan, saattaa olla laturin laakerit jo sen verran väljät että kannattaa tosiaan se vaihtolaturi käydä hommaamassa.

          Tässä olisi kuva laturista, ei välttämättä ole juuri tuo, kun on muutama eri vaihtoehto, Bosch ja Valeo ja 90A ja 120A, mutta kytkentä on varmaakin sama kaikissa, se heräte johto tulee tuosta ovaalin muotoisesta liittimestä.
          Pohjamuovi pois, niin tuohon pääsee oikein hyvin käsiksi alakautta.
          Viimeksi muokannut Jabe; 5.11.2015, 21:07. Perustelu: lisäys

          Comment


          • #6
            Onko tuossa latausvalo? Jos ei, niin laturin D+ liittimeen tulevaan johtoon pitäisi tulla jännite johto irroitettuna ja virrat päällä. Ja siis JOHTOON, ei laturin liittimeen.

            Yleensä laturissa on paksu johto akulle, joka on B+ ja ohuempi johto, joka on D+.
            Viimeksi muokannut audiq; 5.11.2015, 21:11. Perustelu: Jabe kerkesikin väliin

            Comment


            • #7
              Aamun testi ,lämmintä +1

              Auto käyntiin, jännitemittari tipahti noin 12 nurkille..istuin autossa puoliminuuttia kunnes painoin vähän kaasua n 1500-2000 nurkille.

              Ja lataus nousi heti 14 nurkille ja pysyy siinä.

              Latauksen merkkivalo ei syty missään vaiheessa.

              Comment


              • #8
                Luultavasti ne hiilet on loppu.

                Comment


                • #9
                  Eihän se sitten lataisi ollenkaan, jos hiilet on loppu. Tarkista se D+:n johto.

                  Comment


                  • #10
                    Joo kuten tuossa jo sanotaan niin laturi ei saa herätettä D+:aan, lähtee nyt lataamaan jäännösmagneettikentän ansiosta kunhan saa tarpeeksi kierroksia.
                    Eli laturin pitäisi saada tuohon D+:aan heräte virtalukolta merkkilampun kautta ja nyt ilmeisesti tämä yhteys poikki.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos hyvistä neuvoista nyt vaan pitäs intoa tuon korjaamiseen :)

                      Comment


                        #12
                        Mulla on nyt tämmönen vika A6 C4:ssa. Vanhalla laturilla hyvin usein ei lähtenyt lataamaan ennen kuin nostin kiekat 2 tonniin. Mutta tuo kiekkojen nosto oli varma kikka, aina aloitti latauksen heti noin 2th kohdalla. Vaihdettiin uusi laturi ja sillä sama homma - paitsi, että joudun nyt nostamaan kiekat 3 tonniin ennen kuin se aloittaa lataamisen.

                        Mikäs näissä yleensä on se varsinainen vika? Virtalukon pohja vai itse johdotus?

                        Comment

                        Working...
                        X