Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vag-com vikakoodi -- 16985 P0601 - Internal Control Module

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vag-com vikakoodi -- 16985 P0601 - Internal Control Module

    -------------------------------------------------------------------------------

    Address 01: Engine

    Part No: 4Z7 907 551 N

    Component: 2.7L V6/5VT G 0003

    Coding: 11712

    Shop #: WSC 02334

    WAUZZZ4B94N029581 AUZ7Z0C2445941



    1 Fault Found:

    16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error

    P0601 - 35-00 - -

    Readiness: 0000 0000



    -------------------------------------------------------------------------------

    Elikkäs tällainen vikakoodi autosta löytyy. Tässä keskustelu samaisesta koodista ja sieltä löytyy linkkejä muihinkin samaa koodia käsitteleviin threadeihin.
    Ongelma on ilmeisesti ecun/lastun toiminnassa??

    Autossani on ABT lastu. Onko kellään muuta suoraa vastausta kuin, että vie merkkikorjaamoon. Auton käytöksessä/tehoissa en ole havainnut koodin ja varoitusvalon syttymisen jälkeen mitään aikaisemmasta poikkeavaa. Vag-com ohjelman ostin ja sillä pari kertaa vikakoodin olen poistanut, mutta ilmaantuu lähes välittömästi uudelleen.
    Noissa threadeissa kerrottiin akun vähäisestä varauksesta ja itsellä pitikin juuri ennen koodin ilmaantumista käynnistää auto laturilla radion ollessa päällä liian pitkään. Akun taidan tutkituttaa ensimmäisenä.

    Jos mielipiteitä asiasta tai on ollut samanmoisia ongelmia, niin antaa palaa vaan.

  • #2
    Onko varma että ABT? Ne sedät nimittäin kyllä osaa checksumin laskea.

    Kovaa ajoa vaan, ei siitä muuta haittaa ole kuin tuo koodi.

    Comment


    • #3
      Onko varma että ABT? Ne sedät nimittäin kyllä osaa checksumin laskea.

      Kovaa ajoa vaan, ei siitä muuta haittaa ole kuin tuo koodi.
      99% varmuudella kyllä. Saksan papruissa & suomen rek otteeseen merkattu. Mistä päin konetilasta löytyy kyseinen yksikkö. Josko lastuun itseensä oisi valmistaja merkattu? Onko itselläsi omakohtaisia kokemuksia kyseisestä vikakoodista? Kävin juuri akun kunnon selvittämässä ja siinä ei pitäisi sanomista olla. Sanoi kyllä, että vanhemmissa autoissa kyseinen akku toimii varmasti moitteetta, mutta uudemmissa akun huono kunto saattaa aiheuttaa ihmeellisiä vikoja&vikakoodeja... En kuitenkaan vielä akkua vaihtanut. Poistin taas tuon vikailmoituksen. Vasta kun antoi kärrylle hieman enemmän happea vikavalo syttyi uudelleen. Liekkö kaasun käytöllä yhteyttä..?

      Comment


      • #4
        Siinä tapauksessa voisi olla oikeasti jotain vikaavikaavikaa. Kyllä tuo koodi pitäisi tulla heti eikä hetken päästä, jos olisi lastussa höpöä.

        Onkohan boksissa jotain epäilyttävää kuten kylmäjuotoksia tms. Paha sanoa.

        Tosin käsittääkseni moderneissa lastuissa on noita checksumeja vähän joka sormelle, että voi olla ettei niitä alussa edes kaikkia lueta vaan jossain tilanteessa vasta, kun mennään tiettyyn toimintatilaan tms. Voi siis kuitenkin olla ihan hyvin lastuhämminkikin.

        Comment


        • #5
          Siinä tapauksessa voisi olla oikeasti jotain vikaavikaavikaa. Kyllä tuo koodi pitäisi tulla heti eikä hetken päästä, jos olisi lastussa höpöä.

          Onkohan boksissa jotain epäilyttävää kuten kylmäjuotoksia tms. Paha sanoa.

          Tosin käsittääkseni moderneissa lastuissa on noita checksumeja vähän joka sormelle, että voi olla ettei niitä alussa edes kaikkia lueta vaan jossain tilanteessa vasta, kun mennään tiettyyn toimintatilaan tms. Voi siis kuitenkin olla ihan hyvin lastuhämminkikin.
          Siinä samalla kun kaasua vähän enemmän käytin tuli koriin vähän tärinää (monttuja). Voisiko olla jonkinmoinen kosketushäiriö? Ecu vissiinkin sijaitsee kuskin puolella lattiamaton alla? Jos vaikka vilkaisisi..
          Edit... Vai onko sittenkin konetilan puolella?

          Comment


          • #6
            Onkos tähän asiaan tullut kellään lisätietoa.
            Aivan saman vikakoodin pukkas minullekin eilen.
            ja ABT lastu löytyy...

            Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.LBL
            Part No: 4Z7 907 551 N
            Component: 2.7L V6/5VT G 0003
            Coding: 11752
            Shop #: WSC 02325
            WAUZZZ4B73N108357 AUZ7Z0C2311161
            1 Fault Found:
            16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error
            P0601 - 35-00 - -
            Readiness: 0000 0000

            Pasi

            Comment


            • #7
              Tuolla kans samaa juttua:

              http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=915672

              Comment


              • #8
                Itselläni oli edellisessä 1.8t Audi:ssa (vm.03) ABT lastu ja n. 120tkm jälkeen syttyi elektroniikan vikavalo. Sanoivat että vm. 02-04 ohjausboksissa on joku "bugi" joka sytyttää vikavalon ilman että on oikeesti mitään vikaa.

                No korjauksena ohjausboksi ABT:lle saksaan ja parin päivän päästä takaisin ja valo sammui. Muistaakseni sanoivat että sama "vika" tulee joskus takaisin.

                En tiedä tarkemmin.

                Comment


                • #9
                  Mitäs Jukka tuli kustantamaan saksan kierros?
                  ja uusiko vika enään uudestaan?

                  Comment


                  • #10
                    Audilla kävin luettamassa vikamuistin ja aika kylmä tuomio heiltä.
                    "moottorin ohjainlaite viallinen" Ei voi korjata, vaihto suht helppo, mutta osa maksaa vaihto-osana 809,- ja vanha heille takaisin tai uutena noin 1600,-
                    Königille soitin ja sieltä tuli vastaukset niin nopeasti puhelimissa, että epäilen näitä olleen jonkin verran ABT:n lastuissa. Auto heille ja kolmessa päivässä boksi käy saksassa. Kustannukset 390,- ja samaan hengen vetoon että autosi on noin 5v vanha ja vika varmaankin uusiutuu noin 5 vuoden päästä. Boschin valmistama ohjain ja sen jossain tiedonkeruu piirissä on vikaa.
                    Ei välttämättä haittaa kuin katsastus miestä, tosin jotkut arvot saattavat myöskin mennä rajojen yli...

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja aakkonen Näytä viesti
                      Mitäs Jukka tuli kustantamaan saksan kierros?
                      ja uusiko vika enään uudestaan?
                      Tuli maksamaan 250€ postikuluineen. Uusiutuu kuulemma siinä 4-5 vuoden päästä?

                      Comment


                      • #12
                        Tälläinen vanha asia pomppasi taas omalle kohdalle...
                        Kesti sitten puolitoista vuotta ja 30tkm, kun herjaa taas samaa vikaa.
                        Tuli vaan mieleen lastun poisto/muuttaminen johonkin toiseen,
                        onhan se tosin tämäkin tapa tehdä liikevaihtoa kun saa aina uudestaan veloittaa...

                        Comment

                        Working...
                        X