Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mittaristossa lukee "Def Error"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittaristossa lukee "Def Error"

    Eli autoni on Audi A4 B6 1.9Tdi 74kW -02.

    Tilasin Ebaysta itselleni "Super VAG K+CAN 4.6" OBD-testerin.
    Nooh.. sitten kun aloin tutkia autosta vikakoodeja ja selailin kaikkea
    mahdollista, niin yhtäkkiä autosta avautui itsestään kaikki ikkunat, etuvalot
    alkoivat vilkkua, mittariston valot vilkkuivat ja viisarit kävi "ääri"asennossa jonka jälkeen mittaristoon tuli matkamittarin kohdalle "Def error" teksti.

    Olen yrittänyt metsästää internetistä apua, mutta olen löytänyt vain juttuja, joissa joku on yrittänyt muuttaa mittarilukemaa ja sama teksti on ilmestynyt.
    Itse en yrittänyt muutella mitään lukemia vaan ainoastaan testasin mitä kaikkea ko. vempaimella löytää autosta ja sitten kävi näin.

    Ei ole mukavaa ajella autolla kun ei näe trippiä ja kilometrejä paljonko autolla on ajettu.

    Osaisiko joku neuvoa miten saan alkuperäiset kilometrit (309000) takaisin?

    Asun kuopiossa, niin jos 100km säteellä asustaa joku, kuka osaa räplätä näitä vempaimia, niin voin maksaa jos mittariston saisi kuntoon.

    Olen myös miettinyt, että tilaisin Ebaysta uuden mittariston, mutta silloin auton mittarilukema muuttuu, jota en halua, koska huoltokirja ei silloin täsmäisi kilometreihin, joka vaikuttaa auton myyntiin todella paljon vaikka en autoa ole ihan heti vaihtamassa.

  • #2
    En halua maalailla piruja seinille, mutta nyt sellainen taitaa olla merrassa. DEF-Error tulee siitä, että mittariston ja ECU:n kilomerimäärät ei täsmää ja / tai mittariston tietopankki on korruptoitunut. VCDS:llä voi kokeilla auttaako koodien poisto, mutta taitaa mennä mittaristo vaihtoon.

    Nämä halvat testerit ovat ihan vihoviimeisiä vehkeitä varsinkin sellaisen käsissä, joka ei tiedä mitä niillä tekee.

    Comment


      #3
      Eihän tuo ole pelkkä OBD-testeri. Tuolla nimenomaan pystyy kirjoittamaan modulien muistin uusiks. Yritit tehdä jonkun muistitoiminnon (esim. pin koodin luku, kilometrien muokkaus) ja vedit mittariston tilttiin. Noi RB4 ja RB8 mittaristot on herkkiä mokailulle.

      Perustyökaluilla tuolle ei nyt voi tehdä mitään. Muisti pitää kirjoittaa uusiksi.

      Comment


      • #4
        Eli olen mokannut todella pahasti. En ymmärrä yhtään näitä Mittaristoja/Ecuja/OBD-laitteita. Miten toi muistin kirjoituis sitten tapahtuu ja missä sen voi suorittaa?

        Comment


          #5
          Yhen mittariston lähettelin Slovakiaan ihan samasta syystä, kun joku oli yrittänyt lukea pin koodia B6:sta. Mittaristo palautettiin tehdastilaan.
          Saattaa olla lähempänäkin joku, jolla on työkalut, mutta tähän hätään en tiedä.

          Comment


          • #6
            Pitikö mennä yrittämään muuttaa mittarilukemaa tai lukemaan pin koodia?

            Kyseisellä kiinan ihmeellä on moni tuhonnut mittaristonsa ja yleensä melko pysyvästi.
            Eli oikeasti, tuo on sitten hieman enemmän kuin hankala saada enää toimimaan. Vaatii yleensä mittariston purun ja eeprommin irti tinailua, lukemista ja uudelleen koodaamisen ohjelmointilaitteella (lue, maksaa paperi rahaa ja tekijöitä tuskin löytää helpolla).

            Mikäli tosiaan koitit muuttaa kilometri lukemaa, koita muuttaa se takaisin kilometrin tarkkuudella?

            KAIKKI KOKEILU SITTEN OMALLA VASTUULLA!

            Comment


            • #7
              En ole mittarilukemaa yrittänyt muuttaa. (mitään järkeä, koska autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria). Luin jotain tietoja sillä vempeleellä ja sitten tapahtui tämä.
              Itse en enää kyseistä laitetta suostu laittamaan kiinni koko autoon, koska sen jälkeen varmaan koko auto räjähtää tai jotain vastaavaa.

              Mitenkäs, jos minä löydän vaikka ebayn kautta mittariston, joka olisi nähnyt maailmaa suunnilleen sen 309000km, niin voiko sen vain heittää paikoilleen, vai joutuuko sen asennuksen jälkeen jotain ajonestoja poistaa tai muita vastaavia juttuja tehdä ja JOS joutuu niin onnistuuko se vaikka merkkiliikkeessä, koska edelleenkään itse en ala mitään aiheeseen liittyvää tekemään, koska en halua montaa mittaristoa ostaa.

              Comment


                #8
                Merkkari ei vissiin suostu asentamaan käytettyä mittaristoa, pitää olla heidän myymänsä.

                Comment


                  #9
                  Se riippuu merkkarista ja automallista.

                  Semmonen tehdastilaan nollattu mittaristo on helpoin asentaa. Niissä tulee PIN-koodi mukana ja kilometrit voi laittaa kohdilleen. Mulla on kontakti, mutta vaatii tosiaan mittariston lähettämisen Slovakiaan.

                  Comment


                  • #10
                    Mitähän toi operaatio maksaa. Eli mittaristo irti, lähetys slovakiaan, takaisin paikoilleen ja joku koodaa oikeat kilsat takaisin.

                    Comment


                      #11
                      Jos haluut, että kyselen tarkemmin, niin laita mailia. Ei muistikuvaa mitä, maksoi aikasemmin, mutta hihasta jos vedän, niin 100€ työt ja edestakaset postit 40€.
                      Kilsat voi laittaa valmiiks.

                      Comment


                      • #12
                        Def error

                        Eihän tuo ole pelkkä OBD-testeri. Tuolla nimenomaan pystyy kirjoittamaan modulien muistin uusiks. Yritit tehdä jonkun muistitoiminnon (esim. pin koodin luku, kilometrien muokkaus) ja vedit mittariston tilttiin. Noi RB4 ja RB8 mittaristot on herkkiä mokailulle.

                        Perustyökaluilla tuolle ei nyt voi tehdä mitään. Muisti pitää kirjoittaa uusiksi.
                        Löytyy työkalut tohonkin mittaristton että voi palauttaa tehdastilaan
                        Sijainti Marttila
                        Kilometrithan noissa on mittaristossa ja moottori ecussa.
                        Molemmat vaihdettavissa suht helposti

                        Marko
                        Viimeksi muokannut okkim; 19.3.2015, 09:07. Perustelu: Korjattu lainaus.

                        Comment


                        • #13
                          Laitatko sähköpostia paljonko veloitat jos ns. Korjaat ton mittariston? Jari2803@gmail.com

                          Comment


                            #14
                            Kyllä näiden kanssa varovainen täytyy olla. Omaan ysikymppiin laitoin vanhan B5:n mittariston ja tarkoitukseni oli muuttaa mittarilukema oikeaksi (+220 tkm). No, en edes kirjoittanut mitään vaan luin pelkästään muistin, jolloin mittarilukemaksi tuli 0 km...

                            Comment


                              #15
                              Saitko kuitenkin korjattua sen kohdilleen?

                              Comment


                                #16
                                No kun lukema oli alle 100 km niin onnistui VCDS:llä. :)

                                Comment

                                Working...
                                X