Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ilmastointi tuuppaa liian lämmintä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 ilmastointi tuuppaa liian lämmintä

    Mikä hemmetti vaivaa ilmastointia ku autossa on törky kuuma kokoajan? Vagcomilla kattelin ni ainoo haly on sisäkiertoläpän moottorinasentoanturista joka ei paikkaansa tiedä. Vaikuttas äänien perusteella että moottori kuitenkin toimii ja läppä liikkuu. Jos laittaa asetukseks 20 astetta, niin vagcomin mukaan yläventtiileistä tulee 5-10 astetta lämpösempää ja jalkatilaan 10-20 astetta lämpösempää ilmaa vaikka kojetaulussa oleva lämpöanturi mittaa jo 25asteen lämpöä sisällä. Kaikkien läppien asennot on sitä mitä pyynti on (paitsi se sisäkierto) 16 täytyy olla taulussa ettei hiki ihan solkenaan valu. Löytyykö jollain jotain listaa noista Adaption channeleista jos siä vaikka olis jotaki kökköö.

  • #2
    Onko ongelma todella niin uniikki, ettei kellään oo vinkkiä heittää?

    Comment


      #3
      Laita hakuun "B6 ilmastointi" löytyy juttua reilusti.

      Comment


      • #4
        Itsellä oli törkeän kuuma ja ilmastoinnin käytös muutenkin todella ihmeellistä, kun aluksi valitsin puhalluksen suuntauksen manuaalisesti. Nykyään käytän Auto-toimintoa ja lämpötila nyt sitä mitä oletan sen kuuluvankin olla. Syytä tälle eroavaisuudelle käytöksessä en kylläkään etsinyt, mutta pääasia että nyt toimii. Autona kylläkin B6 mutta aikalailla samaahan nuo on.

        Comment


        • #5
          No Jaben vinkillä löyty kuin löyty aiheesta todella runsaasti ja seasta jopa ihan asiaan liittyvää!

          Löyty lista Adaption channeleista joita säätämällä sain pyyntiä viileämmäksi ja jalkatilaan enempi puhallusta.


          Itse laitoin seuraavasti.

          Channel 11 0--->4
          Channel 16 0---->1


          Tuon linkin takaa löytää nuo selitykset. Sivu 25.
          http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_343.pdf

          Jotkut tosin manasivat ettei noihin pääse käsiksi mutta kyllä mulla näytti pääsevän.
          Viimeksi muokannut lemmeja; 9.4.2015, 13:35. Perustelu: Lisätty linkki

          Comment


            #6
            Tosi hyvin kaivettu, kiitos siitä. Eikö tuo kanava 16 ollut kuitenkin niin, että 1 tarkoittaa "minimum air flow to footwell"?

            Comment


            • #7
              Näin tuosta dokumentista voisi ymmärtää mutta Vag-comin mukaan säätää "keskiläppää" enemmän jaloille auki kun laittaa luvun ykköseks ja lämpötila jalkatilassa viilenee antureiden mukaan. Olisko selitys väärin päin ja channel 10 tuulilasia koskeva kanavan asetus on eripäin ku channel 16. Tiä häntä. Raportoin todellisen vaikutuksen ku muutaman päivän kruisailee.

              Comment


              • #8
                Unohtu tuosta mainita vielä Channel 14 0--->3


                Kyllä nyt on lämmöt kurissa ja saa jopa välillä laittaa lämpöö 21 asteeseen. Ja myös jalkoihin tulee raitista enempi.

                Comment


                • #9
                  B7 -05 puhaltaa kuumaa, ei tottele automatiikkaa. En saa asettumaan, kauhulla ajattelen kesähelteitä. Onko tuohon itse tehtävää hokkuspokkustemppua vai pitääkö viedä viisaammille?
                  ​​​​​​

                  Comment


                    #10
                    Lue vikakoodit niin selviää onko molemmat vai vain toinen läppämoottori jumissa. Toimii kyllä taas kun purkaa ja puhaltaa moottorin puhtaaksi. Saksasta saa toki uusia moottoreita muutamalla eurolla. Säätövastuksen tuskin mikään on.

                    Comment

                    Working...
                    X