Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kilpaistuimet a.k.a kuppipenkit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kilpaistuimet a.k.a kuppipenkit

    Kokemuksia kunnollisista jakkaroista. Mitä pitää ehdottomasti olla tai olla olematta? Omaan käyttöön on hankittu 6-piste vyöt, joka täytynee huomioda jakkaraa valitessa. Sparcon Evoa oli ainakin 3 kokoa, perus, pitkille, ja paksuille omansa. Miten muilla?

    Onko FK:n penkeistä mihinkään, paitsi näyttelyautoon? Sparcon Sprint oli myös edukkaan oloinen, syystäkin?

    Mitens käytettyjen kohdalla, ei varmaan kolaroituja..?

    #2
    Pitää ehdottomasti olla omalle vartalolle sopiva ja vyön aukot oikeassa paikkaa tämä huomioiden. Käy koeistumassa ennenkuin ostat. Sivukiinnityksellinen on helpompi asentaa ja säätää mieleiseksi kuin pohjakiinnityksellinen. Mulla Bimarco Futura, joka voisi käydä sulle pituuden puolesta mutta aivan liian leveä. Putkirunkoiset penkit on painavimpia ja halvimpia. Sitten on lasikuitupulkat keskikastissa ja hiilaripulkat jotka on sitten rahamiehille.

    Comment


      #3
      Mitenkäs jos penkkillä olisi useamman mallisia istujia. Välillä itsellekin nousee mieleen rataruoskan hommaaminen. Penkkivalinnassa vaan tarttisi ottaa huomioon se että jos (kun) tuo parempikin puolisko ajelee. Ollaan "hivenen" eri mallisia.

      Onko olemassa penkkimallia jossa olisi säätöjä tai voiko sellaisia itse tehdä esim jollain tarrakiinnitteisillä toppauksilla?

      Comment


        #4
        No teillä on kyllä kieltämättä ehkä keskimääräistä suurempi haaste, mutta kuitenkin positiivisessa mielessä. :) En tiedä löytyykö ihan optimaalista kompromissia mutta kyllähän noissa tarrakiinnitteisiä toppauksia käytetään, tuossa omassakin penkissä sellaiset on jo tehtaalta.

        Comment


          #5
          Teemulle salaattia, Riikalle kepakkia ja keskikaljaa. 6kk kuluttua ongelma on poistunut :)

          Haastetta tuo hiukan aiheuttaa. Enduranceaikoina meillä oli kanssa pisimmän ja lyhimmän kuskin ero joku 25 senttiä. Samojen kuskien painoero oli varmaan 40Kg. Ei siihen jakkaraan kukaan oikein hyvin sopinut mutta kaikki jotenkin. Sitten kun aletaan tosissaan ajamaan lujaa niin kuskin paikkahan räätälöidään just kuskille ja muut sitten sopeutuu.

          Comment


            #6
            Mitens tuon mitoituksen kanssa? Parastahan olisi jos pääsisi koeistumaan, mutta..

            Mitä mittoja olisi hyvä kuutioida ja miten mitoitetaan? Istuimen leveys? Selkänojan korkeus? Mihin asti tuon pitää tulla? Pään yli? Vöiden paikat korkeussuunnassa varmaan?

            Comment


              #7
              Leveys, korkeus ja vyöaukkojen korko suhteessa hartioihin. Vyöaukot pitäisi olla niin, ettei selkä painu kasaan jos tulee äkkipysäys. Ei se penkki välttämättä pään yli tule tai tarvikaan tulla, mutta siten kuitenkin että tukee pään peräänajotilanteessa. Leveys on lähinnä oma mieltymys- ja mahtumiskysymys, sulla varmaan lähinnä tuota ensimmäistä, itellä lähinnä jälkimmäistä. :)

              Comment


                #8
                Sparcon ja Sabeltin mittakuvista en löytänyt tuota vyöaukkojen korkoa. Kokonaiskorkeus on annettu ja erinäisiä leveyksiä. Riittäisikö vyöaukkojen korko, jos jäävät hartialinjan yläpuolelle? Toki vöiden kiinnityspiste ja sitä myöten vyön kulma varmaan merkkaavat enemmän?

                Jos aukon pitää olla kokonaan hartialinjan yläpuolella, ei meikäläiselle sopivaa jakkaraa ole olemassakaan, vaikken ole kuin tällainen keskimittainen ja nykyään lähempänä sopusuhtaista, kuin hoikkaa. Toisin kuin viime kesänä..

                Comment


                  #9
                  Mitäs jakkaroita nyt on saatavilla hieman muhkummalle? Kuinkas noissa kuppipenkeissä viihtyy? Aikoinaan oli kuplassa Cobran monacot ja niissä ei sataa kilsaa kyllä istunut

                  Comment


                    #10
                    Jos on hyvä penkki, niin sellaisessa istuu helposti satoja kilometrejä.

                    Comment


                      #11
                      MItenkä 80 B4 koppaseen kuppipenkin kiinnitys
                      Onko hyvä ratkaisu käyttää alkuperäisä liukumekanismia ja kiinnittää penkin omat kiskot tähän, vai pultata penkin omat kiinnikkeet esim suoraan lattiaan vahvistettuihin kiinnityspaikkoihin.
                      Autolla yksi kuski, joten pituussäätö ei välttämätön.

                      Ajatuksissa säilyttää alkuperäiset kiskot, jotta penkkien vaihto onnistuisi pienellä vaivalla.



                      Comment


                        #12
                        Itse ajattelin kokeilla tehdä omille kiskoille sopivan alustan, ylimääräiset penkin jalat hitsattuna kehikkoon. Täytyy vaan korkeus säätää sopivaksi

                        Comment


                          #13
                          Minulla on alkuperäisiin kiskoihin kiinnitetyt kuppipenkit Coupessa. Jos kuppipenkit pulttaa korkeussäädöllisen penkin runkoihin niin penkin korkeuden kanssakaan ei tule ongelmaa.

                          Comment

                          Working...
                          X