Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ilmastointi ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nopealla googlettamisella näyttäisi viittaavaan kommunikaatio-ongelmaan ilmastointipaneelin kanssa. Tarkistappa kaikki sulakkeet ihan ensteks.

    Jos ylävesiletku ei lämpene niin heitto hatusta termarivian suuntaan.

    Comment


    • #32
      Joo pitää näköjään mennä kaikki sulakkeet läpi, yks päivä tarkistin kaikki joilla vois olla vaikutusta ilmastointiin mutta ainakin päällepäin näytti olevan kunnos. Lisäyksenä vielä, että moottorin lämmöt pysyy kokoajan 90 astees, mutta voiko silti vika olla termarissa?

      Comment


      • #33
        Kannattaa käydä virtakynän kanssa läpi ne sulakkeet, silmämääränen tarkistus ei aina ole tarpeeksi. :)

        Huuhtelitko muuten lämppärin kennon myös? Ne tuppaa kalkkeutua noissa b6:sissa.

        Comment


        • #34
          Lämppärin kenno huuhdeltiin, vähän roskaa irtos mutta ei kuitenkaan vaikuttanu mitenkää lämpöihin. Pitää vielä virtakynän voimin mennä kaikki sulakkeet läpitte :)

          Comment


            #35
            Varmasti hankala tarkistaa, mutta liikkuuko lämminvesiventtiili? En tiedä minkälainen kyseisessä autossa se on, mutta jos siitä on vaikka akseli poikki, jolloin vikakoodia ei synny.

            Comment


            • #36
              Kaikkia sulakkeita en oo vielä ehtiny tarkistaa, 26 ja 44 sulakkeet vaihdoin. Nyt tulee lämmintä sisälle kovemmillakin pakkasilla, mutta heti kun antaa olla tyhjäkäynnillä niin puskee viileää hyttiin.. Mistä tuota lämminvesiventtiiliä lähtis ettimään?

              Comment


                #37
                Tässä on kuva ilmastoinnista.

                Ei tuossa näytä olevan vesiventtiiliä, ilmeisesti lämpötilaa säädetään päästämällä kuumaa ilmaa kylmän sekaan. Taitaa se vesiventtiili löytyä vaan autoista missä vaijeri toimiset säätimet.
                Mutta, nr.5 ja 7 kohdalla lukee "Lämpötilan säätöläppien askelmoottori", nr.28 ja 29 on lämpötila-antureita, nr.15 on höyrystin, nr.16 lämmönvaihdin ja nr.17 lisälämmönvaihdin.
                Ilmasitko kone käynnissä?

                Comment


                • #38
                  Joo kone ilmattiin sen käydessä. Mitä noista em. osista lähtis ekana tarkastelee ja onko kovan työn takana alkaa ite vaihtamaan? Alkaa tuntumaan silti että sais pajalle viedä..

                  Comment


                    #39
                    Tuo ongelmasi vaikuttaisi enemmän ilma ongelmalta tai joku muu estää veden kiertoa kennolle.
                    Jos kerran vesipumppukin on vaihdettu. Onko tämä ongelma uusi, ostitko auton hetki sitten, onko lisälämmitin asennettu tai poistettu.
                    Itsellä oli ongelma LT:ssä, että koneen lämmöt ei noussut ilman että lämpötilasäätö oli kuumimmalla, entinen omistaja oli jotenkin saanut ryssittyä veden kierron kun lisälämmitin oli poistettu ja letkut oli vain liitetty yhteen.
                    e. Tässä vielä kuva järjestelmästä.

                    Nr.38 on lämmityskennolle menevät letkut.
                    Onhan sitä jäähdytinnestettä tarpeeksi?
                    Viimeksi muokannut Jabe; 25.1.2015, 20:08. Perustelu: kuva lisätty

                    Comment


                    • #40
                      Laitetaas tänne, kun ongelma oikeastaan on. Ongelmana on päinvastainen kuin aloituksessa, eli sisätiloissa on mielestäni liian kuuma. Ilmastointi säädetty 18 asteeseen näin talvella ja ei kyllä toppatakilla ole mitään asiaa autoon. Kaverilla B6 paljon viileämpi vaikka ilmastointi 21 asteessa. Onko tuossa joku anturi seonnut, ettei tunnistaisi sisälämpötilaa? Muuten ilmastointi pelaa ihan normaalisti, säätää puhallinnopeutta loogisesti ja kun lämpötilaa lisää, alkaa puhaltamaan vielä lämpimämpää.

                      Comment


                        #41
                        Taitaa olla joku noista lämpöantureista viallinen, VCDS:llä voi katsoa niiden arvoja, tai vaihtoehtoisesti aktivoimalla ilmastoinnin paneelista huoltotila, googlesta löytyy ohjeita ja videoita.
                        Viimeksi muokannut okkim; 14.12.2015, 20:36. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                        Comment


                        • #42
                          Auto on ollut nyt kolmatta talvea itsellä ja ongelma on esiintyny tämän talven ensimmäisillä pakkaskeleillä kun on lämmitystä hytissä tarvinnut. Alkusyksystä jakopääremppa tehty huoltoliikkeessä ja ei oo mitään lisälämmittimiä asennettu. Jäähdytinnestettä on kyllä maximis.. Sulakkeet tuli kans vaihdettua mutta eipä oo mitään auttanut.

                          Comment


                          • #43
                            Käytin autoa tossa huollossa ja nyt puskee lämmintä, ainaki taas hetken. Vähän piti kaasutella ja paisarin korkkia availla niin sitte rupes tulemaan lämmintä tyhjäkäynnilläkin. Huoltomiehen mukaan säätöläpätkin toimii. Vikakoodista ei oikee mitään sanonut, mutta täs nyt saa odotella että kauanko lämpöstä riittää

                            Comment


                            • #44
                              Missäs niitä antureita sisällä sijaitsee? Voiko pölyisyys vaikuttaa anturin toimintaan?

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Buuhiz- Näytä viesti
                                Laitetaas tänne, kun ongelma oikeastaan on. Ongelmana on päinvastainen kuin aloituksessa, eli sisätiloissa on mielestäni liian kuuma. Ilmastointi säädetty 18 asteeseen näin talvella ja ei kyllä toppatakilla ole mitään asiaa autoon. Kaverilla B6 paljon viileämpi vaikka ilmastointi 21 asteessa. Onko tuossa joku anturi seonnut, ettei tunnistaisi sisälämpötilaa? Muuten ilmastointi pelaa ihan normaalisti, säätää puhallinnopeutta loogisesti ja kun lämpötilaa lisää, alkaa puhaltamaan vielä lämpimämpää.
                                Samaa vikaa (vai ominaisuus?), ei sisällä sula mutta toppatakin kanssa on liian kuuma 18 asteessa. Selvästi se viileää puhaltaa mutta silti. Jos painaa lisää miinusta niin tulee jääkylmää.

                                Comment


                                  #46
                                  Vm 2004 B6 ja B7:oissa on päivitetty ilmastointiyksikkö. Sen huomaa siitä että sen pienin säädettävissä oleva lämpötila on +16°C eikä 18. Huomasin itse saman asian, että vanhemmissa B6:sissa tuohon +18°C asetettu pyyntö teki autosta liian lämpimän. Uudemmissa voi sitten pitää takkia päällä +18°C. Jossain SSP:ssäkin on mainittu että B7:aan on tehty muutoksia, mainittiinko jotain "perceived temperature" tjms.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Voiko tästä siis olettaa että siellä kuuluu olla niin kuuma?

                                    Comment


                                      #48
                                      Vaikeita asioita sanoa tarkasti, makuasioita. Joidenkin mielestä minulla ei voi olla kuuma kun audi kerran sanoo +18°C.

                                      Comment


                                      • #49
                                        No jos sisällä talossa on 18 ja pitkissä kalsareissa ja toppatakki päällä ajaisi autopeliä niin kuuma siinäkin tulisi. Suunnitteluvirhe kun ei saa pienempää lämpöä...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Missä anturit on, ilmastoinnin paneelissa? Voisi puhaltaa pölyt pois jos jotain vaikuttaisi.

                                          Comment


                                            #51
                                            Tosiaan b6 -03 ei vielä saanut alle 18 astetta valittua, seuraavana vuonna taisi jo tulla muutos.

                                            Omanikin aikanaan oli melkoisen lämmin 18 asteen asetuksessa ja silloin sitä ominaisuudeksi kehuttiin (anturit yms. läppämoottorit pitää tietysti tarkistaa, että toimivat kuin pitääkin).

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viesti
                                              Missä anturit on, ilmastoinnin paneelissa? Voisi puhaltaa pölyt pois jos jotain vaikuttaisi.
                                              Ilmastointipaneelissa on keskellä ne pari pientä rivaa, sinne vaan paineilmaa. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Välillä puhallin nopeus vaihtelee, palkit ruudussa pysyy samana. Epäilisin läppiä, sisäkiertoa ja ulkoilma läppää. Mistä niiden moottoreille pääsee käsiksi? Jos jumittaisi ne jatkuvaan täysin auki asentoon. Sisäkiertoa ei koskaan tarvitse enkä oikein tiedä miksi ulkoilma läpät pitäisi saada kiinni kun auton sammuttaa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Semmoinen käsitys on jäänyt että niillä läpillä saa hillittyä liikaa virtausta kylmillä keleillä, ilmanvaihtohan ei ole pelkästään puhaltimen varassa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Niinpä niin, mutta mitäs se haittaa. Puhallin sammuttettuna sieltä tulisi ilmaa? Tai jos puhallin pienellä ja ajaa kovaa niin sieltä tulisi liikaa ilmaa suhteessa puhaltimen asetukseen?

                                                    Ilmeisesti nuo ulkoilmaläpät menee kiinni kun pesee lasia ettei huurut tule sisälle sekä kesäkuumalla ulkoilmaläppä sulkeutuu ja sisäkierto avautuu tehostamaan ilmastoinnin viilennystä. Eli ei niitä voi heittää mäkeen. Pitääpä tutkia jos ostaisi uudet moottorit tai kokeilisi kalbroida nykyiset uusiksi.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Juusasd Näytä viesti
                                                      Ongelmana on, että kovemmilla (>10 asteen) pakkasilla ei lämmintä ilmaa tule hyttii muutakuin lähemmäs 3000 kierroksilla. Nollakelillä ja pikkupakkasilla lämmintä tulee hyvin. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu pariin otteeseen ja kenno myös huuhdeltu, mutta lämmintä ei siltikään puhalla. Ylävesiletkun ilmausreiästä ilmattu ja kun vähän on päästetty ilmaa pihalle niin hetken päästä ei vesi enää kierrä. Alavesiletku on lämmin/kuuma ja ylävesiletku puolesteen kylmä.
                                                      Jakopäähihna ja vesipumppu vaihdatettu alkusyksystä jolloin lämmöille ei ollut vielä tarvetta ja nyt kylmemmillä keleillä meinaa jäätyä autoon. Ideoita mitä lähtisi seuraavaksi tekemään? Auto on a4 b6 2.0 alt automaatti-ilmastoinnilla.

                                                      VCDS:llä antaa vikakoodia P1635, mutta enempää en oo saanu irti edes googlettelemalla.

                                                      Kiitoksia etukäteen!
                                                      Otetaan ny vielä asia esille, kun ei vieläkään sitä lämmintä puhalla... Taas käytin pirssiä huollossa, ja meinasivat että lämppärin kenno tukossa/rikki tai sitten vesipumppu ei pelitä kunnolla. Vesi ei siis kierrä muutakuin kierroksilla ja n. 2000+ kierroksilla puhaltaa lämmintä, eli olisko vesipumpus jotain vikaa vai mitä lähtis nyt tekemään? Kenno kun ollaan huuhdeltu pariin otteeseen, ilmattu jne..

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Se kennon huuhtelu ei tarkoita että se olisi puhdas. Se mahdollinen paska pakkautuu sinne niin hyvin että huuhtelu ei välttämättä auta mitään. Tuossa on kuva omasta kennon osasta ku laitoin vanhan kennon mielenkiinnosta paloiksi. Liekö ruostetta vai onko ollut joskus vihreää nestettä. Käytännössä tämä putki oli kennossa tukossa koska tuo kierukka siis sijaitsee kennon putken sisällä. Ja tämä ei todellakaan ainut kierukka ollut joka tuossa kunnossa oli.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kennoa kun huuhdeltiin niin vähän paskaa irtos vaikka ihan pienellä paineella päästettiin vettä hanasta. Olisko vesiletkut sitten tukossa (tai muuta vastaavaa?) kun isommilla kierroksilla kuitenkin vesi kiertää?
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 14.12.2015, 20:37. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Kyllä se nyt aika pahasti kennoon viittaa. B6:een ei kuulemma pitäisi olla ollenkaa niin työläs mitä B5:een.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Taisi oma lämpöongelma ratketa, vikana siis liika kuumuus. Olen aiemmin käyttänyt ilmansuuntausta niistä erillisistä napeista ja eilen vaihdoin auto-asennolle, jolloin puhallinnopeus rauhottui ja sisälle tuleva ilma viileni huomattavasti. En oikeen vaan ymmärrä, miksi käsikäytöllä ja automaattikäytöllä puhallinnopeudet ja lämpötilat eroaa noin rajusti toisistaan? Vanhassa B5 kyllä nämä toiminnot olivat samanlaisia, eroamatta oliko ne säädetty käsikäytöllä vai oliko ilmastointi hoitanut itse säädöt automaattiasennolla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X