Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4/B6 cecm rikki? Miten onnistuu boksin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4/B6 cecm rikki? Miten onnistuu boksin vaihto?

    Morjesta. Nyt vasta forumilla, vaikka Audeja on ollut jo pari aiemmin. (s4v8 ja a3) :)

    B6- koppaisessa ei vilku kaikki vilkut...

    Autossa on joskus toiminut kaikki vilkut ja joskus nämä alla kuvatut ovat jääneet pimeiksi. Tämän olen huomannut avatessa ovia kaukosäätimellä, enkä välittänyt asiasta sen kummemmin, kuin vasta hiljattain tuli katsottua pelaako peräkärryssä valot....

    Mittariston merkkivalot vilkkuvat normaaliin tahtiin (aina) ja ajotietokone ei herjaa polttimoita...

    Kaikki sulakkeet ehjät ja isot sulakkeet vielä mitattu = virta kulkee läpi. Pieniä vaihdeltu uusiin kauttaaltaan varmuudeksi...

    Kaikki peräkärryn pistokkeelle menevät johdot poistettu käytöstä nyppimällä liittimet irti peräkärryn boksista ja panemalla alkuperäiset johdot liittimineen peräkärryn boksista takavaloihin => tehty alkuperäiseksi johtokytkennät...

    Oliskohan cecm rikki?

    Molemmat takavilkut ja kuskin kulmavilkku on aina pimeänä. Laitat sitten viiksestä vilkun päälle, hätäristä päälle, tai kaukosäätimellä ovet auki/kiinni.
    Auton oma autocheck ei herjaa palaneita polttimoita ja nämä tarkistettu/ ehjät. Liitokset ehjät (Katsottu mittarilla) jännitteen läpäisykyky ok.

    Eli siis J519:stä ei lähde vilkuille mitään, vaikka pitäs lähteä. Mitattu suoraan liittimen juuresta...
    Niille vilkuille, jotka vilkkuvat lähtee tietty myös liittimeltä jännite. Nämä lamput, jotka ovat mykkänä eivät saa jännitettä J519:stä pikaisten mittailujen tuloksena. Jännitettä ei vain tule...

    Oikea takavilkun virtapiiri kyykkää kuormittaessa sitä => koitinkynä vilkkuu kannasta mitattaessa, mutta laitapa yli 10W- koitinkynä/ polttimo vilkun plussaan, niin ei vilku enää...jännitteentulo loppuu polttimon johdossa.

    Vcds näyttää tulevia ja lähteviä signaaleja kaikille vilkuille, vaikkei liittimistä mitään lähde... Vcds:llä ei saa myöskään testiohjelmassa päälle noita vilkkuja mitenkään...

    Mulla ei ole kaapeleita ja ohjelmaa (vielä) ,niin katsottiin kaverin koneella joka rapannut konetta aika ahkerastikin...

    Tarviiko tuota boksia ( 8E0 907 279 E ) ohjelmoida mitenkään, jos tilaa boksin samalla numerolla vaikka hajottamolta?

    Ps. Laitettaessa suoraan virrat T23/9, T23/6 ja T23/4 liittimiin ko. vilkut palavat...Liitin tietty irti boksista :)
    Viisaammat: Joko ollaan varmoilla vesillä, että boksi olisi rikki?
    Onko näistä bokseista löytynyt kylmäjuotoksia?
    Sopiiko tilalle 8E0 907 279 F
    Viimeksi muokannut Mauqqa; 21.10.2014, 17:00. Perustelu: Lisätty kysely toisesta boksista...

  • #2
    Nostetaanpas tätä kun minä "Mauqqaa" neuvoin tuolla muualla rekisteröitymään tänne ja menin vielä lupailemaan että täällä kyllä joku varmaan osaa auttaa paremmin kuin minä.

    Löysin haulla "J519" kyllä tämmöisen josta ehkä apua.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...519#post662465

    Comment


    • #3
      Vilkut heräs henkiin tuossa puoli tuntia sitten :)

      Kiitosta vain suosituksesta!

      Tilasin eilen uudemmasta kolariautosta tuon ylempänä mainitun F- loppuisen boksin. Laitoin tänään "blug and play" tyyliin paikoilleen ja kaikki rupes toimimaan.

      Toistaiseksi voin sanoa, ettei tarvi uudelleen koodailua niissä bittikohdissa vcds:llä...

      ...Purin huvikseen ton wanhan boksin, niin aika heikosti on kyllä tinattu nuo juzkat tonne korttiin kiinni.
      En tiedä, heräiskö vanha boksi pelkästään juotosten läpikäynnillä eloon... Vois joskus muutaman nabanderin kera alkaa mittailemaan tuon vanhan matolaatikon ja etsiä vian...
      Viimeksi muokannut Mauqqa; 23.10.2014, 16:56.

      Comment

      Working...
      X