Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 mittaristoista.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 mittaristoista.

    Onko tietoa sopiiko bensa ja diesel mallien mittareista lämpö ja polttoainemittarit keskenään? Kyseessä seuraavat:

    8E0 920 900G (diesel) karvalakkimalli
    8E0 920 900K (bensa) värillinen versio?

    Saksan maalta löytyy vaan sopivasti tarjontaa tuosta bensamallin mittarista ja 30-40% halvemmalla kuin dieselin mittari. :) Vai saako jostain pelkkää lämpömittari osaa?

    Eilinen mittariston purku sai aiemmin 50 astetta näyttäneen lämpömittarin innostumaan ja veti kerrasta jumiin 120 asteeseen. Kannattaa näköjään jatkossakin sähköhommissa keskittyä korkeintaan polttimoiden vaihtoon.

  • #2
    Viisarimoottorit on samat.
    Enpä ole, kuullut, että noita B6 viisarimoottoreita olisi ikinä hajonnut, minkään muun seurauksena kuin sörkkimisen.

    Ettei vaan olis viisari väärässä paikassa. Miten päättelit, että ongelma oli alunperinkään mittaristossa?

    Comment


    • #3
      Siitä päättelin että paria pikku nykäsyä lukuun ottamatta lämpömittari ei ole mitään tehnyt vaikka anturilta kyllä dataa tulee lämmöistä.

      Ostin auton vasta hetki sitten ja mittaristo oli mykkä jo osto hetkellä joten ei ole tietoa mitä on keretty räveltämään.
      Polttoainemittari tekee myös alle 1/4 tankilla omiaan ja tippuu "nollaan" aina silloin tällöin vaikka auto näyttääkin jäljellä olevat kilometrit koko ajan oikein joten ei luulisi senkään vian olevan ainakaan anturissa vaan mittariston puolella?

      Mutta tämä tieto auttoi paljon ja tilaan tuon mittariston saksasta ja vaihdan siitä tuon lämpömittarin ainakin.

      Comment


      • #4
        VCDS:n measurin blokeista kannattas kattoo lukemat ja verrata viisarin näyttämiin.
        Bensamittarin näyttämässä on suodatusta, joten jäljellä olevat kilometrit, ei välttämättä suoraan seuraa viisaria.

        Onkohan tuossa kaksi eri bensa-anturia. Yhdessä B6:ssa ainakin oli bensamittarisekoilua ja toisessa tankkianturissa oli huono kosketus.

        Comment


        • #5
          Juurikin tuolta measurin blokeista katsoin ja arvot nousivat tasaiseen tahtiin auton käydessä, mutta mittaristo ei reagoinut mitenkään. Tuon mun "korjauksen" jälkeen se sitten räjäytti pankin ja rysäytti kerrasta 50->120 asteeseen kun laittoi ekan kerran virrat päälle. :)

          Testailin myös arvoja eilen tuolta polttoainemittarilta ja vain yksi anturi antoi arvoja ja eilen se mittarikin toimi kun on tankki täynnä.
          Jos mittari vittuilee se ei lähde käynnistyksessä mukaan ollenkaan ja jää nollille ja vaikka ajat 50km se ei herää ennen kun käynnistät auton uudestaan silti jäljellä olevat kilometrit vähenivät loogisesti. Ei se varmaan niin pitkä se suodatus ole?

          Lämpömittereissa on ainakin vanhemman a3.n kohdalla suodatusta, en tiedä miten tämän b6.n kohdalla. Vaikka vcds / Boschin kts näytti välillä piikkejä -54 asteeseen näytti lämpömittari koko ajan normaalia ja auto sekoili ihan omiaan ja laittoi mm "ryyppyä" päälle aina tässä vaiheessa. =)

          Comment


          • #6
            Joo, kyllähän tuo mittaristovikaan viittais. Harvinaisia noissa Boschin RB4 ja RB8:ssa.

            Comment


            • #7
              Sitä ihmettelinkin kun kaikki netistä löytyvät kirjoitukset lähinnä viittasivat b5.n. Laitan mittariston tänään tilaukseen saksasta niin saa vaihdella joskus ens viikolla ton lämpömittarin niin voin infota sen jälkeen kuinka kävi. =)

              Comment


              • #8
                Huomioithan että ainakin 1,8T koneisessa B6:ssa ja käsittääkseni yleensä kyllä muissakin malleissa samassa "lämpöanturimötikässä" on kaksi eri anturia eli G62 Moottorinohjaukselle ja G2 lämpämittarille eli vaikka toinen piiri toimisi voi toinen silti olla rikki ja tätämyötä pitää huomioida se että kumman piirin tietoja lukee.

                Comment


                • #9
                  Juu kävi tämä mielessä ja sen takia luin kaikki measuring bloksista mitkä lämpötilaan liittyi ja kaikista tuli järkevämpää arvoa kuin mitä mittari näyttää... :)

                  Comment


                  • #10
                    059 919 501A "Kaksoislämpötila-anturi"4napainen, Tuo pitäisi löytyä dieseli koneesta ja bensakoneesta.

                    06A 919 501A "Jäähd.nesteen lämpötila-anturi"2napainen, vain bensamoottoreissa.

                    Eli vain yhdellä anturilla dieseli koneet.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt on vaihdettu lämpömittari toisesta mittaristosta ja rupesi samantien toimimaan. Seuraavaks kuskin oven uus lukkomekanismi paikalleen ni sais keskuslukituksen pelaamaan....

                      Comment

                      Working...
                      X