Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 takalasin pyyhkimen letku poikki, korjausvinkkejä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 takalasin pyyhkimen letku poikki, korjausvinkkejä?

    Juu elikkäs tämä loistava homma ilmeni tuossa joku aika sitten ku takalasia oli tarkoitus pyyhkiä, mutta lasinpesunesteet lainehti pitkin sisustaa.. :D
    Pienen tutkimisen jälkeen selvis, jotta letku on poikki..

    Eli miten kannattais korjaus suorittaa pysyvästi? Yritin jo kutistesukkia sulatella päälle mutta ei aivan täydellinen ollut kun parisen tippaa vuoti, voisi toki saada niilläkin toimivaksi viritelmäksi, jos paremmin tekisi.. Vai olisiko järkevintä ottaa koko takalasinpyyhin pois toiminnasta ja takalasin "reikään" vaan tulppa? Se vois tuoda myös hieman ulkonäköäkin.. Mutta riittäisikö pelkästään vaan liittimien irroitus vai vaatisiko jotain muuta varmistukseksi, ettei mene ikinä oikosulkuun tms liittimen/liittimien takia?





  • #2
    Laita joku tämmönen väliin niin kestää: http://hedtec.procus.fi/catalog/1407...tkot_FIN1.html

    Comment


    • #3
      kiitos vastauksesta jake :) kuinkahan tommonen sitten kestää, kun letkun täytyisi olla kaaressa, kun takaluukun avaus"linja" menee myöskin. onkohan rasitus niin suuri, että hajoaisin sitten vierestä?

      Comment


      • #4
        Lisää väliin pätkä sopivaa ohuempaa kumiletkua ja esim. Jaken esittämillä liittimillä kiinni alkuperäisiin.
        Kestää paremmin taivutukset kuin se alkuperäinen muovihaitari.

        Comment


        • #5
          Mitäs jos tuon yrittäisi korjata ohuella jäykällä paineilmaletkulla (yleensä valkoista tai sinistä) siten että liimaisi sen pikaliimalla päistään alkuperäisten letkujen sisään? - Suoraan pikaliimalla (tai O-rengasliimalla) on noita myös korjattu, mutta yleensä kannattaa jollain vahvistaa.

          Comment


          • #6
            Mä laittaisin liimallisen kutistesukan

            Comment


            • #7
              Se paineilma letku taittuu suhteellisen helposti tukkoon, epäilen toimivuutta.
              Kumiletku sisään ja vóila, liimallinen kutistesukkakin vois toimia.

              Comment


              • #8
                Vastaavan letkun jatkoksessa laitoin pikkupätkän jarrujen ilmauslaitteen letkua, oli sisähalkaisijalta sopivaa ja tuli kivan tiukasti tuohon päälle. Tuo Audin pesuri"letku" on semmoista aika jäykkää muovia joka ei veny niin mihinkään, tästä syystä laitoin jatkon päälle ja klemmarit. Ei siis ole mitään holkkia tai edes kupariputken pätkää sisällä liitoksessa. Hyvin kesti enemmän kuin riittävän puristuksen klemmarilta tuo orggis, menemättä lyttyyn.

                Comment


                • #9
                  Tuota alkuperästä letkua saa varaosana merkkarilta semmosen pätkän kun haluaa, myös sellaset liitoskappaleet joilla jatko onnistuu. Nivelkohtaan tietysti jatkoja ei kannata tehdä millään konstilla.
                  Toki sopivan kokonen kumiletkukin toimii hyvin.

                  Comment


                  • #10
                    Mä korjasin tuolla merkkarin varaosaletkulla ja liitoskappaleilla b6:sen konepellin taitoskohdan ja oli kyllä helppo ja todella toimiva ratkasu. Olin alkuun hieman skeptinen, mutta ei se kyllä koskaan siitä enää vuotanut tai liitokset irtoilleet.

                    Comment

                    Working...
                    X