Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 b5 ilmastointi sammuu ajossa ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 b5 ilmastointi sammuu ajossa ?

    Elikä huomasin sellaisen ikävän ominaisuuden, että ilmastointi sammuu moottoritie nopeuksissa. Takaisin päälle menee taajama vauhdissa.

    Saako noita rajoja säätää esim. Vag-com yms. ?

    Täydellä kaasulla toki menee pois mutta ei kyllä ennen normiajossa..

  • #2
    Vikakoodeja?
    Auttaako motarilla, jos pudottaa tyhjäkäynnille?
    Vois ehkä liittyä jotenkin järjestelmän paineisiin.

    Comment


    • #3
      Kattelen koodit kotona, nyt reissussa autolla. Sen verran testasin, että samantien kun ajoi rampilta ylös pois motarilta, tuli ilmastointi päälle.

      Koko päivän pääkaupunkiseudulla toimi mutta kun motaria alkoi ajamaan pidempään, sammui aika nopeasti.

      Comment


      • #4
        Ei ollut vikakoodeja.

        Mitäs kannattaa logitella ? Siellä oli jotain voltti, lämpötila ja load soluja logiteltavana.

        Comment


        • #5
          Mikäs kompressori malli on autossa kiinni? Onko koska viimeksi suoritettu huolto kylmäjärjestelmälle?

          Comment


          • #6
            En tiedä kompuraa mutta aineet on lisätty 1-2 vuoden haarukassa.

            Kyllä auto viileäksi menee +30 keleilläkin, kunhan ei aja motaria :)

            Comment


            • #7
              Aika alkupään measuring blockeissa pitäisi olla compressor shut down condition tms. Mitä arvoa se näyttää kun menee pois päältä?

              Comment


              • #8
                Täytyy logittaa nuo jossain vaiheessa.

                Comment


                • #9
                  Onkohan jäähdytysnesteen lämpötilakytkin/anturi ehjä? Tai sitten jäähtdytysjärjestelmän painekytkin.. Kovalla kuormituksella kompressorinhan tulee kytkeytyä pois päältä jos raja-arvot ylittyvät.

                  Comment


                  • #10
                    Ohessa kaikki ilmastointiin liittyvät logit mitä löysin Carport ohjelmalla. Siinä punaisella voi seurata puhalluslämpöä ja näkee milloin ilmastointi hyytyy eli kun lämpötilat nousee noin yli 18.

                    En noista mitään löytänyt, aina kun vauhtia tulee noin 80-100 alkaa puhalluslämpö nousta vähitellen. Motarilla rullasin vapaalla pitkään ja ei vaikutusta, vasta kun rampissa alkoi nopeus tippua niin alkoi viilentämään.

                    Login lopussa pihalla toimii sitten jo tehokkaasti mutta tien päällä vaihtee nopeuden mukaan, ei koneen kierroksien.

                    Noissa logeissa en noita kaikkia lämpötiloja tiedä mitä ovat, 98/98 loadit on kanssa ihmeellisiä, välillä tiputtaa vasemman puoleista kun puhalluslämpötila nousee mutta taas motarilla ei muutu mihinkään.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Pyöriikö sulla flektit oikein päin? Oireet vois kuulostaa siltä kuin flekti(t) puhaltais eteenpäin, silloin tulee tommoisia ongelmia.

                      Comment


                      • #12
                        Jaa täytyypä muuten tarkastaa tuo.

                        Comment


                        • #13
                          Mikähän niiden suunnan olisi kääntänyt? :) Liitin menee vain tietyssä asennossa paikoilleen, ja flektiä ei asenna sokeakaan nurinpäin :)

                          Comment


                          • #14
                            2xx g tuli pois ja 700g laitettiin takaisin. Ainakin koeajolla pysyi motarilla ilmastointi päällä eli toivotaan, että liittyi vajaaseen täyttöön tämä ongelma.

                            Comment


                            • #15
                              Varmasti liittyy jos noin vähän ollut ainetta.

                              Comment


                              • #16
                                Vuoto jossain...

                                Comment

                                Working...
                                X