Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Antennin vahvistin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Antennin vahvistin

Kaverin audin radiota vaivaa huono kuuluvuus ,auto on samanlainen A6 c5 avantti alkuperäisellä Chorus kuin mulla,mutta radion kuuluvuus on surkea verratuna mun radioon.
    Ilmeiseti antennin vahvistin on sökö.
    Auttaisiko esimerkiksi Bilteman antennin johdon ja radion väliin laitettava vahvistin ,onko kokemuksia????

Varmasti auttaa jos radiosta ei oli transistoria tai muuta sellaista kärähtänyt.Jos on transistori kärähtänyt linjasta,silloin auttaa vain uusiradio hankintana,vanhoja kun ei kannata korjata.

Katso että antennijohto on kunnolla paikoillaan ja ehjä.

Comment

Onkohan tuo Bilteman "antennivahvistin" todellisuudessa kuitenkaan vahvistin, vaikka siinä niin sanotaankin. Mä vaikkaisin sitä adapteriksi, jolla syötetään antennilinjaan +12V, jolla sitten saadaan sisäänrakennetun vahvistimen omaava antenni toimimaan.

Corradon radion kuuluvuus parani Bilteman vahvistinantennilla ja samannäköisellä, mutta muualta hankitulla, 12V syöttöadapterilla aikoinaan. Senkin myi paikallinen hifi-liike mulle vahvistimena. Volkkarin alkup. vahvistinantennillehan menee jännitesyöttö suoraan erillisellä piuhalla antennille asti. Jos ja kun antennin sisäinen vahvistin hajoaa, ei kuuluvuutta juuri ole. Liekkö samanlainen ratkaisu Audissa?

Comment

tota siis..pitäskö antennin piuhassa olla jonkunmoinen jännite ,jos syöttö on kunnossa???

Comment

Ainakin -98 A4:ssä jossa takalasiantenni, on c-pilarin sisällä antennivahvistin joka tarvitsee jännitteen.
          Käsittääkseni audin oma soitin osaa antaa tarvitavan jännitteen antennijohtoa pitkin.

Soittimen vaihdon yhteydessä hankin myös bilteman syöttöadapterin jolla saadaan jännitettä antennilinjaan ja hyvin alkoi kuulumaan kun saatiin antennivahvistimelle poweria

enemmäna aiheesta mm:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=7975

Comment

Ainakin -98 A4:ssä jossa takalasiantenni, on c-pilarin sisällä antennivahvistin joka tarvitsee jännitteen.
            Käsittääkseni audin oma soitin osaa antaa tarvitavan jännitteen antennijohtoa pitkin.

Soittimen vaihdon yhteydessä hankin myös bilteman syöttöadapterin jolla saadaan jännitettä antennilinjaan ja hyvin alkoi kuulumaan kun saatiin antennivahvistimelle poweria

enemmäna aiheesta mm:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=7975

Comment

No avantissahan on tuo vahvistin kaiketi antennin jalassa. Sehän se sieltä luultavasti on kärähdellyt ja foorumilla on ollut juttua vaihdosta ainakin jossain vaiheessa.

Comment

Kannattaa suorilta Avanttiin ostaa esim. Tele-Tukun tarvikeantenni vahvistimella erillisellä virransyötöllä ja vetää kaapelit edestä saakka uusiksi.

Comment

Kyseisessä autossa on gps antenni antennin jalassa ja tämmöstä vastaavaa ei teletukun listalta löydy. Mun autossa vahvistin on katossa antennin alla,mutta kaverin auton gps antennin alla ei sellaista ole ,eikä olla löydetty sivutolpista tms,voisiko olla katon päällä antennin juuressa??
                  Osaan antenneista virta imeisesti syotetään omalla johdolla ,mutta mun auton vahvarille se menee antennin johtoa pitkin(pelkkä koaksiaali),kaveri autosta ei olla oikein saatu selvää kun johtoja on monta .

Comment

Working...
                  X