Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b8 lasinpyyhin ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b8 lasinpyyhin ongelma

    Joo elikkä itellä ongelmia tuon tihkun kanssa. Tihkuasennossa välillä vispaa täysillä ja välillä vähän harvemma tahdilla, pääsääntöiseti kuitenkin aivan liian nopeaan. Siinä vivun päällä olevalla tihkun nopeussäätö napsullakaan ei tunnu olevan mitään logiikkaa.

    #2
    Eiköhän siinä ole sadetunnistin sulla? Sillä vivulla säädetään tunnistimen herkkyyttä, ei pyyhintätiheyttä.

    Comment


    • #3
      aivan, joo mahtaa muuten olla. No se viuhtoo kuitenkin aivan tolkuttomalla nopeudella vaikka taivaalta ei mitään tulisikaan, eikä ole väliä missä asennossa napsu on.

      Comment


        #4
        A4 b8 lasinpyyhin ongelma

        Jaa-a, vaikea sanoa. Sehän on kun käännät pyyhinviiksen yhden "napsun" nolla-asennosta ylöspäin niin silloin se on siinä sadetunnistinasennossa, eli pyyhkimet pyyhkii sen mukaan miten sataa, paljon vai vähän, tai jos ei sada ollenkaan niin ei pyyhkimetkään pitäis viuhtoa mihinkään. Se herkkyysasetus vaikuttaa siis tässä pyyhinviiksen asennossa.
        Kun viilkseä kääntää vielä yhden napsun ylöspäin niin on normi pyyhinasento oli pyyhkimet pyyhkii koko ajan. Tuosta vielä napsu ylöspäin niin on tiheä, jatkuva pyyhintä. No, nuo varmaan tiesitkn. Nolla-asennosta alaspäin vipua käyttämällä taas on kertapyyhkäisy.

        Comment


          #5
          Jotenkin omaan korvaan kuullostaisi että tuota lasin "vetisyyttä" mittaava anturi antaa väärää tietoa yksikölle joka tuota pyyhintä nopeutta säätää.
          Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva että anturi olisi taustapeilin jalan kohdalla. Voisiko siis kiven iskeämä sopivassa kohtaa tuulilasia luoda anturin eteen särön jonka anturi tulkitsee vedeksi.
          Anturi voi myös olla kokonaan rikki.

          Koko edellinen tekstini on ihan mutulla pähkäiltyä ja luultavasti arvaus menee metsään raakasti.

          Comment


            #6
            A4 b8 lasinpyyhin ongelma

            Kyllä se anturi tosiaan on taustapeilin jalustan kohdalla ja on kyllä ulkoapäin selvästi näkyvissä jos siinä sellainen on.

            Comment


            • #7
              jees, täytyy tutkia. Veikkaisin että tuossa anturissa on jotain häikkää.

              Comment


              • #8
                Ihan varoituksena, ensinnäkin se peili voi olla vaikea laittaa takasin jos ei ole ennen tuollaista peiliä käyttänyt irti. Toisekseen sen anturin ja lasin välissä on muotoonleikattu geelipala joka täytyy olla siinä. Se geeli ei irtoa nätisti eikä ehjänä oikeastaan koskaan kun anturin vetää pois paikaltaan ja ainakin orkkis maksaa yllättävän paljon. En tiedä saako sitä tarvikkeena lasiliikeistä.

                Comment


                • #9
                  Autossani ei sadetunnistin toimi oikein: ei ole väliä kuinka paljon vettä heittää, sadetunnistin ei pyyhi. Myöskään herkkyydensäätönamikan asennolla ei ole merkitystä. Jos vaihdat sadetunnistin-moodiin jostain toisesta moodista, tai vaihdat herkkyyden asentoa, niin pyyhkijät pyyhkäisevät. Pyyhkijät saattavat muutenkin välillä pyyhkäistä, mutta se tapahtuu niin harvoin ettei sitä voi pitää toimivana. Välillä sadetunnistin-moodissa näyttää, kun pyyhkijät lähtisivät pyyhkimään; ne nousee hieman, sentin luokkaa, mutta palaavat sitten alas. Muuten pyyhkijät ja muut moodit toimivat kyllä oikein.

                  Huoltotietojen perusteella näytti siltä, että tuulilasi on joskus vaihdettu. Katselin myös, että tuulilasin ja geelipadin välissä on pölyhiukkasia, eikä se näytä puhtaalta. Veikkaisin, että vika johtuu tästä. Valoisuuden tunnistus kyllä toimii oikein, se ei ei tuon geelin suhteen taida olla aivan yhtä nirso.

                  Lähtisin ehkä kokeilemaan aluksi tuolla geelipadin vaihdolla. Sitä löytyi eBaysta kohtalaiseen hintaan.

                  Onko kukaan suorittanut tuota vaihtoa? Kuinka tuo peili lähtee irti - se on oikeastaan se ainoa ongelma? Jollain ulkomaan palstalla oli vastaavaa suoritettu, mutta kuviin käsiksi pääsy vaati rekisteröitymisen, enkä nyt sitä ainakaan vielä tehnyt.

                  Comment


                    #10
                    Ei välttämättä ole sama asia koska on eri konsernin autosta, muuta itsellä baijerilaisessa toimi tuo tunnistin huonosti ja pyyhki liian harvoin eli ei voinut sitä käytännössä käyttää ollenkaan. Tuntui olevan aika yleinen ongelma noissa. Kuulemma vaatii toi tunnistin baijerilaisessa jonkinlaisen initialisoinnin/resetoinnin lasinvaihdon jälkeen. Voi kuulemma myös "vanhemmiten" laiskistua tuo bemuissa. En tiedä onko omassani vaihdettu lasi vai mistä johtui, mutta mulle sitten resetoitiin se ja sen jälkeen alkoi toimia normaalisti.

                    Comment


                    • #11
                      Joo-o, ei ollut näköjään koko geelipadia laitettu ollenkaan tuulilasin vaihdon yhteydessä. Ei ole ihme, jos ei pelaa niin kuin pitäisi :D

                      Peilin irrotuksessa meni aikaa noin minuutti, mutta padin laitto itsessään meni hirveäksi kötöstelyksi ja heti ensitöikseen tuli se pudotettua lattialle. Pesin sen veden alla ja laitoin sen ikkunanpesuainetta hyödyntäen sensoriin. Tämän jälkeen sen laitto tuulilasiin kävikin helpommin. Olin kyllä aivan varma, ettei koko hommasta tule mitään, mutta yllättävän hyvin se sitten kuitenkin onnistui, eikä edes varalle tilaamaani padia tarvinnut käyttää.

                      ... ja ai että, kyllä muuten nyt toimii nätisti. Ikkunpesuainetta suihkuttelin erilaisia määriä anturin päälle ja on se kyllä fiksu vekotin :)

                      Comment


                      • #12
                        Kuka jooseppi tuon lasin on vaihtanut? Siis miten voi jäädä tuo geeli laittamatta??? Ainakin Toyotalla tehtiin 10v sitten niin, että marmori vaihtoi koko tunnistimen, lasifirmat pelkän geelin (yllätys, marmori oli kalliimpi) mutta kaikki tajusivat, että asialle on jotain tehtävä.

                        Comment


                        • #13
                          Ei Audista kannata tunnistinta vaihtaa, koska se on erillinen osa ja ei ole tuulilasissa kiinni muulla kuin peilin painamana. Geelin laittamatta jättäminen on toki virhe, oli sen tehnyt merkkari tai joku muu.

                          Comment


                          • #14
                            Ei niitä tunnistimia lasinvaihdon yhteydessä ikinä uusita ellei asentaja pasko irrottaessa, kuitenkin sen rapiat 200 rahaa kustantaa tunnistin. Geelit vaihdetaan pelkästään.

                            Comment


                            • #15
                              No ainakin vuonna 2007 vaihdettiin tunnistin merkkiliikkeessä vm. 2006 Toyota Corolla Versoon kun tuli hemmetinmoinen kiveniskemä keskelle lasia ja lasi piti vaihtaa. Vakuutus maksoi mutta ihmettelin silti hintaa joka selitettiin juurikin tuolla tunnistimen vaihdolla. Hölmöltä se minustakin tuntui.

                              Comment


                              • #16
                                Omassa b8:ssa meni sadetunnistin ja valoisuustunnistin mykäksi, kun viime viikolla vaihdatin lasin paikallisessa.
                                Pyyhkijät pyhkii täysiä tunnistin-asennolla ja xenonit syttyy heti päivänvalollakin, vaikka automaatti on "late" tilassa.
                                Käytin tänään merkkikorjaamolla, ei näyttänyt mitään vikakoodia, eikä herjannut johtoja, geelit laitettu asianmukaisesti niinkun pitääkin, mutta silti anturia veikkasivat menehtyneeksi, ei auttanut ns. uudelleen kalibrointi.
                                Ei oikein päässyt selvyyteen mikä sen olisi särkenyt, mutta tuossa netistä selailin, että jos anturin irroittaa virrat päällä/käyttää virtoja päällä anturin ollessa irti, tämä voi aiheuttaa särkymisen? Mitä tästä olette mieltä ??

                                Comment


                                • #17
                                  Voi siinä olla vääränlainen lasikin, ainakin mersuihin saa lasia jossa ei tunnistimet toimi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sepä oliskin mukava. Kuitenkin, mitä kaveri on mersuihin laseja vaihtanut, niissä on tunnarit pelannu hyvin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt taas pelittää, ei ollut lasista kiinni, oli vaan tuo sensori ottanut jostain itteensä -> uus tilalle ja toimii yhtä hyvin kuin ennenkin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X