Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 2.8q purkaa akkua 0.8 ampeerin virralla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 2.8q purkaa akkua 0.8 ampeerin virralla

    Eli virrat häviää noin 0,8 ampeerin vauhdilla->akku tyhjä

    Vikaa siis haettu netin avulla, ei ole mikään sulakkeista sulakepaneelissa, mistä häviää eli ei valo eikä muu sähkölaite sulakerasian kautta menevässä sähkölaitteessa.

    Havaittu virran menevän akunplusnavasta lähtevästä pienemmästä johdosta, mikä menee kuskin jalkotilassa olevaan virtakiskoon missä releet rivissä. Releet nypitty irti, ei vaikutusta virran kulkuun.

    Tätä pidemmäs en ole saanut vikaa etsittyä.

    Virran häviäminen tuntuu vaihtelevan ja aiheuttaa kaiken näköisiä ongelmia kuten kierrosten pienentyessä valot himmenee, kumminki lataus virrat normaaleja.

    Aikaisemmin ollut startti probleemaa eli kääntäessä virta-avainta niin kuuluu naksahdus ja valot himmenee, muttei startti pyöritä. Virtalukon pohja ja startti vaihdettu parivuotta sitten. Voisiko jommassa kummassa olla taas vikaa?

    Ja mielellään ei mutuja ja lamppu höpinöitä tai et serkun veljen bemarissa meni virtaa joskus johki. Vaan vastauksia jos on samanlaisia ongelmia tai tietoa mihin virta menee tuolta pienemmältä virtakaapelilta akusta?

  • #2
    Oletko koittanu eliminoida laturin pois vuotovirran mittauksessa?

    Eli irroitat laturin plusjohdon ja mittaat sitten sen vuotovirran.

    Comment


    • #3
      Tuon idea kanssa kyllä kävi mielessä, mikä pitäisi varmaankin vielä kokeilla, mutta tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä. Kun ottaa huomioon tuon johdon mistä vuotaa.

      Eli muitakin ideoita otetaan vastaan.

      Mutta pitänee tuo kumminkin kokeilla.

      Comment


      • #4
        Nopeasti kun kytkentää vilkaisin niin vaikuttaisi että laturin päävirta kulkee myös tuon jakoblokin kautta ja siten voi myös aiheuttaa "vuotoa".
        kierrosten pienentyessä valot himmenee, kumminki lataus virrat normaaleja
        Millä mitattu ? Viittaa heikkoon lataustehoon jos valot himmenee.

        Comment


        • #5
          Siis volteista ihan katsottu tuo lataus jännite. Tosiaan sehän ei koko totuutta kerro eli kyllä tämä sitten alkaa sinne laturiin päin alkaa viittaamaan.

          Mittaankin tuon laturin vaikutuksen hommaan tässä viikonloppuna niin jos sillä tuosta selviäisi.

          Comment


          • #6
            Startatessa naksahdus ja valojen himmeneminen voisi viitata myös huonoon kontaktiin akun navoissa tai maajohdoissa. Mutta kerro ihmeessä jos saat jotain selville. Itselläni on vastaavassa autossa sama ongelma. Purkaa 0,1A virralla, mutta minkään sulakkeen tai releen takana oleva laite ei ole kyseessä.

            Comment


            • #7
              Olisko se keskuslukituksen boxi tiensä päässä, ainakin ihan samannäköisiä ne on kuin C4:ssakin ja tekee vanhempana juuri tuota akun purkamista.
              Vaikkakin minkään sulakkeen takaa tuota vikaa ei löytynyt niin voisi kokeilla vielä ottaa liittimet irti keskuslukituksen boxista ja mitata uudelleen.

              - selviäiskö se mihin virta menee siitä pienemmältä kaapelilta kytkemällä se irti ?Eli mitkä laitteet lakkaa toimimasta sen jälkeen ?

              Comment


              • #8
                selviäiskö se mihin virta menee siitä pienemmältä kaapelilta kytkemällä se irti ?Eli mitkä laitteet lakkaa toimimasta sen jälkeen ?

                Taitaa mennä kaikki pimeäksi, se kun syöttää sulakerasiaa.

                Comment


                • #9
                  Hapettuneet maattokaapelit tai virtakaapelit, laturi tai hapettuneet akunnavat mutta ne on varmaan katottu. Siinäpä nuo mahdollisuudet rupee olemaan.

                  Comment


                  • #10
                    hmm, pystyykös pihtiampeerimittarilla mittailemaan virrankulutusta johto/johtonippu kerrallaan ilman että irroittaa niitä ?

                    Comment


                    • #11
                      Hapettuneet maattokaapelit tai virtakaapelit
                      Hapettumat kaapeleissa ei aiheuta akun purkautumista, ellei kyseessä ole oikosulun kaltainen tilanne.

                      pystyykös pihtiampeerimittarilla mittailemaan virrankulutusta johto/johtonippu kerrallaan ilman että irroittaa niitä ?
                      Sitävarten se juurikin on.

                      Comment


                      • #12
                        Jeps, eli tuli irroteltua laturi piuhojen päästä. (on muuten perkeleen ahtaassa välissä) ja vain huomatakseni, että ei vaikuttanut virran kulutukseen.

                        En tosiaan ole erikseen tuota pikku piuhaa ole irroittanut koska tosiaan sammuu kaikki siitä. Kumminkin koko relevirtakiskolle siitä menee.

                        Missäköhän muuten tuon keskuslukituksen ohjauslaatikko on? sitähän voisi kokeilla kun varmaankin aika helppo homma.

                        Eli uusia ideoita otetaan vastaan alkaa kyllä ideat olemaan aika vähissä, lisäksi jo tuli lisää hommia kun meni sitten etujousikin poikki. huoh...

                        Comment


                        • #13
                          Onko autossa hälytin? Sireeni on akkuvarmennettu ja itellä oli akut siellä sireenin sisällä oikosulussa/hapettuneet.

                          Comment


                          • #14
                            Missäköhän muuten tuon keskuslukituksen ohjauslaatikko on? sitähän voisi kokeilla kun varmaankin aika helppo homma.
                            Olisikos ollut takaluukussa, oikealla verhoilun takana?

                            Comment

                            Working...
                            X