Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinkas helpoimmin ilmaa tuulilasille?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuinkas helpoimmin ilmaa tuulilasille?

    Auto on c4 -94.. Ja ei puhalla tuulilasile ilmaa ollenkaan.. Kuinka helpoiten korjattavissa?
    Autossa aut-ilmastointi ja pelaa muuten. Koitin etsiä haulla, mutta en löytänyt kuvaa ko. toimenpiteestä.

  • #2
    Oisko tuosta apua: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30905

    Comment


    • #3
      Ei tuntunut olevan.. Jotain kumminkin selvisi. Tarkoitus olisi laittaa mekaanisesti puhallus tuulilasille ja osittain sivuille jne.

      Kohta sahaan pistosahalla aukon ja laitan puhaltimen puhaltaan tuulilasille.

      Mikä neuvvoksi. Olisiko tampereella joku joka voisi vilkaista.?

      Auto hallilassa.

      Comment


      • #4
        Miten muistan jo aiemmin osallistuneeni tätä käsittelevään keskusteluun, jossa ohjeistettiin vikakoodinluku ja kerrottiin sinulle mitkä läppämoottorit ohjaavat tuota puhalluksen suuntaa. En vaan nyt löydä sitä ketjua...

        Mutta kuten silloin aiemmin jo oli puhetta, vikakoodit kertovat suoraan mikä sitä laitetta ahdistaa.
        Ilmeisesti nyt on jotain selvinnyt, mutta apua on paha tarjota, jos et kerro mikä sen tilanne on.

        Mutta yleisesti koko laitetta on käsitelty forumilla aika paljon. Yhteenvetona aiemmista keskusteluista:
        Läppämoottorin ollessa rikki tai pätkivän avun saat tuosta Hannun linkkaamasta keskusteluketjusta.

        Ohjainlaitteen vaihto puolestaan on yksinkertainen toimenpide, johon löytyy hakua käyttämällä ohjeita.

        Jos haluat puolestaan tilapäisesti muuttaa läppien asentoa, löytyy tuo puhalluksen suuntaa ohjaava läppämoottori paketin oikeasta kyljestä, apukuskin jalkatilasta. Sitä manipuloimalla tarkoituksen mukaisella tavalla, kuten ajamalla 9V paristolla sopivaan kohtaan tai täysin mykän moottorin ollessa kyseessä, avaamalla sen kannen ja kääntämällä sen käsin sopivaan kohtaan, saat ohjattua puhalluksen oikeaan paikkaan rikkomatta sen enempää.

        Eiköhän näillä eväillä ratkaisu löydy ilman ranettamista :)

        Comment


        • #5
          En ns. ranettanut.."mielestäni".. Punaisesta vivusta ei tapahtunut mitään ja myöskään sininisestä.
          Koitin käsipelin liikutella varovasti, ettei mikään hajoa ainakaan enempää.

          Laitoin papperilalpun suulaakkeen eteen ja liikuttelilin vivustoja. Ededelleen lehmänhenki tuli. keskisuulakkeista tulee lujaa lämmintä.

          Lämmmönsäädöt ja sisäilmankierto toimii. 90 asteen putket paikallaallaan.

          Joku vipu on vinksahdallaan.

          Comment


          • #6
            Nyt sitte tuunataan, kun halukkaita ihmettelijöitä ei ole siunaantunut..

            >>> Mototonettiin hakeen "kromi" putkea.. Niistä taiteillaan suuttimet lasille.

            Ja lisukkeeksi parit rallye mitaristot..=))

            Comment


            • #7
              Ota tuulilasi pois, niin ei huurru :)

              Comment


              • #8
                Kokeile ottaa kuskin jalkatilasta verhous pois, samoin konsolin sivuverhous.
                Sitten pitäs näkyäilmaputken mutka, joka menee tuulilasille.
                Se irti, ja käännä sieltä läppä osin auki, niin saat puhltaan yhtaikaa tuulilasille ja keskisuuttimille.

                Comment


                • #9
                  Täytyypä koittaa tuota vielä. Mutta kun oli jo auki ne, ja vivusstojen kääntö eo ei autttanut mitään.

                  Comment


                  • #10
                    Oletettavasti sama vika kuin minulla, on läppämoottori rikki, ja siksi vivut ei liiku, tuolla konstilla sai omassa puhaltaan lasille, nyt on vielä ehjän moottorin metsästys.

                    Comment


                    • #11
                      Todennäköisesti huomattavasti helpommalla pääset jos jossain luetuttasit koodit, eiköhän sieltä päin löydy joku ystävällinen sielu joka omistaa vcdssän.

                      Comment


                      • #12
                        Minulle antoi koodeilla viaksi juurikin läppämoottorivian, ja moottori ei toimi suorakytkennälläkään

                        Comment


                        • #13
                          http://i100.photobucket.com/albums/m...elonpaikka.jpg

                          Onkos tuon muoviputken sisällä läppä jota voisi töniä auki.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä, juuri tuosta käsi ylös, liikutat hiukan läppää siellä, pistä putki takas kiinni, ja kokeile onko mielestäsi riittäväsyi auki, jos ei, siirrä lisää...

                            Comment


                            • #15
                              kiitos vastanneiden/vaivautuneinen puolesta.

                              Comment


                              • #16
                                Ja periksi en antanut.. Kulmaputki irti ja kaivoin sieltä sinisen ohjaus akselin, se irti ja kääntö.. Johan alkoi ilmaa puhkua.
                                Eli säätömoottori jumissa/palanut. olkoot toistaiseksi noin.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
                                  Todennäköisesti huomattavasti helpommalla pääset jos jossain luetuttasit koodit, eiköhän sieltä päin löydy joku ystävällinen sielu joka omistaa vcdssän.
                                  Eikös tämä ohje päde B5:n lisäksi moneen muuhunkin 90-luvun tuotokseen, jossa samantyyppinen ohjauspaneeli (B4, C4). Eli VCDS:a ei välttämättä edes tarvita.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä, en vaan muistanut miten tuohon valikkoon pääs...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hyvä, että pelittää, joskus maalaisjärki voittaa vcdässätkin

                                      Comment


                                      • #20
                                        Voittaa? Eihän tässä käsittääkseni kukaan korjannut mitään :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niinpä. Vika on edelleenkin siellä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mutta puhaltaa ilmaa lasille sivuille jne.. Tarviiko muuta.
                                            C4 autoihin viitsi sijoitella montaa sataa.. kun vertaa aututon hintaa.. Ykkös satatasten auto..=))

                                            Voisihan tuohon uusia kaikki, mutta kuka maksaa siittä sen jälkeen 6000e..=)))

                                            Comment

                                            Working...
                                            X