Jaan tämän projektin tänne ,jos vaikka jollekin on joskus hyötyä tästä.
Kaverini D3 ei lähtenyt käyntiin,vain hörähti ja sammui heti.
Mittaristo aivan mykkä,MMI ei myöskään toiminut.
Vikakoodit lukuun.Vain moottorin ECU:un pääsi sisään..Mutta ei CAN väylän kautta.
Address 01: Engine Labels:
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55A1775AACF1A2B6975
10 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 008 -
18107 - Powertrain Data Bus
P1699 - 008 - Missing Message from Steering Wheel Electronics
18347 - Powertrain Databus
P1939 - 008 - Missing Message from Controller for Access & Start Auth.
18043 - Powertrain Data Bus
P1635 - 008 - Missing Message from A/C Controller
18045 - Powertrain Data Bus
P1637 - 008 - Missing Message from Electric Load Controller
18348 - Powertrain Databus
P1940 - 008 - Missing Message from Control Module for Battery Monitoring
18058 - Powertrain Data Bus
P1650 - 008 - Missing Message from Instrument Cluster
18058 - Powertrain Data Bus
P1650 - 004 - Missing Message from Instrument Cluster
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
Näistä päättelin että väylä vika kyseessä.
Autossa on CAN Gateway väyläohjain joka sisältää myös MOST valokuitu väylän multimedialle.Boksi sijaitsee hanskalokeron alla.
Tarkistin Gateway boksin sulakkeet ja olivat ehjät.
Kojelaudan päädyissä olevissa sulakerasioissa on CAN separator liittimet ja niillä saa erotettua kaikki laitteet väylästä.
Irroitin ne kun ajattelin että jokin laite vetää väylän juntturaan,näin ei kuitenkaan ollut.
CAN Gateway boksiin ei saanut silti yhteyttä.
Seuraavaksi mittasin että boksille tulee sähköt ja ne olivat ok.
Näytti siis siltä että CAN Gateway on sökönä,joten Ebay:stä 44€ hintaan käytetty boksi.
Boksi kiinni,virrat päälle ja mittaristo lähti toimimaan.
Ja lähti muuten käyntiinkin,
Enää puuttui boksin koodaus (eli boksille kerrottiin mitä laitteita väylässä on) ja vikakoodien luku/nollaus.
Samalla tuli poistettua nopeudenrajoitin, CH/LH ja DRL valot koodailtiin toimimaan.
Sinänsä mielenkiintoinen vika tutkia ja oppikin jotain uutta.
Ja vielä kun ei ollut oma auto:)
Kaverini D3 ei lähtenyt käyntiin,vain hörähti ja sammui heti.
Mittaristo aivan mykkä,MMI ei myöskään toiminut.
Vikakoodit lukuun.Vain moottorin ECU:un pääsi sisään..Mutta ei CAN väylän kautta.
Address 01: Engine Labels:
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55A1775AACF1A2B6975
10 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 008 -
18107 - Powertrain Data Bus
P1699 - 008 - Missing Message from Steering Wheel Electronics
18347 - Powertrain Databus
P1939 - 008 - Missing Message from Controller for Access & Start Auth.
18043 - Powertrain Data Bus
P1635 - 008 - Missing Message from A/C Controller
18045 - Powertrain Data Bus
P1637 - 008 - Missing Message from Electric Load Controller
18348 - Powertrain Databus
P1940 - 008 - Missing Message from Control Module for Battery Monitoring
18058 - Powertrain Data Bus
P1650 - 008 - Missing Message from Instrument Cluster
18058 - Powertrain Data Bus
P1650 - 004 - Missing Message from Instrument Cluster
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
Näistä päättelin että väylä vika kyseessä.
Autossa on CAN Gateway väyläohjain joka sisältää myös MOST valokuitu väylän multimedialle.Boksi sijaitsee hanskalokeron alla.
Tarkistin Gateway boksin sulakkeet ja olivat ehjät.
Kojelaudan päädyissä olevissa sulakerasioissa on CAN separator liittimet ja niillä saa erotettua kaikki laitteet väylästä.
Irroitin ne kun ajattelin että jokin laite vetää väylän juntturaan,näin ei kuitenkaan ollut.
CAN Gateway boksiin ei saanut silti yhteyttä.
Seuraavaksi mittasin että boksille tulee sähköt ja ne olivat ok.
Näytti siis siltä että CAN Gateway on sökönä,joten Ebay:stä 44€ hintaan käytetty boksi.
Boksi kiinni,virrat päälle ja mittaristo lähti toimimaan.
Ja lähti muuten käyntiinkin,
Enää puuttui boksin koodaus (eli boksille kerrottiin mitä laitteita väylässä on) ja vikakoodien luku/nollaus.
Samalla tuli poistettua nopeudenrajoitin, CH/LH ja DRL valot koodailtiin toimimaan.
Sinänsä mielenkiintoinen vika tutkia ja oppikin jotain uutta.
Ja vielä kun ei ollut oma auto:)
Comment