Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 vikaa CAN ja MOST-väylässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 vikaa CAN ja MOST-väylässä

    Jaan tämän projektin tänne ,jos vaikka jollekin on joskus hyötyä tästä.

    Kaverini D3 ei lähtenyt käyntiin,vain hörähti ja sammui heti.
    Mittaristo aivan mykkä,MMI ei myöskään toiminut.
    Vikakoodit lukuun.Vain moottorin ECU:un pääsi sisään..Mutta ei CAN väylän kautta.

    Address 01: Engine Labels:
    Control Module Part Number:
    Component and/or Version:
    Software Coding:
    Work Shop Code:
    VCID: 55A1775AACF1A2B6975
    10 Faults Found:

    17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
    P1573 - 004 - Open Circuit
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 008 -
    18107 - Powertrain Data Bus
    P1699 - 008 - Missing Message from Steering Wheel Electronics
    18347 - Powertrain Databus
    P1939 - 008 - Missing Message from Controller for Access & Start Auth.
    18043 - Powertrain Data Bus
    P1635 - 008 - Missing Message from A/C Controller
    18045 - Powertrain Data Bus
    P1637 - 008 - Missing Message from Electric Load Controller
    18348 - Powertrain Databus
    P1940 - 008 - Missing Message from Control Module for Battery Monitoring
    18058 - Powertrain Data Bus
    P1650 - 008 - Missing Message from Instrument Cluster
    18058 - Powertrain Data Bus
    P1650 - 004 - Missing Message from Instrument Cluster
    18010 - Power Supply Terminal 30
    P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent

    Näistä päättelin että väylä vika kyseessä.
    Autossa on CAN Gateway väyläohjain joka sisältää myös MOST valokuitu väylän multimedialle.Boksi sijaitsee hanskalokeron alla.

    Tarkistin Gateway boksin sulakkeet ja olivat ehjät.
    Kojelaudan päädyissä olevissa sulakerasioissa on CAN separator liittimet ja niillä saa erotettua kaikki laitteet väylästä.
    Irroitin ne kun ajattelin että jokin laite vetää väylän juntturaan,näin ei kuitenkaan ollut.
    CAN Gateway boksiin ei saanut silti yhteyttä.
    Seuraavaksi mittasin että boksille tulee sähköt ja ne olivat ok.
    Näytti siis siltä että CAN Gateway on sökönä,joten Ebay:stä 44€ hintaan käytetty boksi.
    Boksi kiinni,virrat päälle ja mittaristo lähti toimimaan.
    Ja lähti muuten käyntiinkin,
    Enää puuttui boksin koodaus (eli boksille kerrottiin mitä laitteita väylässä on) ja vikakoodien luku/nollaus.

    Samalla tuli poistettua nopeudenrajoitin, CH/LH ja DRL valot koodailtiin toimimaan.

    Sinänsä mielenkiintoinen vika tutkia ja oppikin jotain uutta.
    Ja vielä kun ei ollut oma auto:)
    Viimeksi muokannut Hartsi; 14.11.2013, 21:08.

  • #2
    17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
    P1573 - 004 - Open Circuit

    Mistä toi keksii ton koodin? Mulla on toi joskus ollut, on tosin toistaiseksi poistunut nollaamalla.

    Comment


    • #3
      Voi olla moottorin kumityynyn liitin hapettunut ,johto poikki tai tyyny viallinen.

      Comment


      • #4
        Missä tuo CAN-väylän boksi on?

        Comment


        • #5
          Hanskalokeron alla.

          Comment


          • #6
            No nyt se sitten herjaa "short to ground" tjsp.

            Onko kenelläkään käsitystä, onko tuo 4,0 diisselin kuumityyny joku omansa, vai onko noita käytetty konsernin muissa kulkineissa. Onko esim. A8 D3 bensakoneissa sama? Helpottaisi etsintää iibeistä.

            4E0199381EK (tai ...FL tai ...CQ)

            Ja toinen ihmetyksen aihe, onko vasemmalla ja oikealla tyynyllä joku ero? Vasenta tuo minulla herjaa.

            Comment

            Working...
            X