Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kiiru, lämmityslaitteen säädin!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kiiru, lämmityslaitteen säädin!

    Mikähän nyt.. Alkoi ajossa puhkumaan täysillä kuumaa ja kaikki säätimen valot paloi eli sisäkierto, econ, auto, ja mitä tuossa nyt onkaan. Sitten lopulta vilahti pari kertaa ja meni mykäksi. Nyt sitten esim. virrat päällä menee päälle pois päälle pois.. Onko tuo säädin nyt sitten paskana? Onko jotain tyyppivikaa? Puhallin pyörii kyllä täysillä kun irroittaa säätimen takaa yhden liittimistä eli puhallin pitäisi esim. olla ok. Puhallin tosin pyörii esim kun ei ole mitkään virrat päällä mutta laittaa ajovalot päälle, lienee normaalia..? Pitäisi aamusta päästä liikenteeseen joten jos on vinkkejä niin kiitos..

    Vehje siis A6 2,5tdi 09 avanti q

  • #2
    Pääsetkö koodeja mihinkään lukemaan? Onko vesireiät auki ettei sisätilat ole saanut kosteutta? Onko akunkengät kunnolla kiinni? Vaikuttais ensimmäisenä kosketushäiriöltä, sähkönsaantiongelma. Miulla kyllä olis läppäri ja vcds, jos tulee tarvetta koodit lukaista.

    Comment


    • #3
      Koetin koodeja lueskella mutten päässyt mistään oikein kiinni. Purin paneelin, yksi pienen pieni juotos on aika pahan näköinen ja siitä nurkilta ruuvarilla härnäämällä saa puhaltamaan ja joten kuten pysymään päällä kunnes katkaisee virrat. Eiköhän se jo tuolla ratkennut melko pitkälle. Ja aika kovasti kuumenee joku tuollainen prosessori tuossa kortilla, hetkessä silleen ettei sormella kärsi koskea...

      Comment


      • #4
        Eli jos jollain on hki-espoo-vantaa seudulla tai lähialueella ylimääräinen tuollainen lämmönsäädin siis se paneeli koko murikka, olen kiinnostunut kuulemaan mitä maksaa ja noutaisin mieluiten HUOMENNA :) Tai jos joku tietää mistä voisi löytyä melkolailla hyllystä sieltä päin...

        Comment


        • #5
          Kannattaa katsoa se audin varaosanumero siitä säädinpaneelista ja katsoa vaikka tuolta jos löytyisi sopiva.
          Vehje siis A6 2,5tdi 09 avanti q
          Ilmeisesti kuitenkin vuosimalli -99

          Comment


          • #6
            Jos tosiaan -99 kyseessä niin mulla on tuossa pihassa -01 purkuauto jossa navigaattorimallin lämppäripaneli (erilainen ilman navia olevissa autoissa). Yhteydet yv.

            Comment


            • #7
              Moi joo -99 tietenkin, laitan yv.

              Comment


              • #8
                Sillähän se ratkesi, kiitoksia vielä kerran!

                Comment


                • #9
                  Noniin palataanpa astialle. Uusi paneeli kesti melkein kotio asti. Vika ei ole missään nimessä siinä paneelissa vaan jossain muualla. Alkoi melkein "uutuuttaan" taas tekemään sitä että kierroksista rippuen kuuluu jostain sulakerasian tienoilta sellaista kivaa rutinaa. Vähän kuin rele räpsisi mutta ei ehkä ihan kuitenkaan, siis käytännössä jokin kontakti siellä kuitenkin räpsää. Nimenomaan niin, että ihan tyhjäkäynnillä ei räpsi eikä kunnon veto päällä mutta kevyellä kaasulla kyllä.

                  Samalla lailla alkoi kohta sitten ruskaa myös lämmityslaitteen paneeli, kunnes haisi sähkölle ja pimeni...

                  Nyt taas kun yhden liittimen ottaa paneelin takaa irti puhallin puhaltaa sillä teholla ja asennolla mihin jäi, onneksi parempi tilanne nyt kuin viimeksi. Kierroslukumittari on aivan sekaisin ja öljyn varoitusmerkki tulee välillä mittariin. Kiekkamittari toimii kyllä taas ja öljyvalo häviää kun laittaa kaikki johdot kiinni mutta rutina lisääntyy.

                  Lisäksi myös tuo öljyvalo/kierroslukumittarin toiminta riippuu rutinan kanssa samalla periaatteella kierroksista. Puhallin puhaltaa vain valot päällä...

                  Onko kellään tuollaisen aurin sähkökaaviota niin voisi etsiä mikä kohta voi olla silleen oikosessa että voi vaikuttaa kiekkamittarin/öljyvalon/lämmityslaitteen toimintaan?

                  Ja tarvis uuden paneelinkin...pfff

                  Comment


                  • #10
                    Oliskohan jokin iso maaliitin rikki.

                    Jos maadoittaa vikareittiä ja räpsymisääni tulee siitä, että välillä virta on kokonaan kateissa ja sitten taas palautuu.

                    Kannattaa nykiä isompia kaapeleita konehuoneen, laturin ja startinkin tienoilta. Ei olisi ensimmäinen kerta, että esim maajohto on hapettunut poikki ison liittimen sisältä, mitään ei näy ulospäin, mutta johto on kadonnut liittimisen sisältä. Voi aiheuttaa hyvinkin mielenkiintoisia ilmiöitä.

                    Sitten ne perinteiset laturin hiilet loppu tai muuten sökö ja ne iänikuiset tulvimisongelmat...

                    Edellisethän ei varsinaisesti liity siihen Sinun alkuperäiseen ongelmaan välttämättä ollenkaan vaan Sinulla saattaa olla kaksi vikaa päällekkäin, mikä ei juurikaan helpota vianhakua...

                    Comment


                    • #11
                      Jostain sieltä sitä on lähdettävä penkomaan.

                      Viikonlopun seisoi auto pihassa, nyt kun ajoin aamulla töihin ei tietty puhallin toiminut kuin se johto irti eli täysillä mutta räpsimistä/kierrosmittarin seikkailua ei tapahtunut eli vika ei ole nyt päällä tietty. Mikä ei myöskään helpota.
                      Siis kierrosmittari näyttää nyt 0 ja se öljyvalo palaa kyllä mutta ei välillä heittele/syty sammu valo.

                      Comment


                      • #12
                        Oliko muita varoitusvaloja kuin öljynpaine?

                        Öljynpaineen varoitus johtuu kiekkamittarin sekoiluista. Öljynpaineen mittaus on kierrosriippuvainen.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, ei ollut muita varoitusvaloja. Ja tosiaan kun kiekat pomppii piippaa öljyvalo päälle-pois, ja aamulla ei piipannut kun kiekatkaan ei heitelleet vaan oli 0 koko ajan... Tästä se selkenee ;)

                          Comment


                          • #14
                            Sellainen hauska kombinaatio vielä jonka huomasin tuossa kotiin ajaessa. Eli se yksi tietty liitin irti puhaltimesta + valot päällä + moottori käynnissä puhallin toimii täysillä, kiekat 0 ja öljyvaroitus palaa.

                            Mutta: Kun sammuttaa ajovalot mutta moottori käy puhallin ei pyöri juurikaan mutta kiekat toimii ja öljyvalo häviää...eli liittyy jotenkin noihin valoihin?

                            Comment


                            • #15
                              Virtalukonpohja ja valokytkin arvauslistalle.

                              Comment


                              • #16
                                Yritin lukea mut en tajunnut

                                Comment


                                • #17
                                  Kiva että jaoit tämn kuitenkin kanssamme.
                                  Viimeksi muokannut okkim; 28.10.2013, 22:57. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jahas, erinäisiä johtoja hankautunut lähestulkoon poikki ilmastoinnin kompressorin hihnapyörää vasten. Huomasin kun korjasin jäähdytysnestevuotoa webaston klemmarista. Veikkaanpan että nuo on aiheuttanut räpsimiset ja oikosulut aiemmin, nyt on korjattu uusimalla pätkät johtoa.

                                    Taisi olla ainakin ulkolämpöanturin johto sekä vedenlämpöanturi ja joku muukin nippu siinä oli...

                                    Comment

                                    Working...
                                    X