Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 puhaltimen säädinkö rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 puhaltimen säädinkö rikki?

    Ilmastoimattoman C4:n (2,3 -93) puhallin ei toimi kuin täysillä. Tarkoittanee, että moottori on kunnossa. Ymmärtääkseni puhaltimen eri voimakkuuksia ohjaa säädin/vastus, mutta ko säätimen sijainnista ei haulla löytynyt tietoa. Voisiko joku ystävällinen sielu antaa tumpelo-ohjeet, mistä säädin löytyy, miten sen saa esille ja testatuksi. Kiitos etukäteen.

  • #2
    Lämppärin etuvastus porsinut, ainakin typ44:ssä muistaakseni löyty puhallinkotelosta. En kylläkään ole vaihtanut sitä joten en tullut tutkineeksi, miten se siitä lähtee irti.

    Comment


    • #3
      Tarkoittaako tuo sitä mitä pelkään... Koko kojelauta purettava ennen kuin pääsee puhallinosia roplaamaan, kuten C3-lötkössä?
      Kun saan osan käteeni (konstilla tai toisella), onko se kertäkäyttölaite vai korjattavissa?

      Comment


      • #4
        C3:ssa kun lähtee toisesta päästä purkamaan, niin on ensimmäinen osa. :)

        Puhallinkotelosta, puhallinmoottorin läheisyydestä etsisin etuvastusta. Vastusmittauksella tuon voi tarkistaa. Langoissa pitäisi olla yhteys. Silmämääräisestikin tarkistamalla varmaan näkee, jos on lankoja poikki. Itse tarkistaisin ehdottomasti puhallinmoottorin, jos vastus palaa. On vähän sen merkki, että moottori jumii jostain syystä. - Eli sen virrankulutus on kasvanut.
        Kaikkihan on korjattavissa, mutta mielestäni tässä tapauksessa ei maksa vaivaa.

        Comment


        • #5
          Konepelti auki, vesikaukalo pois tuulilasin alta ,puhallinkotelon sivulla 6 napainen liitin joka kiinni 2 ristipää ruuvilla on puhaltimen etuvastus

          Comment


          • #6
            Harasoo, iso kiitos vastauksista. Rupeanpa roplaamaan ja tutkailemaan.

            Comment


            • #7
              Sieltä vika löytyi, kaksi jousta oli palanut vastuksesta. Osan kun näki, selvisi paljon. Vaihtaminen on ihan ehdoton toimenpide.
              Mutta: Jos moottorin vaihtaisi lisäksi - vaikka sitten vain varmuudeksi - sekö olisi normaalilötkön tapainen valtaisa toimenpide? Vai saako C4:ään hoidetuksi helpommalla?

              Comment


                #8
                Puhallin moottori taitaa olla yhdellä seeger renkaalla kiinni moottorin akselista siellä kotelossa.

                Comment

                Working...
                X