pitää kääntää lämmöt kaakkoon
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)
Collapse
X
-
Lämmönsäätö tehdään vesiventtiilillä toisin kuin esim. entisessä A4 B7:ssa. Jos on riittävän kylmä, niin venat pysyy auki mutta vähänkin lämpösemmällä kelillä kiertoa aletaan kuristamaan > Eberi menee pikkuteholle kun veden lämpö nousee ennen sekoitusventtiiliä riittävästi. Aikeissa oli kytkeä kliman ohjauspiuhasta releelle, joka katkaisisi ko. vesiventtiilien (2kpl) piuhat, mutta kun ei ole tietoa millainen "pääteaste" kliman venttiilinohjaimessa on, on se jäänyt tekemättä. Ja rouvakin muistaa jo kääntää nupit kaakkoon kun on muutaman kerran joutunut rapaamaan ikkunoita ... vastauksessa #113 samaa asiaa. Niin ja venan ohjaukset on sopivasti kliman takana, jonne myös eberin ohjaus tulee. Vaan kun en keksi miten kliman saa irti ...Viimeksi muokannut ksarvala; 9.9.2010, 19:04.
-
Kas, siis pitää johto laittaa kohdalleen. Löytyykö tuo johto seuraamalla tuota 8-napaista liitintä mikä on tuon itse laitteen lähellä konehuoneessa? Onko tuolla autossa vielä sitten jossain kojelaudassa se ite ohjain?
OT: Tuo laitehan oireilee sillai, että se ei lähde käyntiin, vaan pitää hetken sitä punaista valoa ja sammuu sitten. Sanottiin aikanaan, että vesipumppu on kaputt.
Edit: sattuuko olemaan purkuohjetta tuolle B5W SC:lle? Oli eri näköinen tuo pumppu kuin tuossa Karin laittamassa ohjeessa.
Comment
-
Onko jollain tiedossa jotain hyvää asennuspaikkaa eberille Turun lähistöllä?
Toki vähän kauempaakin voi ehdottaa..
Muutamasta paikasta olen saanut tarjouksen ja arpoivat hinnaksi pitkälti yli kaksi tonnia kaukosäädöllisestä 5kW mallista.
Eli ajattelin hommata romut saksasta --> vapaaehtoiset asentajat voivat ilmoittautua :)
Kannattaako tilata saksasta jotain asennustarvikkeita samalla?
Comment
-
Ihodessa olen useamman Webaston Audiin laittanut. Webastot kaukosäädöllä 1700e asennettuna. Laitahan vaikka sähköpostia jaka@kalectro.com.Onko jollain tiedossa jotain hyvää asennuspaikkaa eberille Turun lähistöllä?
Comment
-
Raisiossa on sellainen paja kuin Autolife. Siellä asennutin omaan Scouttiin Eberin, eikä ollut mitään moitittavaa jäljessä.
http://www.autolife.fi/
Comment
-
Annoitko virtaa akulla vai laturilla? Jos laturilla niin en yhtään ihmettele että pyörii huoletta.Nonii, eberi tuli autosta ulos ja kokeilin vanhaa vesipumppua. Se pyöri ihan hienosti kun pistin virtalähteellä siihen +12 VDC. Eli vaikka vikakoodi oli ylikuumeneminen, sopii olettaa, että vika lienee jossain muualla.
Comment
-
-
Kattele hintoja saksan ebaystä. Koneen ja lisäosien hinnassa saattaa säästää yli 500e. Jos työkalut pysyy kädessä asentaisin itse. Ei oo mikään maailman ihmeellisin homma. Webaston evo malli on kuulemma pienestä kostaa huolimatta hankalampi asentaa. Sähköjen kanssa tulee enemmän töitä.
Comment
-
Itellä on D4,3 WSC, se ei C malli olis kahdessa osassa niin hieman helpompi kai tunkea jos on ahdasta. Jos on tilaa niin sittenhän tää WSC on aivan huippu.Jokusen kappaleen noita vehkeitä olen asentanut ja ylivoimaisesti paras asentaa on Eberspächerin B/DxWSC EasyStart-kauko-ohjaimen kanssa. Lämmitin on järkevän muotoinen ja asennusosat ovat laadukkaita.
Easy R+ mötikkää suosittelen, 500 metriä avonaisella ja parisataa metriä kerrostalon "läpi" helposti. Edit_ ja mitään muuta ohjainta ei tarvita. sen on/off katkaisimen voi laittaa vaikka hanskalokeroon tai mihin vaan missä se on kätevästi jos joskus sattuu tarvimaan.
Comment
-
Onko 2000e asennuksineen linjassa yhdistelmästä Eber 5kw+gsm-ohjaus+minikello?
Edelliseen autoon asennutin easystart R+:ssan ja se ei oikein toiminut omassa käytössä. Joka toinen viikko auto seisoo puolivälissä työmatkaa, joten jos tulee aikataulu muutoksia niin seurauksena odottelua tai kylmästartti. Gsm-ohjaus taitaa olla tähän THE ratkaisu?
Comment
-
Pistin osiksi tuon aiemmin pöydälle ottamani Eberin, ja se oli aika heikossa kunnossa noin yleensä. A3:ssa oli sijoituspaikkana ollut tuo puskurin sisäpuoli (se, jossa S3:ssa olisi toinen välijäähy), ja ei oikein halunneet ruuvit aueta laitteesta. Irrottelin tuon Pierburgin vesipumpun, yksi ruuveista napsahti saman tien käännettäessä poikki (läpiruostunut). Samoin vesipumpun kopan neljästä kiinnitysruuvista kaksi olivat ns. aukiporattavaa mallia, eivät lähteneet irti ehjänä.
Kysymys kuuluukin: onko tuolla sijainnilla väliä paljon ehjänä pysymisen kannalta? Tuo koko laite oli ihan hapettuneen oloinen. Luulen, että A3:ssa on se ongelma, että kun ollaan tuossa puskurin sisällä ja jos pestään laseja sekä valoja, niin laitetta huuhdellaan toistuvasti alkoholipitoisella nesteellä. Allroadissa Eberi on asennettu keulimmaiseksi syylärin ja puskurin väliin ja toiminut toistaiseksi luotettavasti (koputtaa puupäätä).
Comment
-
Sillä on paljonkin merkitystä. Mitä puhtaammassa paikassa, sitä pidempään kestää ehjänän. Jossain sisälokarissa saattaa paskaa mennä aika paljonkin läpi paloilmapuhaltimesta. Mitä noihin ruuveihin tulee, niin niitä kannattaa kyllä koputella ja lämmitellä ennen avaamista. Tuppaa tuo rauta-alumiiniyhdistelmä jämähtämään aika kovaa kiinni. Noi kuoret noissa kyllä hapettuu aina. Ennemmin tai myöhemmin.
Comment

Comment